Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morální rozměr estetické zkušenosti v pragmatické pedagogice
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V rámci koncepce pragmatické pedagogiky je podstata výchovného působení spatřována ve zkušenosti, jejímž prostřednictvím jedinec rozvíjí a usměrňuje své schopnosti. Umění poskytuje formu specifické zkušenosti, na jejímž základě lze kultivovat kognitivní a emocionální podmínky hodnotících soudů a tím přispívat k morálnímu rozvoji dítěte. Procesy prožívání, interpretování a hodnocení uměleckého díla totiž vychází z běžných životních zkušeností a souvisí jak s jedinečnými předpoklady jedince, tak s podmínkami určitého socio-kulturního prostředí, v němž žije.
Projekt: Předškolní estetická výchova "PEV"
Chaloupková, Eliška ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je projekt s názvem Předškolní estetická výchova "PEV", vyučovaný na základní umělecké škole. V teoretické části jsou obecně vysvětleny pojmy estetika, estetická výchova a jejich stručná historie, současné možnosti vzdělávání v oblasti estetické výchovy ve vybraných základních uměleckých školách a charakteristika projektu PEV. Výzkumná část je zaměřena na přínos projektu v oblasti výuky na základních uměleckých školách, efektivnost a funkčnost při výběru uměleckého oboru v předškolním věku a vhodnost zařazení tohoto projektu do školního vzdělávacího programu i v dalších ZUŠ. K výzkumu byly použity metody empirické (přímé pozorování, dotazník, rozhovory). Celkové výsledky výzkumu, založené na porovnání a zhodnocení odpovědí všech kategorií respondentů, poukazují na pozitivní hodnocení PEV, která vhodně vyplňuje období předškolního dítěte smysluplnými činnostmi, spojenými s komplexním rozvojem osobnosti. Rozsáhlejší příloha, přibližující více práci dětí v hodinách PEV, obsahuje SCAN fotografií, novinových článků a vzory dotazníků. Práce je určena všem pedagogům, kteří se zajímají o ojedinělé projekty týkající se výuky předškolních dětí na základních uměleckých školách. Klíčová slova: Estetická výchova, předškolní pedagogika, ojedinělý projekt, základní umělecká...
Estetická výchova v pojetí Bohumila Markalouse
Čeledová, Irena ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Resumé v českém jazyce Estetická výchova v pojetí Bohumila Markalouse Práce je věnována dílu Bohumila Markalouse. Autor se celý život věnoval problematice estetické výchovy, která prostupuje celým jeho dílem. Tato problematika nebyla nikdy vydána souhrnně. Byla zveřejněna pouze jako jednotlivé články, statě a přednášky v novinách, časopisech. Práce je založena na textech o estetické výchově nejen Markalouse, ale vedle něj se snažíme představit i pojetí estetické výchovy dalších autorů. Mezi nejvýznamnější patří Otakar Hostinský, Josef Patočka a Otakar Zich. V první části práce se věnujeme formování názorů Bohumila Markalouse na vývoj estetické výchovy. Druhá část je věnována vlastní Markalousově koncepci estetické výchovy. Třetí část se zabývá aktuálním stavem školství v návaznosti na rozvoj estetické výchovy. Vedle estetiky se zabýváme termínem eidika, kterým autor označuje kultivaci smyslů, zejména zraku.
Jihočeské divadlo - jako fenomén trávení volného času
ČECHOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo seznámit s historií a strukturou Jihočeského divadla a především s jeho funkcí v návaznosti na volný čas dětí, mládeže a dospělých. Tento význam se prolíná jak výchovou ve volném čase a k volnému času, tak procesem socializace a přijímání kultury, do které se jedinec narodil. Spojitost volného času a umění je velmi významná. Obohacuje člověka ve všech směrech jeho vnímání a prožitků. Avšak i v tomto je zapotřebí výchovy ? naučit člověka vnímat a prožívat umění. Umění jako výtvarná, herecká a hudební oblast, to vše zahrnuje divadlo. Divadlo je jednou z nenásilných forem estetické výchovy a trávení volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.