Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání opery La Bohéme R. Leoncavalla a G. Pucciniho
Škandera, Adam ; DOLEŽAL, Vladimír (vedoucí práce) ; MELNIK, Natalija (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na důležité postavy velkého operního světa přelomu 19. a 20. století, Giacoma Pucciniho a Ruggera Leoncavalla. Soustředí se na život obou skladatelů a souhrn jejich operních děl. Velký důraz je pak kladen především na operu La Bohéme, kterou dopsali oba skladatelé téměř současně. V práci je popsán děj obou Bohém, které ačkoliv jsou napsány na stejný námět románu od Henryho Murgera Scènes de la Vie de Boheme, jsou odlišné a každá vyzdvihuje jiné složky příběhu.
Subjektivní pozorování pěvecké techniky za vlastní dosavadní vývoj s přihlédnutím na pěvecké ikony zabývající se jí
Malá, Magdaléna ; MELNIK, Natalija (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dosavadním pozorováním pěvecké techniky nejen u sebe samé, ale i v pedagogické činnosti většiny svých dosavadních profesorů. Zaměřuje se především na některá úskalí v pěvecké technice i na podrobnější rozbor anatomicko-fyziologických funkcí. Práce taktéž mapuje i vlastní dosavadní vývoj a reflexe na něho.
Básně královny Marie Stuartovny, op. 135 od Roberta Schumanna
Mourečková, Eliška ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; MELNIK, Natalija (oponent)
Písňový cyklus pěti písní Roberta Schumanna Básně královny Marie Stuartovny op. 135 jsou opomíjeným dílem na repertoáru českých pěvců, a ještě méně se mu věnují české hudebně teoretické studie. Tato bakalářská práce si tak klade za cíl rozborem písní z hlediska harmonického, formálního, sémiotického, sémantického, pěvecko-technického a interpretačního, napomoci k celkovému pochopení díla a probuzení zájmu o něj samotné. Kvůli lepšímu porozumění a zařazení cyklu do souvislostí je práce v první části opatřena také stručnými kapitolami o životě a díle, Roberta Schumana a o životě Marie Stuartovny.
Písňová tvorba Komitase Vardapeta
Mkrtchyan, Varine ; MELNIK, Natalija (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Ústředním tématem této práce je písňová tvorba arménského skladatele a intelektuála Komitase Vardapeta. Jeho nelehký životní úděl sehrál významnou roli v jeho tvůrčím životě, který líčím v první kapitole. Komitas Vardapet se proslavil především jako etnograf arménské lidové hudby, především písní. V této práci dochází k provedení paralel mezi jeho bytím a tvorbou skrze analýzu. Díky svým dokonalým znalostem arménského jazyka, jeho dialektů, spádu melodie, historie národa a vytříbenému citu dokázal Arménům navrátit jejich pravé hudební umění ne jen v oblasti hudby, ale i slov. Vykrystalizoval jedinečné písně, uchvacující posluchače svojí rozmanitostí alegorických textů a hlubokým prožitkem. Některé z těchto písní jsou v této práci podrobně analyzované.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.