Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém pohonu frekvenční měnič – elektromotor – převodovka
Sochor, Pavel ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je teoreticky popsat funkci systému pohonu frekvenční měnič asynchronní elektromotor, zhodnotit převodovky vhodné pro náhradu hydrauliky u manipulátorů, robotů, coţ je provedeno formou rešerše z literatury, v závěru práce jsou popsány vlastnosti modelových sestav. V příloze je pak výkres obou modelových sestav.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 8000 kg / M6
Jirásek, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky, pro mostový skladový jeřáb s nosností 8 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši obdobných existujících řešení a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních parametrů zdvihu a z nich vycházející volba lana, kladek, kladnice, návrh a kontrola lanového bubnu. Dále se práce zabývá výpočtem a volbou vhodných komponent mechanismu zdvihu jako jsou elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Poslední část se zabývá návrhem a kontrolou ložiska, bubnového čepu a výpočtem pera. Výstupem práce je výkresová dokumentace celkové sestavy mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.
Simulator of typical rotational machinery components faults
Vaľko, Matej ; Beneš, Petr (oponent) ; Čala, Martin (vedoucí práce)
The objective of this thesis is to create a library in programming environment LabVIEW by company National Instruments, which objective is to simulate vibrations of different mechanical components, such as shaft, rolling element bearings, plain gearing and planetary gearbox in different circumstances and failures. The theoretical part contains information about typical failures of this mechanical components and their typical failure frequencies obtained from literature. In the description of theoretical part is inscripted simulator with user interface in already mentioned programming environment LabVIEW. Result of this thesis is library, which images time course of vibrations and spectral analysis for diffrent components with their respective failures.
Kondenzační parní turbína
Šikula, František ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh kondenzační parní turbíny využívající jako zdroj energie odpadní teplo ze spalovacích motorů o velkých výkonech. V první části práce je sestaven přehled spalovacích motorů a jejich termodynamických cyklů, dále jsou zde vysvětleny prvky důležité k chodu spalovacích motorů. V druhé části je rozebrán teoretický úvod k činnosti parních turbín. Stěžejní část práce se věnuje návrhu kondenzační parní turbíny s integrovanou převodovkou. Nejprve jsou zvoleny základní koncepce ovlivňující návrh turbíny, následně je sestaven algoritmus termodynamického výpočtu pro jednotlivá tělesa turbíny. V závěru výpočtu je proveden zjednodušený výpočet převodovky. Následně je proveden výpočet návratnosti investic do turbíny. Na základě výpočtu jsou sestrojeny výkresy řezů jednotlivých těles a výkres konstrukčního uspořádaní turbíny s generátorem.
Jednostupňová převodovka vyrobená 3D tiskem
Hykolli, Denis ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Fiala, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem práce je výroba výukového modelu jednostupňové převodovky pomocí aditivní výrobní metody FDM/FFF. Za tímto cílem je nutné vypočítat rozměry kol na základě zvolených hodnot. Počítačový 3D model byl vytvořen pomocí počítačového softwaru Autodesk Inventor. Výroba součástí proběhla pomocí FDM tiskárny od společnosti Prusa. Výrobní programy byly vytvořeny pomocí počítačových 3D modelů. Ty byly převedeny do cílového formátu v slicer softwaru od společnosti Prusa Research a následně vyrobeny na 3D tiskárně. Transparentního vzhledu horní části převodové skříně bylo dosaženo na základě zkušeností získaných sérií testů. V práci je vypočítán celkový náklad na výrobu modelu. Výsledkem práce je plně funkční, elektricky poháněný model převodovky s horní transparentní převodovou skříní.
Řešení elektronického řazení pro převodovku COMEX
Crhová, Hana ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh řazení vozidla pro tělesně postižené, s důrazem na jednoduchost řazení převodových stupňů. V první části práce je provedeno srovnání vozidla Elbee s ostatními vozidly dané kategorie. V další části je uvedeno rozdělení převodovek dle typu řazení převodových stupňů a porovnání jejich vlastností. Poslední část se věnuje výběru nejvhodnější převodovky a konstrukci přídavného mechanismu zajišťujícího správnou funkci převodové soustavy.
Reverzační turbokompresor
Lapáček, Martin ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem reverzačního turbokompresoru. Práce je rozdělena na několik částí. Úvodní část se věnuje teorii a rozdělením lopatkových strojů. Navazující část popisuje akumulační soustavu, pro kterou je stroj navrhován. Další samostatná kapitola je věnována dalším příkladům možného využití stroje. V další kapitole jsou detailněji popsány režimy a jednotlivé díly stroje. Nejobsáhlejší kapitola je věnována návrhu kompresoru, výpočtu turbíny a návrhu integrované převodovky. Součástí práce je i příloha, ve které je zařazena technická dokumentace.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
Návrh elektrického pojezdu univerzální pohonné jednotky žacího stroje
Otoupalík, Jan ; Černý, Michal (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem elektrického pojezdu pro univerzální pohonnou jednotku žacího stroje, která bude ovládána dálkově. Daný pojezd má nezávislé ovládaní kol, maximální rychlost 9,84 km v hodině a umožňuje pohyb v terénu se sklonem až 30°. Práce se zabývá stanovením parametru pojezdu, návrhem elektrických pohonných jednotek a návrhem konstrukčního uspořádání pojezdu vzhledem ke stabilitě zařízení. Práce zahrnuje konstrukční řešení jednotlivých částí pojezdu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.