Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci
Kapustová, Zuzana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Postoje a názory sester na vzdělávání v praxi ve zdravotnické organizaci" se zabývá problematikou vzdělávání sester v praxi. Cílem této práce je poskytnout teoretické informace nejen z oblasti dalšího profesního vzdělávání sester ale také poskytnou náhled a názory na tuto oblast od sester v rámci jedné zdravotnické organizace. Práce je koncipovaná do dvou hlavních částí. V úvodu práce je představeno téma ošetřovatelství a jsou zmíněny zásadní odůvodnění pro vzdělávání sester. První část je teoretická a pojednává o problematice vzdělávání v kontextu zdravotnických organizací. Dále je v této části zmíněn význam znalostí a profesní postavení sestry spolu s jejími kompetencemi. V této části je následně zmíněno i vzdělávání pracovníků ve zdravotnické organizace a značný prostor je zde vyhrazen pro celoživotní vzdělávání. Teoretická část pak dále věnuje motivaci nebo kvalitě poskytovaní péče. Následující částí práce je výzkumná část. tato část práce pojednává o výzkumném šetření, které bylo v rámci práce prováděno. Snahou výzkumu bylo zjistit, zda mají pracovníci povědomí o možnosti vzdělávání na svém pracovišti a zda považují vzdělávání v praxi za důležité. Dále pak bylo zjišťováno, zda respondenti pociťují přínos vzdělávání v praxi a jaký názor mají na konkrétní formy...
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků
Balšánek, Jaroslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků. Řízení výkonu (resp. management výkonnosti) je proces zajišťující, aby soubor pracovních činností a výstupů účinně naplňoval stanovené strategické cíle organizace. V práci byly analyzovány a identifikovány faktory, které ovlivňují pracovní klima, motivaci zaměstnanců a jejich výkonnost. V teoretické části byla zpracována východiska z oblasti personálních činností, lidského kapitálu, řízení lidských zdrojů, profesních kompetencí a pracovního výkonu vybraných skupin zaměstnanců. Důraz byl kladem na definování modelů hodnocení a odměňování pracovníků. Jednotlivá kritéria jsou v podnikové praxi provázána s analytickým hodnocením práce a následně komparována s formálním hodnocením pracovního výkonu zaměstnance za určité období. Na základě takto definovaných teoretických východisek byla vytvořena druhá část práce - empirická. V této části popsán realizovaný výzkum, který byl navržen jako smíšený, tj. s využitím kvalitativního a kvantitativního přístupu. Výzkumné šetření bylo realizováno v několika fázích. Jednou z fází byla analýza zahraničních výzkumných studií zaměřených na pracovní výkon a motivaci pracovníků. Ta byla realizována na začátku roku 2021. Na základě této analýzy jsme zvolili...
Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání
Vodová, Alena ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce na téma Specifické vzdělávací potřeby zrakově postižených pedagogů v rámci dalšího profesního vzdělávání se zaměřuje na potřeby a možnosti, týkající se vzdělávání a celoživotního vzdělávání zrakově postižených pedagogů v České republice. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá podporou, rehabilitací a využitím kompenzačních pomůcek k tomuto vzdělání. Dále mapuje společnosti a organizace podporující zrakově postižené a nabízí příklady dobré praxe. Praktická část analyzuje, jaké jsou možnosti dalšího profesního vzdělávání zrakově postižených pedagogů, a usiluje o identifikaci potřeb a současné nabídky toto vzdělání uskutečňovat. KLÍČOVÁ SLOVA zrakově postižení, vzdělávací potřeby, další profesní vzdělávání, profesní růst, kompenzační pomůcky,
Bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené
Krmenčíková, Eva ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem mé práce je ověření existence bariér v dalším profesním vzdělávání matek na rodičovské dovolené a zjištění, jaká specifika v bariérách vzdělávání pro ně platí v porovnání s celou populací dospělých osob, kterou reprezentují vybrané výzkumy. Matky na rodičovské dovolené jsou považovány za specifickou skupinu na trhu práce i na poli vzdělávání, a proto je třeba věnovat jim zvláštní pozornost. V první části práce je definováno další profesní vzdělávání v rámci konceptu celoživotního vzdělávání, jsou představeny výzkumy, které jsou základnou pro mé vlastní dotazníkové šetření, a dále také některé faktory ovlivňující pociťované bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené. Ověření existence bariér dalšího profesního vzdělávání u matek na rodičovské dovolené probíhalo formou kvantitativního dotazníkového šetření, jehož výsledky byly porovnány s výsledky výzkumů uvedených v předchozích kapitolách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji
Šenfeldová, Eva ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Slámová, Hana (oponent)
(česky) Cílem bakalářské práce je představit systém dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji. Po uvedení do problematiky následuje vymezení legislativního rámce, v práci je popsáno pojmosloví včetně jeho vývoje a závěr kapitoly patří výčtu možných způsobů financování. V další části práce je stručně popsána historie dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji od 60. let 20. století do roku 2005. Hlavní analytická část podrobně seznamuje se současnými vzdělávacími akcemi, jejich metodami a formami v souvislosti s jednotlivými cílovými skupinami i konkrétními tématy. Zabývá se obdobím od roku 2006 do roku 2012. Následující část práce přináší nástin možného dalšího vývoje vzdělávání knihovníků. Zamýšlí se nad možnými zdroji zásadních a důležitých témat. Jako podklad pro stanovení možných budoucích forem vzdělávání byl zvolen průzkum mezi metodickými pracovníky. Závěrem jsou shrnuty možnosti, ale i limity dalšího profesního vzdělávání pracovníků knihoven Středočeského kraje.
Motivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávání
Turzová, Lucie ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.
Specifika lektorské práce v oblasti Celní správy České republiky
Tvrdíková, Lenka ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat specifika lektorské práce se zaměřením na oblast Celní správy České republiky. Struktura rigorózní práce je koncipována do dvou hlavních částí, a to do části teoretické a části praktické. V teoretické části je kladen důraz na význam dalšího profesního vzdělávání. Pozornost je věnována charakteristice a popisu obecných pojmů z oblasti podnikového vzdělávání. V andragogických souvislostech je charakterizována profese lektora s vymezením jeho základních kompetencí a činností v jednotlivých fázích realizace vzdělávací akce. Dále je charakterizována lektorská práce v Celní správě České republiky a identifikována specifika lektorské práce. V praktické části je dotazníkovou metodou realizována případová studie. Cílem případové studie je analýza efektivního využití metod výuky, didaktických pomůcek a metod zpětné vazby lektora, přičemž cílovou skupinou jsou interní lektoři Celní správy České republiky. Klíčovým nástrojem případové studie byl zvolen anonymní dotazník. Zjištěné skutečnosti jsou prezentovány v grafech a tabulkách včetně doprovodných komentářů. V závěru jsou shrnuty výsledky šetření a provedeno závěrečné vyhodnocení.
Rozvoj a vzdělávání mediátorů působících ve firemním prostředí
Hanka, Jaroslav ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Problematika mediace, jako alternativního způsobu řešení konfliktů a sporů, patří mezi aktuální a významná témata nejenom sociální psychologie, ale i andragogiky. Zejména konflikty na pracovišti představují z hlediska firemní kultury, rozvoje a vzdělávání pracovníků klíčové téma, které je zároveň východiskem předložené rigorózní práce. Proto i další profesní vzdělávání mediátorů působících v podnicích jako specialisté zabývající se prevencí a řešením konfliktů a sporů na pracovišti, je zásadní pro pozitivní pracovní klima, optimalizaci vztahů na pracovišti, pracovního výkonu a motivaci pracovníků. Při koncipování teoretických východisek a výzkumného problému v rámci této rigorózní práce lze vyjít zejména z andragogiky, sociální psychologie a managementu lidských zdrojů. Vedení lidí v rámci people managementu nebo leadershipu je považována za efektivní nástroj předcházení konfliktů na pracovišti. Cílem předložené rigorózní práce bylo identifikovat, analyzovat a charakterizovat specifika mediačního procesu ve středně velkých a velkých podnicích. Rovněž sledovat vývoj mediace v podnikovém prostředí a možnosti mediátorů efektivně ovlivňovat tyto procesy v rámci managementu lidských zdrojů. Dalším cílem pak bylo empiricky zkoumat vliv firemní kultury na vznik a řešení konfliktů na pracovišti a také mimo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.