Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika kvalifikovanosti pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji v kontextu řízení školy
Poláčková, Hedvika ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce je zacílena na střední školy ve Středočeském kraji a zabývá se problematikou oborné kvalifikace pedagogických pracovníků, jež je legislativně vymezena v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících. A to v souvislosti s ukončením přechodného období a ukončením platnosti plošné výjimky tohoto zákona k 31. 12. 2014, kdy mohli být zaměstnáváni i nekvalifikovaní pedagogičtí pracovníci. Definuje požadavky na pedagogické pracovníky, zejména pak na odbornou kvalifikaci učitelů středních škol ve Středočeském kraji, vyjma učitelů vzdělávajících ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se termínem kvalifikace z pohledu zákona i kompetence pracovníka. Vymezuje problematiku naplnění požadavků kvalifikovanosti s dopady na řízení školy. Mapuje jev uplatnění výjimek stanovených zákonem a četnost tohoto jevu. V závěru vyhodnocuje a analyzuje stav a míru kvalifikovanosti učitelů působících ve středních školách Středočeského kraje.
Trendy v církevním školství zaměřené na střední školy
Pyrochtová, Renata ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Od roku 1990, kdy církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení, jejich počet velmi vzrostl. Práce odhaluje, zda byl vzestup církevních škol v České republice postupný, či většina církevních středních škol vznikla ve tříletém období těsně po sametové revoluci. Dále uvádí důvody popularity církevního školství. Jejím cílem je zmapovat vzestup církevních škol v ČR s bližším zaměřením na církevní střední školství po roce 1989 a jeho oborové zastoupení a porovnat ho s oborovým zastoupením na Slovensku. Nedílnou součástí daného přehledu je i výčet hlavních českých i zahraničních církevních organizací, které se zabývají vzdělávání. Práce vychází z historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Metodou kvantitativního šetření, obsahovou analýzou dokumentů, se věnuje otázkám komparace situace v jednotlivých kategoriích vzdělávání v církevním středním školství České republice a na Slovensku. Pro preciznější uvedení do dané problematiky je stručně popsána i situace v několika dalších evropských státech.
Chemická exkurze ve středoškolském vzdělávání
Papírníková, Lucie ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Cílem práce bylo shrnutí dostupných informací o exkurzích, zjištění využívání exkurzí při pregraduální přípravě učitelů a vytipování vhodných pražských lokalit využitelných k chemicky orientovaným exkurzím. Práce obsahuje návrhy lokalit, jejichž součástí jsou popisy navštívených míst i s fotografiemi, včetně adres a kontaktů potřebných k realizaci exkurze. Součástí práce jsou také ukázky a odkazy na pracovní listy, videa a další výukové materiály. Práce je cílena především pro potřeby učitelů jako pomůcka pro přípravu exkurzí.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Rovnaník, Pavel (oponent)
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Začlenění mineralogického učiva do školních vzdělávacích programů
Kálalová, Anna ; Matějka, Dobroslav (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky geologie a především mineralogie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií. Pro účely této práce byl sestaven dotazník, jehož cílem bylo zjistit informace o řešení organizace výuky geologie a především mineralogie na těchto typech škol a jejich zařazení do školních vzdělávacích programů. Z výsledků dotazníků vyplynulo, že jednotlivá gymnázia se velmi liší organizací výuky geologie. Mineralogie je nejčastěji vyučována v prvním ročníku čtyřletého, nebo odpovídajícího ročníku víceletého studia. Na některých školách je mineralogie probírána pouze v ročnících odpovídajících základní škole. Volitelný seminář, ve kterém je geologie vyučována, si mohou zvolit žáci pouze na necelých čtyřiceti procentech dotázaných škol. Na výuku geologie jsou používány nejrůznější materiály - učebnice pro ZŠ i SŠ, vysokoškolská skripta, odborné knihy a internetové zdroje. Mezi nejběžnější pomůcky používané při výuce geologie patří sbírky vzorků. Velmi časté jsou také modely krystalů a geologické mapy. Méně zastoupeny jsou obrazy, fotografie a filmy s geologickou tématikou. Nejméně běžné jsou pomůcky na mikroskopování a geologický kompas. 48 % gymnázií zařadilo do výuky laboratorní práce i geologickou či mineralogickou exkurzi, 4 % pouze...
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Němeček, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Autor bakalářskou práci rozdělil na čtyři hlavní části. První se zabývá významem školství a také tím, jak je školství v České republice organizováno. Následující dvě kapitoly popisují to, jak se rozdělují finanční prostředky ze státního rozpočtu pro školství a jejich následné přerozdělení do regionálního školství pomocí krajů a krajských rozpočtů. Poslední kapitola je věnována Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole Volyně, kdy je v úvodu škola představena, následně jsou rozebrány všechny její finanční příjmy. Na závěr autor navrhl možnosti finančního zlepšení její situace.
Reinhold Huyer (1850-1928). Život a dílo regionálního historika a městského archiváře
KOUBKOVÁ, Hana
Předložená bakalářská práce je pokusem o první komplexnější zachycení života, veřejné činnosti a díla středoškolského učitele, městského archiváře a regionálního historika Reinholda Huyera (1850-1928). Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje osobní život Reinholda Huyera, jeho studium, rodinu, život v Českých Budějovicích a poslední roky strávené na Dobré Vodě u Nových Hradů. Druhá kapitola pojednává o působení profesora Huyera v německých spolcích ve městě (Deutscher Böhmerwaldbund, Deutsche Liedertafel), o jeho práci ve škole a v městském archivu. Třetí kapitola je zaměřena na dílo Reinholda Huyera. Po závěru, který rekapituluje životní osudy a činnost této osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh. Práce vznikla na základě prostudování regionálního tisku a Huyerovy dosud nezpracované osobní pozůstalosti uložené ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.