Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application for mastering of handwriting
Gradoš, Matej ; Gavenčiak, Michal (oponent) ; Mekyska, Jiří (vedoucí práce)
Writing is an activity that accompanies us almost every day from a very young age. Children begin to familiarize themselves with the proper grip of a writing tool as early as preschool, primarily through activities related to drawing. Upon entering the early grades of elementary school, children start writing and practice it in special notebooks called „písanka“. Mastering this skill requires a strong connection between fine motor skills and perceptual abilities. The aim of this bachelor’s thesis is to transfer writing practice to an online environment and design an application for Apple iPad tablets with the Apple Pencil stylus, which enables children to engage in self-study through interactive means, ranging from tracing curves and basic letter elements to writing complete words. By creating a database of exercises, we can supplement traditional printed exercise book and thus monitor not only the result of handwriting but also its entire progression, capturing data on pen movement, tilt, and pressure The data obtained this way serves as an excellent tool for improvement and gaining confidence in writing.
Využití iPadu v ergoterapii u dětí se speciálními potřebami. Podtitul:Se zaměřením na děti s neurologickým nálezem v předškolním věku
Ševčíková, Darina ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Sýkorová, Jitka (oponent)
Jméno, příjmení: Darina Ševčíková Mgr. Marianna Vavříková Název bakalářské práce: Využití iPadu u dětí se speciálními potřebami ěř ím na děti s neurologickým nálezem v př š ím věku Abstrakt bakalářské práce: Cílem bakalářské práce bylo vytvořit manuál k užívání iPadu pro rodiče dětí se speciálními potřebami. Manuál bude mít využití při domácí terapii, kterou tak budo rodiče bez kontinuálních supervizí odborného pracovníka. Teoretická část řeší obecné postupy a metodiky ergoterapie v oblasti pediatrie u dětí se speciálními potřebami. Dále práce rozebírá užití technologie, her a jiných aplikací v aké bezpečnostní rizika při nadměrném a nesprávném užívání. Nedílnou součástí je role rodiny rehabilitační péči o dítě a při domácí terapii. Praktická část je založená na praktickém ověření efektivity tabletu jako rehabilitační pomůcky a následném vytvoř Klíčová slova: ergoterapie, pediatrie, děti speciální potřeby
Knihovna frekventovaných komponent pro vývoj aplikací v iOS
Salih, Adam ; Zbořil, František (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
V teto praci se zabyvam analyzou a naslednou implementaci sady casto pouzivanych kom- ponent, ktere nejsou soucasti standardni sady uzivatelskych rozhrani. Tyto komponenty nasledne implementuji pomoci knihoven UIKit a SwiftUI . V teto praci se dale zabyvam implementaci silne typovych datovych modelu a overuji implementaci sady komponent na demonstracni aplikaci.
Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole
Jeništová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrant
Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Vošická, Edita ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
Použití tabletu při edukaci žáků s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Cílem bakalářské práce je zjistit smysluplnost využití tabletů při edukaci žáka s těžkým kombinovaným postižením. V první kapitole je definována základní terminologie přibližující danou problematiku. Pro dosažení cíle je zvolen kvalitativní přístup. Ten v podobě případové studie pracuje se žákem s těžkým kombinovaným postižením a věnuje se analýze edukační činnosti práce s tabletem v konkrétních vyučovacích blocích. Dále jsou použity metody analýzy žákových školních dokumentů a opakovaná pozorování aktivit s digitálním tabletem prováděných na základě žákova individuálního vzdělávacího plánu. Z jednotlivých vyučovacích bloků jsou pořízeny videozáznamy, které jsou následně analyzovány pro objektivitu pozorovaného. Díky výsledkům výzkumného šetření lze konstatovat, že pro daného žáka s těžkým kombinovaným postižením pracovat s tabletem smysl má a to především díky tomu, že na tuto práci reaguje libostí. Využití vybraných aplikací přispívá nejen k rozvoji jeho vnímání, pozornosti a komunikace, ale je využitelné i pro motivaci k učení. Práce je přínosná pro všechny, kteří pracují se žáky s těžkým kombinovaným postižením, a může být impulzem pro ty, kteří stále pochybují nad využíváním tabletů při edukaci těchto žáků. Výsledky výzkumného šetření dokládají, že využívání moderních technologií ve výuce může být velice prospěšné. Mohou být inspirujícím zdrojem a podnětem pro další širší využití tabletů v oblasti pomáhajících profesí, například speciální pedagogiky, sociálních služeb nebo zdravotnictví.
Mobilní hra s použitím rozšířené reality
Konečný, Adam ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření hry v rozšířené realitě pro operační systém iOS. Výsledná hra je založena na herním žánru tower defense. Práce se věnuje rozšířené realitě a jejímu vývoji, dále popisuje nástroje potřebné pro vytvoření této hry. Další část práce popisuje návrh a následnou realizaci tohoto projektu. Nakonec se věnuje dostupným nástrojům pro testování, testování samotnému a rozebere výsledek testování.
Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka
Sacherová, Jana ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka ABSTRAKT: Práce se věnuje tématu možnosti využití tabletu jako didaktického prostředku ve výuce francouzského jazyka. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je popsána role informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Tablet je charakterizován a zařazen do systému didaktických prostředků. Jsou představeny studie, které se již zabývaly výukou s využitím tabletů, a programy, které umožňují vybavení škol těmito zařízeními. Je popsána změna charakteru vyučování při využití didaktické techniky a s ní spojená změna role učitele. Praktická část uvádí přehled aplikací dostupných v prostředí App Store, jež lze využít ve výuce francouzského jazyka k rozvoji různých jazykových kompetencí. Dále představuje metodické návody, jak mohou učitelé a jejich studenti s některými autentickými francouzskými aplikacemi pracovat. Cílem práce je tedy jednak kritický přehled vybraných výukových aplikací, jenž může sloužit jako základní informace pro nováčky v prostředí multimediálních aplikací, a metodické listy, které jsou doplněny listy pracovními a dalšími materiály tak, aby šly snadno použít v hodině francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie (ICT), tablet, iPad, výuka, výukové trendy,...
Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole
Jeništová, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrant

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.