Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Should I Stay or Should I Go? - The Attractiveness/Unattractiveness of Portugal & Spain for Asylum Seekers
Branco Coelho, Cláudia Sofia ; Gebhardt, Dirk (vedoucí práce) ; Czerska-Shaw, Karolina (oponent)
Drawing on the research object of migration, mostly focused on the inclusion of asylum seekers in the European Union (EU hereinafter), this Master thesis aims at measuring the attractiveness/unattractiveness of EU countries on welcoming asylum seekers in. The method used, is then, the comparison of Portugal and Spain, two similar countries, but with quite different outcomes. Furthermore, this work suggests that external factors are on the scope of forced migration, so issues as choice on the destination country, migrant networks, previous knowledge and the integration policies make a country attractive or not. The final results bring to light the interesting findings that asylum seekers coming legally to Portugal would rather live illegal anywhere else. Moreover, even though Spain appears as a relatively more "successful" country on attracting asylum applications, it also shares the same push factors as Portugal.
Důvody a motivace rodičů při výběru předškolního zařízení pro své děti
JALOVCOVÁ, Jana
Cílem mé práce je zjistit motivaci a důvody rodičů pro výběr určitého typu mateřské školy. Co je pro jejich výběr důležité při volbě mateřské školy běžného typu nebo alternativní mateřské školy? Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na sledování postojů rodičů k volbě mateřské školy a na analýzu způsobu jejich utváření. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje rodičů k volbě mateřské školy a identifikovat tendence, které se na jejich utváření podílejí. V teoretické části popisuji vývoj předškolního vzdělávání na našem území. Dále v této části popisuji současnou státní mateřskou školu a možnosti alternativního předškolního vzdělávání u nás. Praktická část je pojednána jako kvalitativní výzkum, jehož cílem je zjistit důvody a motivace rodičů při výběru mateřské školy pro své dítě. Sběr dat proběhl formou polostrukturovaných rozhovorů, kterého se zúčastnili rodiče dětí, kteří se připravují k zápisu do mš nebo navštěvují mateřskou školu prvním rokem.
Dilema výběru středního vzdělání
Proroková, Amálie ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý rozhodovací proces při výběru budoucího středního vzdělání. Zda je tento proces opravdu natolik složitý a zda je provázen dilematem v rozhodování. Výzkum byl prováděn jak s žáky devátých ročníků, tak také se středoškoláky, kteří hodnotili celý proces zpětně a na rozdíl od žáků devátých ročníků, s trochu větším odstupem. Teoretická část je věnovaná krátkému popisu adolescentního období, kam žáci v rozhodovacím procesu patří. Dále se práce věnuje podrobněji procesu volby, kam spadají motivační faktory, rozhodovací proces, volba povolání a dilema při rozhodování. Značná část teoretické práce se také věnuje environmentálním determinantům, kteří mají na volbu žáků přímý vliv. Teoretická část končí problematickými místy, které se v rozhodovacím procesu mohou objevit. Empirická část je potom zaměřená na hlavní osoby při výběru, na důležité prvky, které se objevují v rozhodovacím procesu (u každého jedince jsou to jiné prvky) a jak žáci zvládají přechod na vyšší stupeň. Celý výzkum je kvalitativního rázu. Metoda užívaná ve výzkumné části je především interview, které bylo provedeno s 11 žáky, kteří rozhodovací proces zažívali. Poté zpracován metodou obsahové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, profese, střední škola, výběr, dilema, motivace, kariéra,...
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sophie's Choice - Trauma of the Holocaust Survivor
Dombrovská, Lucia ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o traumatu holocaustu a jeho popisu v románu Williama Styrona Sofiina volba. Mnoho spisovatelů se pokoušelo vylíčit tento fenomén ve svých uměleckých dílech, avšak většina z nich byla konfrontována s velkou výzvou - popsat příběh, který sami neprožili, příběh přeživších holocaust. Jedním z těchto autorů je také William Styron, a proto je důležité zvážit, nakolik popis, který nabízí svým čtenářům, odpovídá skutečnosti. Cílem této práce je tedy analyzovat Sofiinu volbu a posoudit, zda obsahuje autentický popis traumatu přeživšího holocaust. První kapitola se zaměřuje na trauma. Jejím cílem je definovat trauma a prozkoumat jej v širším kontextu. V psychologii se setkáváme s mnoha teoriemi traumatu a jeho léčby. Pro účely této práce byl zvolen jungiánský psychoanalytický přístup. C. G. Jung a jeho pokračovatelé podrobně prozkoumali vnitřní svět pacientů trpících traumatem. Psychoanalýza také vynaložila velkou snahu popsat, jak se trauma projevuje prostřednictvím archetypálních obrazů a symbolů přítomných ve snech a fantaziích pacientů. Tato teorie je proto zvláště vhodná, chceme-li zkoumat popis traumatu v uměleckém díle. Nejvíce rozšířenou psychologickou diagnózou lidí, kteří prožili traumatický zážitek, je Posttraumatická stresová porucha (PTSD). Tato práce se proto...
Vyvrcholení klasicistní tragédie v díle Jeana Racina
Procházková, Laura ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Práce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spokojenost seniorů se sociálními službami v Prachaticích
KUBIŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá spokojeností seniorů se sociálními službami v Prachaticích. Cílem práce bylo zjistit informovanost seniorů o dostupných sociálních službách ve městě Prachatice. Dalším cílem práce bylo zjistit, jak jsou senioři spokojeni s nabídkou a poskytováním sociálních služeb v Prachaticích. Pro naplnění cíle byly stanoveny tři výzkumné otázky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů se čtrnácti seniory využívajícími sociální služby ve městě Prachatice jsem se snažila zjistit informovanost seniorů o sociálních službách. Dále jsem chtěla zjistit subjektivní spokojenost se sociálními službami, a co by senioři navrhovali pro zlepšení nabízených a poskytovaných sociálních služeb. Získaná data byla analyzována pomocí metody otevřené kódování dat. Ze zjištěných informací vyplývá, že informovanost o sociálních službách pro seniory v Prachaticích je dostatečná. Respondenti zmínili několik návrhů na zlepšení informovanosti o poskytovaných sociálních službách. Senioři jsou s nabídkou a dostupností sociálních služeb spokojeni částečně, nejsou spokojeni s množstvím nabízených míst v domově pro seniory. S poskytováním sociálních služeb ve městě Prachatice jsou spokojeni dostatečně. Velké množství respondentů by pro zlepšení nabízených sociálních služeb ve městě Prachatice navrhovalo rozšíření volných míst v domově pro seniory. Respondenti by dále navrhovali rozšíření nabízených sociálních služeb o osobní asistenci, denní stacionář, domácí hospicovou péči a navýšení počtu lůžek v domově se zvláštním režimem. Respondenti zmínili možnost zefektivnění spolupráce mezi poskytovateli sociálních služeb ve městě Prachatice. Výsledky práce mohou být využity pro zefektivnění informovanosti o sociálních službách, zlepšení nabídky a poskytování sociálních služeb pro seniory v Prachaticích.
Kategorie výběru z hlediska kategorie autora a fáze geneze literárního procesu
Kroulíková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je poukázat na význam kategorie výběru v literárním procesu, jež dosud není systematicky zpracovaná. Mapuje její výskyt ve všech složkách textové geneze, konkrétně se zaměřuje na autora jako produktora výběru a zkoumá, do jaké míry výběr jeho prostřednictvím ovlivňuje konečnou podobu literárního díla. Práce se z hlediska selekčního principu zabývá výběrem z aktuálního světa a jeho následnou verbální reprezentací realizovanou výběrem konkrétních literárních postupů a jazykových prostředků. Kategorie je zasazena do širokého kontextu své interdisciplinární působnosti a je zdůrazněna i její vědomá a nevědomá povaha a nadindividuální determinanty. V závěru nahlíží práce na autora z druhé strany - jako na produkt výběru - a klade si otázky výběrových kritérii za účelem konstituování literárního kánonu.
Sociální bydlení Brno
Krbylová, Alžbeta ; Krupica, Roman (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt sociálneho bývania v Brne – mestskej časti Maloměřice, je predovšetkým zacielený na rómsku komunitu ako aj iné mnohopočetné rodiny. Navrhnuté objekty sú riešené ako nízko podlažná radová zástavba. Objekty sú rozmiestnené okolo hranice parcely, čím sa vytvorí aj polosúkromný priestor pre hry a komunitné akcie v navrhnutom komunitnom centre. Domy sú navrhnuté, aby spĺňali požiadavky majiteľov, čo vytvára rôznorodosť radovej zástavby. Základom každého návrhu je jednotka (odlíšená sedlovou strechou) so vstupnými priestormi, schodiskom, technickým a hygienickým zázemím. Podľa prianí bol navrhnutý počet a umiestnenie obytných miestností (navrhnuté s plochou strechou). V riešenom dome sa preto nachádzajú obytné miestnosti až pre 10 ľudí s priestrannou kuchyňou s obývacím priestorom. V rámci začleňovania sa menšinovej komunity do spoločnosti a zlepšenia ich štartovacej pozície na trhu práce sa uvažuje s realizáciou príbytkov samotnými obyvateľmi pod dohľadom skúsených remeselníkov. Pre svoju jednoduchosť a dostupnosť boli vybrané ako materiál pre konštrukciu pórobetonové tvárnice YTONG. Fasáda je prevedená prevažne v základnej bielej farbe omietky s možnosťou voľby farby na časti so sedlovou strechou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.