Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Básně královny Marie Stuartovny, op. 135 od Roberta Schumanna
Mourečková, Eliška ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; MELNIK, Natalija (oponent)
Písňový cyklus pěti písní Roberta Schumanna Básně královny Marie Stuartovny op. 135 jsou opomíjeným dílem na repertoáru českých pěvců, a ještě méně se mu věnují české hudebně teoretické studie. Tato bakalářská práce si tak klade za cíl rozborem písní z hlediska harmonického, formálního, sémiotického, sémantického, pěvecko-technického a interpretačního, napomoci k celkovému pochopení díla a probuzení zájmu o něj samotné. Kvůli lepšímu porozumění a zařazení cyklu do souvislostí je práce v první části opatřena také stručnými kapitolami o životě a díle, Roberta Schumana a o životě Marie Stuartovny.
Ludvík Vítězslav Čelanský: Písňová tvorba
Lukajová, Dagmar ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Matějčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá písňovou tvorbou Ludvíka Vítězslava Čelanského (1870 - 1931). Cílem této práce je zařadit tuto tvorbu do kontextu doby na základě vybraného vzorku typů. Práce nejprve pojednává o vývoji písňové tvorby v 19. století a první třetině 20. století a následně o písňové tvorbě Čelanského včetně údajů o jednotlivých písních a jejich pramenné základně. Poté následuje analytická část s textovou a hudební analýzou vybraných písní. V závěrečné části jsou shrnuty prostředky, které Čelanský používá při kompozici svých písní včetně způsobu uchopení básnického textu.
Hudebně pohybová výchova u dětí s mentálním postižením
Hoštová, Martina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na hudebně pohybovou výchovu, která je součástí výchovně vzdělávacího procesu. Především u dětí s mentálním postižením má své nezastupitelné místo, neboť je inspiruje k vlastní aktivitě a podporuje jejich celkový motorický vývoj. Práce se zabývá náplní této výchovy, jejím významem a úlohou na základní škole speciální. Charakterizuje děti s mentálním postižením a uvádí, jaký vliv má hudebně pohybová výchova na jejich celkový rozvoj. Popisuje spektrum hudebních a pohybových prostředků a jejich využití v rámci hudebně pohybových činností. Tyto činnosti jsou aplikovány do projektu - Tančíme a zpíváme, s pohádkou se učíme. Vypracovaný projekt představuje konkrétní ukázky hudebně pohybových aktivit a jejich realizaci na základní škole speciální. Klíčová slova: Děti, hudba, hudebně pohybová výchova, hudebně pohybové činnosti, hudebně pohybové hry, mentální postižení, motivace, písně, pohyb, pohybový projev, taneční hry.
Vokální tvorba Bohuslava Martinů se zaměřením na písňovou tvorbu
Prokopová, Lucie ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tato práce si klade za cíl stručně a výstižně charakterizovat a zmapovat dostupnou písňovou tvorbu Bohuslava Martinů. Práce je rozvržena do čtyř hlavních kapitol, z nichž první tři jsou zaměřené pouze na tvorbu písňovou a poslední kapitola se velmi okrajově zaobírá ostatní tvorbou vokální do níž se řadí tvorba sborová, kantáty, oratoria a melodramy.
Inspirační vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka
Bařák, Lukáš ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá inspiuračními vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka. Po přiblížení autorova života a díla se zaměřuje na jednotlivé inspirační složky a následně je popisuje. Získává vědomosti oředevším z Folkloristického díla, tedy publikace, která shromažďuje Janáčkovy studie psané do novin a jiných tiskovin či deníků. Tyto poznatky jsou doplněny o autorovy úvahy. V závěrečné kapitole je uveden chronologický výčet písňových cyklů.
Jiří Gemrot: Bachmannlieder
Gemrotová, Michaela ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Autorka této práce seznamuje čtenáře se soudobým skladatelem Jiřím Gemrotem, jeho dílem s důrazem na písňový cyklus pro soprán a orchestr ?Bachmannlieder?. Úvodní kapitolu (1) věnuje samotnému skladateli, jeho cestě ke skladbě, vlivům a etapám jeho tvorby a jím preferovaným žánrům. Z důvodů nedostupné literatury a malému množství pramenů, které o Jiřím Gemrotovi existují, rozhodla se autorka práce ponechat druhou kapitolu (2) výtahu z rozhovorů se samotným skladatelem a tím tak dovolit čtenářům nahlédnout více do skladatelova nitra a jeho smýšlení. Třetí kapitola (3) už pojímá o samotném cyklu ?Bachmannlieder?, o jeho zařazení do kontextu vokální tvorby J. Gemrota, zabírá se zde hudebními prostředky tvořící sloh skladatele, dále následuje formální rozbor písní a poslední část této kapitoly tvoří srovnání orchestrální verze tohoto písňového cyklu s jeho verzí klavírní nazvanou ?Fünf lyrische Lieder?. K ?Bachmannlieder? neodmyslitelně patří i autorka textu, spisovatelka Ingeborg Bachmann, o které se v krátkosti dočtete v poslední kapitole (4) této práce. Přílohy obsahují kompletní soupis jeho díla, jenž obsahuje i skladby, které dosud nebyly zveřejněny, dále pak současné fotografie Jiřího Gemrota, ale i fotografie z jeho mládí.
R.Wagner - Wesendonck Lieder - pohled interpreta
Morozová, Tamara ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Písňový cyklus Richarda Wagnera Wesendonck Lieder je v díle skladatele, tvořícího takřka výhradně opery, velkou raritou. Přesto má cyklus pěti písní čestné místo v jeho tvorbě a bývá často interpretován. Je zajímavý zejména tím, že stál na počátku hledání jeho vrcholné hudební řeči. Na mnohem menším prostoru, než jsme u Wagnera zvyklí, nalezneme veškeré prvky jeho stylu, jakoby se jednalo o jeho vrcholná operní díla. Účelem práce není popisovat životní eskapády skladatele či uvádět rejstřík jeho děl. Tato práce si klade za cíl přiblížit okolnosti vzniku písňového cyklu a nastínit jeho důležitost pro Wagnerův umělecký růst. Hlavní část práce je věnována mému vlastnímu interpretačnímu uchopení cyklu, který jsem připravila k provedení na svůj bakalářský koncert.
Mozartovy písně pohledem interpreta
Pavlovič, Lenka ; DOLEŽAL, Vladimír (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Následující teoretická práce s názvem MOZARTOVY PÍSNĚ POHLEDEM INTERPRETA, byla napsána na základě osobní zkušenosti autorky s interpretací mistrova díla. Pojednává o historii vzniku devíti vybraných písních, které jsou analyzovány z vokálně - interpretačního hlediska, z hlediska tektonické struktury a hudební formy. Rozbor je především odborným pojednáním z oblasti vokální techniky, obohacené o prvky historicky poučené interpretace.
The Analysis of Motives and Rhythm in the West Side Story
Jankulárová, Michaela ; FRANZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
In first section this thesis is trying to explain the definition of "musical" and to sum up the brief history of American musical with accentuation of some important and interesting musical productions. Further it is trying to highlight some theatrical, musical-theatrical and pure musical genres from which the musical as we know it today draws. In the second section there is an attempt to define motives and rhythm of musical West Side Story based on analysis of the songs used in it. The main focus is on the songs "America" and "Cool". The songs are analyzed chronologically, with no intention to divide them by themes. The thesis is trying to find out the fundamental elements which are characteristic for each song or which are somehow important for the musical as a whole. 

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.