Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislosti hudebních postojů a preferencí dětí a jejich rodičů
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na souvislosti mezi hudebními postoji a preferencemi dětí a jejich rodičů. Cílem práce bylo provedení dotazníkového šetření na vzorku populace dětí a jejich rodičů a následné ověření hypotéz. Výzkumu se zúčastnilo 123 žáků 9. tříd základních škol a kvart osmiletých gymnázií, dále pak 94 otců a 120 matek dětí. Vyplněné dotazníky rodičů a dětí byly spárovány a vyhodnocovány ve vzájemných souvislostech. Pracovní hypotézy výzkumu předpokládaly významné ovlivnění dětí ze strany rodičů při sebehodnocení vlastních hudebních schopností, dále působení hudebního vzdělání rodičů na případné hudební vzdělání dětí a nakonec nepřímá ovlivnění hudebních preferencí dětí ze strany rodičů. Výsledky výzkumu naznačují větší spřízněnost v hudebních postojích a zvycích žáků s matkou. Navzdory obecným představám, které předpokládají, že mezi rodiči a dětmi se v oblasti hudby rozprostírá hluboká generační propast, se ukázalo, že rodiče a děti často poslouchají navzájem svou oblíbenou hudbu, nebo alespoň že ji navzájem znají. Přesto se nedá tvrdit, že by v oblíbenosti hudebních žánrů byla mezi rodiči a dětmi přímá shoda nebo automatické přejímání postojů podle vzoru rodičů. Rodiče a děti se výrazně odlišují ve způsobech získávání hudenbích nahrávek; děti hudbu převážně zdarma stahují z internetu, rodiče...
Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka
Dolejšová, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
NÁZEV: Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka ANOTACE: Práce je věnována životu a dílu uznávaného pedagoga, hudebního teoretika, sbormistra a muzikanta Františka Sedláka. Práce si klade za cíl přinést informace o Sedlákově životě a zmapovat jeho publikační činnost v celé její šíři. Ve svých článcích, odborných studiích a dalších publikacích se František Sedlák věnuje především hudebnímu vývoji dítěte, hudebním schopnostem a dovednostem, hudební psychologii, problému nezpěvnosti dětí a didaktice hudební výchovy na prvním i druhém stupni základních škol. Zvláštní kapitola je věnována vzpomínkám kolegů na tohoto významného pedagoga a na přiloženém CD najdeme téměř kompletní soubor Sedlákových článků publikovaných v různých odborných časopisech a také několik fotografií z jeho života. KLÍČOVÁ SLOVA: František Sedlák, hudební vývoj dítěte, didaktika hudební výchovy na prvním a druhém stupni ZŠ, hudební psychologie, modernizace hudební výchovy, problém nezpěvnosti dětí, hudební schopnosti a dovednosti.
Psychologické aspekty prožívání flow u žáků Základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této diplomové práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů.
Hudba jako hodnota v životě člověka
Studená, Hana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Práce se zabývá problematikou hodnoty hudby v životě člověka. V teoretické části autorka podává z dostupné literatury výklad pojmu hudba a jejích funkcí v životě člověka. Dále se zaměřuje na vliv hudby na lidskou psychiku, v kontextu emocí, myšlení, fantazie či motivace. Autorka se dále věnuje popisu hudebního vývoje osobnosti na základě odborné literatury. Pozornost věnuje také problematice hodnot a hodnotové orientace v životě člověka. V empirické části autorka pracuje se třemi skupinami respondentů. Jedná se o skupiny hudebníků, kteří se zabývají aktivní hudební činností, tedy hrou na hudební nástroj/ popřípadě zpěvem. Do svého šetření zahrnula jak profesionální typ hudebníků (skupina studentů hudby), tak amatérský typ hudebníků (skupina pracujících s hudebním koníčkem a skupina studentů vysokých škol s hudebním koníčkem). Celkově se jedná o 33 respondentů, ve věku od 20 do 30 let. Autorka zvolené skupiny mezi sebou vzájemně porovnává na základě provedených polostrukturovaných rozhovorů. V porovnání jednotlivých skupin se zabývá především problematikou vývoje hudební činnosti a vlivy, které v tomto vývoji hrály roli, motivací k hudební činnosti, vlivem hudební činnosti na osobní život respondentů (především v souvislosti se vztahovou rovinou), hodnotou a funkcí hudby v celkové hodnotové...
Vlivy houslové hry na zdraví
Kostková, Anna ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce s názvem „Vlivy houslové hry na zdraví“ nahlíží problematiku hry na housle z hudebně fyziologického hlediska. Cílem práce je představit nejčastější zdravotní problémy provázející profesionální houslisty a poukázat na zdravotní rizika povolání orchestrálního hráče. Čtenář je seznámen se základním postojem jednotlivých částí těla při houslové hře. Dále jsou uvedeny příčiny různého charakteru negativně ovlivňující fyzickou i psychickou stránku hudebníka a podán přehled vybraných zdravotních komplikací, převážně zaměřených na pohybový aparát hráče. Závěrečná kapitola je věnována prevenci zdravotních potíží houslistů, která by se měla stát samozřejmou součástí jejich života.
Vliv hry na hudební nástroj na osobnost člověka
Dombaiová, Lenka ; LEICHNER, Emil (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je obeznámit se s unikátním vlivem nástrojové činnosti instrumentalistů na jejich fyzické, psychické a mentální kvality a shrnout dostupné odborné poznatky o tom, jak dlouhodobá hra na hudební nástroj působí na neurologický rozvoj hráče a ovlivňuje funkce a strukturu jeho mozku. Práce také popisuje konkrétní rozdíly v mozku hudebníka a nehudebníka a průběh výzkumů, které k těmto zjištěním dospěly. Závěrem jsou zahrnuty i zdravotní potíže, které se instrumentalistů týkají.
Různé tváře pódia
Kohoutová, Alena ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Předmětem této práce je vhled do rozmanitosti pódií, na kterých stojíme jako interpreti během různých příležitostí. Text je zaměřen na tento vzácný prostor, který může být objímán buďto čtyřmi stěnami architektonického skvostu v podobě významných světových koncertních sálů, ale i skromnou společenskou místností ústavu pro mentálně postižené nebo staré lidi. Jak reagovat na tyto rozdílné prostory a situace, jakým směrem orientovat cíl naší hry a proč vůbec hrát na různých typech pódia ? to jsou právě ony otázky, nad kterými je tolik přínosné se zamyslet a utvořit si vlastní názor, vlastní odpovědi. K naplnění těchto pódiových předsevzetí však budeme potřebovat vnitřní svobodu a tvořivost, kterou může tolik dusit vlastní strach a pocit zodpovědnosti. Poslední kapitola je tedy zaměřena na trému z obecně psychologického, ale i hudebního pohledu.
Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu
Salajka, Petr ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu. Toto téma je v práci rozděleno do dvou hlavních kapitol, které můžeme dešifrovat již z názvu. Každá kapitola se zabývá do hloubky svou oblastí a v závěru můžeme nalézt vzájemnou souvislost. Práce je také obohacena o autorovu vlastní zkušenost a vlastní pohled na zpracované téma.
Psychika aktivního hudebníka (vybrané problémové okruhy)
Dostalová, Gabriela ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Práce obsahuje stručný úvod, který je zaměřen na popsání významu hudby pro lidskou psychiku. Dále se zaměřuje na výzkumy o vlivu Mozartovy hudby na studenty a děti. V následující kapitole je stručně charakterizována hudební představivost, její druhy a také zvýšená schopnost této představivosti u hudebníků. Následuje téma o hudebním nadání. Zde jsou popsány charakteristické rysy, dále výhody a nevýhody hudebního talentu a srovnání mozků hudebníků s lidmi jiných profesí. Poté navazují kapitoly vysvětlující pojmy absolutní sluch a synestézie. Práce popisuje jejich specifika, předpoklady pro vznik i možná budoucí zhoršení. Dále se práce zabývá možnými negativními vlivy hudby na psychiku, a to konkrétně chytlavostí určitých melodií a hudebními halucinacemi. Následuje kapitola rozebírající problém dystonie u hudebníků, důvody jejího vzniku a možnosti léčení. Poté je přiblížen efekt tzv. ?fantomových rukou.? Práce pokračuje vysvětlením principu stereofonního slyšení a popsání následků jeho ztráty. Závěr obsahuje stručné shrnutí práce a důvod výběru tématu.
Tréma. Psychická příprava na koncertní vystoupení.
Slobodníková, Barbora ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje problematice trémy před a po dobu koncertního vystoupení. Zkoumá předpoklady a podmínky, které umožňují její vznik. Dále se věnuje psychickým podmínkám, které jsou nutné pro kvalitní umělecký výkon. Mezi ty nejdůležitější patří správná motivace, koncentrace a zkušenost. Klíčovou složkou pro vyrovnaného muzikanta je hluboká koncentrace. Tento pojem však není vždy chápán správně. Jedním z účelů práce je přiblížit jeho význam a dopad na umělecké kvality hráče. Abych zjistila, jak se s trémou vypořádávají studenti uměleckých škol, vypracovala jsem dotazník. Jeho úkolem bylo komplexně pojmout problematiku trémy a dopátrat se tak k hlavním příčinám psychických potíží, které studenty postihují. V závěru práce píši o důležitosti psychické přípravy a navrhuji několik mentálních a dechových cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.