Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pictorial Possible Worlds
Špelda, Petr ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Raida, Zbyněk (oponent) ; Conway, Maura (oponent)
Předkládaný text navrhuje model, který je určen k sestavovaní konceptuálních teorií vztahujících se k obrazové, tj. vizuální, formě reprezentace empirických jevů. Tohoto cíle je dosaženo spojením výpočetního přístupu k poznávacím procesům s filosofickými nástroji analytické tradice. Vlastní model, který se svým složením pokouší napodobit strukturu reality, je sestaven z následujících částí: (i) metafyzického stupně, který vychází z Armstrongovy kombinatorické teorie modality, (ii) epistemologického stupně, který postuluje emergentní jevy, jejichž existenci zaručuje výpočetní nezjednodušitelnost navrhovaného poznávacího procesu a (iii) sémanticko konceptuálního stupně, jehož cílem je navrhnout mechanismus, který umožní konceptualizaci stochastických jevů při využití intezionálně/extenzionálního pohledu na význam. Výsledný model je posléze využit ke konceptualizaci a analýze případu alternativního společenského, politického a ekonomického řádu, který vyobrazuje vizuální propaganda tzv. Islámského státu.
Vývoj aplikace pro vyhledávání a zálohování obrázků pro redakci iList
Mejstřík, Jakub ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem a vývojem webové aplikace Ilustračka umožňující vyhledávání, nahrávání a zálohování obrazových materiálů. Aplikace Ilustračka je navržena pro redakci iList s ohledem na možné využití i v jiných organizacích. Při návrhu a vývoji aplikace je využita metodika MMSP (Metodika pro Malé Softwarové Projekty). Hlavním cílem diplomové práce je návrh a posléze vývoj webové aplikace s využitím metodiky MMSP. Diplomová práce začíná definováním řešeného problému a specifikací požadavků. Na tuto část navazuje výběr technologií a popis architektury aplikace. V části, která se týká vývoje aplikace, je popsáno programování na platformě Meteor s UI vrstvou využívající knihovnu React a koncept Redux. U kapitoly testování jsou provedeny a vyhodnoceny testy dle metodiky MMSP. Na závěr je provedena analýza měsíčního běhu aplikace v redakci iList a jsou vybrány možnosti pro další budoucí vývoj a zlepšování aplikace.
Vyvolávání afektivních stavů prostřednictvím obrazového a audiovizuálního materiálu. Srovnávací studie.
Novák, Ondřej ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
V experimentálním přístupu k emocím se pro vyvolávání afektivních stavů nejčastěji používají emocionálně nabité obrázky a filmové klipy. Není jisté, která z těchto dvou metod má větší účinek. V teoretické části jsem popsal konceptuální ukotvení těchto metod, jejich teoretické srovnání, a metody jim příbuzné. V empirické části jsem u vzorku 124 studentů přímo porovnal prožitkové, behaviorální a fyziologické reakce vyvolané obrázky a filmy. Pozitivní film vyvolal silnější reakce než pozitivní obrázky. Negativní film a negativní obrázky vyvolaly podobně silné, ale mírně odlišné reakce. Rozdíl mezi nimi lze vysvětlit rozdílnými temporálními charakteristikami obou metod. Jde teprve o druhý výzkum na toto téma, a první, který využívá měření reakcí na více než jedné úrovni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jednoduchá hra skládání obrázků jako základ pro získání anotací
Juřička, Karel ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webové herní aplikace pro získání anotací obrázků. Před skládáním obrázku do herní plochy je nutné u každého z nich vybrat požadovaný objekt a provést identifikaci. Díky architektuře složené z herního klienta a serveru může společně soupeřit více hráčů v rámci jedné hry. Základní systém je navržen tak, aby umožňoval implementaci různých herních aplikací pracujících s připraveným anotačním nástrojem. 
Automatické třídění fotografií
Weiser, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je prezentovat koncept inovativního způsobu řazení fotografií. Technologie drag&drop a možnost libovolného pohybu s fotografiemi v prostoru jsou hlavními pilíři jednoduchosti této aplikace. Pro řazení fotografií jsou využívány atraktory, prvky přitahující fotografie s určitou hodnotou vlastnosti. Každé fotografii, která má tuto vlastnost, je dopočítána hodnota příslušnosti k této konkrétní vlastnosti. Tato hodnota určuje vzdálenost od atraktoru. Kombinací více atraktorů je tak možné třídit fotografie poměrně snadným a intuitivním způsobem.
Osobní multimediální knihovna
Koukal, Jan ; Dvořák, Radim (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámit se se specifikacemi multimediálních souborů a jejich atributů a také prostudovat možnosti, kterých lze využít pro jejich správu. Dále bylo nutné zaměřit se na již hotová řešení podobného typu, z nichž bylo možné se inspirovat a čerpat zkušenosti. Cílem práce bylo z nabytých zkušeností a poznatků navrhnout funkční multiplatformní aplikaci, která bude umožňovat efektivní správu a prohlížení těchto souborů a poskytovat tak uživateli dostatek relevantních informací. V další části pak byla aplikace implementována a testována a představuje plně funkční výsledek celé práce.
Generátor komixů - mashup
Krutiš, Tomáš ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webové aplikace, ve které si uživatel může vytvořit a uložit komiks. Jako zdroje obrázků pro komiks jsou použity služby na internetu, které poskytují zdroje obrázků přes rozhraní těchto služeb. Jedná se o mashup aplikaci. Práce se zabývá přiblížením použitých technologií, návrhem samotné webové aplikace a ukazuje řešení implementace některých částí aplikace.
Volnočasové pohybové aktivity mládeže a dětí
SLÁDKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá volnočasovými pohybovými akivitami mládeže a dětí. V teoretické části jsou popsány věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie, tělesný vývoj, psychický vývoj a sociální vývoj, zdravotní a výchovný význam pohybových aktivit, teorie a didaktiky her v přírodě. Praktická část obsahuje zásobník kondičních her a cvičení v přírodě rozdělený na 4 části ? hry a cvičení zaměřené na rozvoj rychlosti, koordinace a rovnováhy, síly a vytrvalosti.
Optimalizace online prezentací v~závislosti na vlastnostech produktů
Novák, David ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Posláním této diplomové práce je vyzdvihnout význam grafického designu a jeho vizuálních efektů v každodenním životě, upozornit na nové přístupy, pokusit se ospravedlnit opodstatněné investice do propagace a reklamy stejně jako poukázat na dlouhodobě se zvyšující nároky na profesionální grafické designéry. Teoretická část této práce je založena mimo jiné na výzkumném článku z odborného tisku, jehož subjektem je míra porozumění uživatelů výrobkům prezentovaným online. Z tohoto výzkumu vyplývá, že je množné zvolit vhodný formát prezentace v závislosti na vlastnostech daného produktu, neboli komplexitě jeho funkcí (složitosti ovládání), ve smyslu grafických nebo multimediálních prostředků online prezentace. Těmi jsou statické obrázky, video formáty a interaktivní animace produktů označované jako VPE . Hlavní část práce tvoří reálný projekt, ve kterém se autor snaží implementovat výše zmíněné teoretické poznatky výzkumu při řešení praktického úkolu s ambicí přinést reálnou ekonomickou hodnotu. Popsány jsou jednotlivé fáze projektu od shánění obchodního partnera až po implementaci výsledného řešení a jeho propagaci. Za účelem oslovení vybraných firem byly vytvořeny též propagační materiály a webová stránka obsahující veškeré informace o tomto diplomovém projektu.
Problémy vyhledávání informací v prostředí Internetu
Janů, Tomáš ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Práce se snaží poukázat na nedostatky a překážky, se kterými se může běžný uživatel internetu setkat během vyhledávání informací. Samotný proces vyhledávání informací v této práci představuje interakci mezi uživatelem zadávaným dotazem a vyhledávačem zobrazovaným výsledkem. Výsledek přitom může mít podobu URL adresy konkrétní webové stránky, obrázku, produktu, lokality a další. Mezi problémy, které jsou v práci detailně popsány, patří například relevance a aktuálnost výsledků vyhledávání, rozlišení globálního výsledku od lokálního, spam mezi výsledky vyhledávání či problémy spojené s vyhledáváním v online mapových podkladech. Důraz je v práci kladen zejména na lokální trh, respektive českého uživatele. Dále také na aktuálnost veškerých údajů a praktické ukázky v podobě snímků. Důležitá data a statistiky jsou poté zaznamenána v přehledných tabulkách a grafech. Mimo jiné lze v práci najít mnoho zajímavostí a postřehů, které jsou značeny šipkou v modré barvě (->).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.