Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Porovnání hlučnosti stranových vyústek odlišných konstrukcí
Bernard, Jan ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním hlučnosti třech stranových vyústek různých konstrukcí, určených k distribuci a směřování větracího vzduchu v kabině automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny základní poznatky z fyzikální a fyziologické akustiky. V práci je dále stručně popsán klimatizační systém automobilů (systém HVAC) a akustické vlastnosti jednotlivých prvků tohoto systému. Dále studie pojednává o rozdělení vzduchotechnických vyústek a uvádí i rozsáhlý výčet a popis všech dohledatelných druhů automobilních vyústek. Před popisem experimentu uskutečněného v rámci této práce jsou uvedeny postupy a výsledky měření dosažené v jiných pracích. Měření hlučnosti porovnávaných vyústek probíhalo v polobezodrazové komoře podle normy ČSN ISO 3745. V rámci objasnění velikosti přírůstku hluku generovaného vyústkou k celkovému hluku v interiéru vozu bylo dále provedeno měření hlučnosti v kabině vozu Porsche Cayenne 2018. Z výsledků měření vyplývá, že při konstantním průtoku (60 m3/h), jsou hlučnější ty vyústky, které mají vyšší tlakovou ztrátu. Ta závisí především na rychlosti proudění ve vyústce a na počtu a nastavení lamel. Hluk generovaný vyústkou je v kabině jedoucího vozidla zanedbatelný oproti celkové hlučnosti v interiéru automobilu. V oblasti proudícího vzduchu z vyústky (ve vzdálenosti 0,7 m od ní) se však hladina akustického tlaku A znatelně zvýší.
Měření prašnosti a hlukových aspektů při ošetřování zemědělských komodit atmosférickým plazmovým výbojem GA.
SALÁT, Vojtěch
Cílem této bakalářské práce je úvod do problematiky ošetřování zemědělských komodit atmosférickým plazmovým výbojem GA. Zhodnotit vliv prašnosti a hlučnosti na zdraví operátora při ošetřování zemědělských komodit atmosférickým plazmovým výbojem GA. Hodnoty byly měřeny za pomoci kalibrovaných přístrojů, jako jsou TSI DustTrak 8530 a Brüel & Kjaer typ 2270.
Pilový kotouč v procesu podélného řezání materiálů na bázi dřeva
Veselý, Přemysl
V této disertační práci je uvedena charakteristika pilových kotoučů, jejich rozdělení, vliv konstrukčních úprav na výsledné chování pilového kotouče v procesu obrábění, problematika kmitání pilových kotoučů a s tím vzájemná interakce mezi kvalitou obrobeného povrchu, hlučností a prašností. Práce se podrobně zabývá problematikou kmitání pilových kotoučů jak při chodu na prázdno tak i za vykonávání práce -- řezného procesu a to za použití třech pilových kotoučů s různými konstrukčními úpravami. Tyto zmíněné konstrukční opatření se dále vzájemně porovnávají vzhledem ke standartním provedením konstrukce pilových kotoučů nejen z pohledu kmitání, ale i drsnosti obrobené plochy, rozboru dřevního odpadu vzniklého při řezání a hlučnosti. V teoretické časti je uvedena analýza dostupné literatury a vědeckých prací. Shrnuty jsou zejména publikace věnované metodám určování tvarů kmitů, stanovování kritických, rezonančních a doporučených otáček, konstrukcím pilového kotouče, včetně možných modifikací, teorii obrábění pilovými kotouči včetně určení velikosti a tvaru třísky a účinkům hlučnosti na pracovní prostředí. Důležitou částí práce je metodika zahrnující přímé měření pro zjištění nestabilních stavů kotoučů (rezonanční a kritické otáčky). V této časti je dále vyhodnoceno měření kmitání na zkušebním pilovém kotouči a ověření navržené metodiky s jinou a již běžně praxí zaběhlou metodou tzv. chladných obrazců. Autor se také snaží prozkoumat a stanovit vliv rozdílné rozteče zubů a způsobu provedení dilatačních drážek spolu s odhlučňovacími drážkami na hladiny hluku, výslednou kvalitu obrobeného povrchu různých dřevin a vzniklý odpad podrobit rozboru dřevních částic s rozdělením do jednotlivých velikostních skupin s procentuálním zastoupením jednotlivých třísek. Výsledky experimentu jsou v diskuzi konfrontovány s dostupnými vědeckými pracemi při zohlednění běžných provozních podmínek, z čehož je vyvozen závěr práce.
Model pro určení směrovosti šíření zvuku
Zdvyhal, Marian ; Hájek, Roman (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší vytvoření výpočtového modelu šíření zvuku pro určení hladiny akustického tlaku v okolí vícebodového zdroje hluku s ohledem na směrové vyzařování jeho jednotlivých prvků (kompresor a ventilátor). Práce obsahuje teoretické znalosti nutné k vytvoření výpočtového modelu a základy měření zvuku, teoretický výpočtový model, data z měření reálné jednotky a konfiguraci modelu pro reálné naměřené hodnoty. Její součástí je kód výsledného modelu v jazyku Visual Basic pro MS Excel.
Možnosti použití motorů koncepce Propfan v letecké dopravě
Polák, Andrej ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je psaná rešeršní formou a pojednává o leteckých motorech koncepce propfan. Po představení samotné koncepce se první část zabývá principem fungování motorů a jejich propulsní účinností. Druhá část stručně popisuje konstrukci těchto motorů se zaměřením na specifické části odlišující motory koncepce propfan od ostatních leteckých motorů. Následně jsou shrnuty vlastnosti těchto motorů, popsány jejich výhody a nevýhody spolu s moţnostmi eliminace nevýhod. Nakonec je stručně popsána historie vývoje koncepce propfan.
Inteligentní testovací procedury nízkonapěťových trakčních pohonů s asynchronními motory
Nesvadba, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Motivací pro vypracování disertační práce na toto téma byl zájem mého zaměstnavatele, firmy Kollmorgen, s.r.o., na implementaci měřicího pracoviště k měření hluku elektrických motorů. Toto pracoviště mělo být umístěno ve výrobní hale přímo ve výrobní lince s cílem nejen identifikovat hlučné motory, ale také rozborem naměřených dat poukázat na konkrétní příčinu hlučnosti motoru – neboli implementace inteligentní testovací procedury. Hlučnost elektrických strojů je v poslední době velmi diskutovaným tématem, kdy je ze strany zákazníků vyvíjen značný tlak právě na zajištění co možná nejméně hlučného pohonného ústrojí. Toho lze dosáhnout jednak zajištěním 100% kvality již vyráběných produktů implementací měřicího pracoviště s inteligentní bezdemontážní diagnostikou a následně také konstrukčními změnami produktu. V úvodní části práce je proveden rozbor konstrukce testových asynchronních trakčních motorů a také návrh měřicího pracoviště. Následuje popis konstrukce měřicího pracoviště, návrh testovacích procedur, vlastní měření a analýza naměřených hodnot. Druhá část práce je věnována detailnímu rozboru možných příčin vzniku hluku asynchronních motorů a konstrukčních řešení vedoucích k jeho eliminaci. Aplikací jednoho z těchto konstrukčních postupů pro potlačení hlučnosti byl sestrojen optimalizovaný prototyp, který byl následně testován a porovnán se standardní neoptimalizovanou verzí.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Studium hlučnosti valivých ložisek s ohledem na přesnost výroby
Studýnka, Pavel ; Sabo, Karol (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat spojitostí mezi kvalitou povrchu funkčních ploch ložiska a jeho vibracemi za chodu. Práce popisuje základní geometrické parametry ložiska, které především ovlivňují jeho výslednou kvalitu a vibrace. Představuje metody hodnocení kvality povrchu a vzájemnou souvislost mezi nimi. Součástí práce je experiment, který by měl prokázat, jaká existuje souvislost mezi měřením kvality povrchu oběžných drah a vyhodnocováním vibrací ložiska za chodu tak, jak jsou tyto metody používány ve firmě KOYO Olomouc. Kvalita povrchu se vyhodnocuje na měřící stanici MUK-F 300 a vibrace na zařízení IL 100R/2000.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.