|
Návrh hydraulického testeru pro zjišťování vůlí náprav nákladních vozidel
Tůma, Vladimír ; Sliwková, Petra (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh výroby hydraulického testeru pro zjišťování vůlí přední nápravy nákladních vozů na linkách stanic technických kontrol. Začátek práce je věnován představení společnosti, která je prvním výrobcem zařízení tohoto druhu v České republice. Hlavní náplní práce je analýza současného technologického postupu výroby od nákupu materiálu, až po konečnou montáž u zákazníka. V poslední části práce je popsána technologická inovace zefektivňující současný postup, včetně finančního zhodnocení.
|
|
Mobilní štípačka dřevěné kulatiny
Baroň, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh několika variant štípačů dřevěné kulatiny a následný zdůvodněný výběr nejvhodnějšího provedení dle zadaných požadavků. Dále pak návrh pohonu břitu, aby byl štípač schopen vyvodit zadanou sílu. Funkční a pevnostní výpočty jednotlivých částí. A nakonec výkresová dokumentace navrženého mobilního štípače dřevěné kulatiny.
|
|
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
|
| |
|
Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
|
|
Návrh konstrukce hydraulicky ovládaného ramene
Vodrážka, Jakub ; Březina, Lukáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem mechanické konstrukce hydraulického ramene. Rameno slouží jako učební pomůcka pro navrhování hydraulicky ovládaných mechanismů. Skládá se z několika částí, které jsou spojeny rotačními vazbami. Pohon je zajištěn lineárními hydromotory. Dále se jedná o volbu vhodného snímače pro snímání polohy hydromotoru. Při zpracování byl použit CAD systém Autodesk Inventor 2008. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. V první je popsáno rozdělení tekutinových systémů. Druhá část se zabývá analýzou problému, výběrem nejvhodnějšího snímače a provedení jeho nosné konstrukce. Zbývající část pojednává o možnostech řešení mechanické konstrukce modelu hydraulického ramene a kontrole jednotlivých součástí z pevnostího a deformačního hlediska. Práce je doplněna názornou dokumentací v podobě obrázků navrhovaného modelu a jeho součástí. V příloze jsou jednotlivé výkesy součástí.
|
| |
| |
|
Návrh pneumaticko - hydraulického lisu
Tůma, Vladimír ; Vetiška, Jan (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh malého pneumaticko - hydraulického lisu pro co možná nejširší dílenské a autoservisní využití. Začátek práce je věnován obecným faktům a dalším užitečným informacím k danému tématu, principům hydrauliky a průzkumu současného tuzemského i zahraničního trhu. V hlavní částí práce je vyzdviženo několik možných variant řešení a samotný návrh lisu s požadovanými parametry včetně výpočtové a výkresové dokumentace. V práci je zahrnut postup výroby, montáže a celkového zprovoznění stroje.
|
|
Konstrukce hydraulické ohýbačky ocelových profilů
Kluka, Ladislav ; Pavlík, Jan (oponent) ; Matějka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mechanické konstrukce hydraulické ohýbačky ocelových profilů. Ohýbačka bude sloužit především k ohýbání armovacích tyčí do tvaru třmínku. Skládá se z ohýbacího, posuvného a vyhazovacího ústrojí, které jsou umístěné v rámu stroje. Pohon jednotlivých ústrojí je zajištěn jedním rotačním a dvěma lineárními hydromotory. Dále je zde popsán hydraulický systém a výběr jeho nejdůležitějších částí. Práce je doplněna o názornou dokumentaci v podobě obrázků jednotlivých ústrojí zpracovaných v CAD systému Autodesk Inventor 2010.
|