Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Arturo a Agostino: srovnání chlapeckých protagonistů děl Morantové a Moravii
Šupíková, Barbora ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Práce má komparativní charakter a zaměřuje se na srovnání postav chlapeckých hrdinů románu L'isola di Arturo Elsy Morantové a novely Agostino Alberta Moravii s důrazem na iniciační tematickou linii obou děl. V jednotlivých kapitolách jsou srovnávány podobnosti a odlišnosti děl a jejich protagonistů. Současně jsou porovnávány přístupy autorů k podobnému tématu i stylistická volba jejich zpracování. Po úvodním představení autorů, jejich děl a zasazení do dobového literárního kontextu se práce věnuje komparaci děl a následně komparaci jejich protagonistů Artura a Agostina. V první části jsou díla zkoumána z pohledu narativní struktury, prostředí, ve kterém se odehrávají, časového ukotvení a role, kterou v nich hraje vypravěč. Jednotlivé kapitoly druhé části se věnují rodinným vztahům protagonistů, jejich dospívání a uvědomování si vlastní sexuality a jejich vnitřnímu světu. Obě díla jsou napsána formou románu a popisují složitou cestu dospívajících chlapců směrem k dospělosti. Příběhy Artura i Agostina jsou odlišné, přesto lze najít řadu styčných bodů zejména v jejich psychickém prožívání dospívání. Další styčné body lze najít v uchopení tématu oběma autory. V obou dílech se prolínají různé linie a různé postupy, přičemž společný je jim sjednocující tematický prvek.
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Význam otce při výchově dítěte předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Hana
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou významu otce při výchově dítěte předškolního věku. Teoretická část je především zaměřena na dětské psychické potřeby a na roli otce v jejich naplňování. Pokouším se analyzovat postavení otce při výchově předškolních dětí v historii a upozorňuji na proměny jeho postavení v rodině v současné společnosti. V praktické části se zabývám názory a pohledy součastného českého otce a porovnávám jej s názory a pohledy členů církevní komunity v České republice a církevní komunity v USA. Zároveň se pokouším porovnat otce dvou generací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.