Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií
Reitmayer, Adam ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií AUTOR: Adam Reitmayer KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na dospívající mládež v souvislosti s využíváním moderních digitálních technologií ve vztahu působení těchto technologií na životní styl, postoje k životu a na zdraví. Teoretická část je orientována na objasnění vlivu rodiny na výchovu adolescentů, na volný čas v průběhu vývoje a na vývoj a vliv techniky na člověka, zvláště pak na digitální technologie z pohledu možných zdravotních rizik. Zpracování teoretické části vychází z rozboru, popisu a srovnání informačních zdrojů literárních a elektronických. Úkolem praktické části je zmapování vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální chování, na životní styl a na zdraví adolescentů. Ke zmapování je využito kvantitativní empirické šetření, anonymní dotazníková výzkumná technika. Z porovnání výsledků empirického šetření s teoretickými poznatky je formulováno doporučení, jak mají pedagogičtí pracovníci s adolescenty z pohledu rizik poruch chování ve vztahu k digitálním technologiím výchovně pracovat. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální technologie, adolescent, sociální sítě, sociální chování, zdraví, závislost, psychické změny, internet
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Výchovné hodnoty očima učitelek mateřské školy
Krausová, Simona ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou hodnoty a jejich role v rámci předškolního vzdělávání. Cílem této práce je najít odpověď na otázku, jaké výchovné hodnoty učitelky mateřských škol považují ze svého pohledu za nejdůležitější s ohledem na kurikulární dokumenty, které jsou pro ně závazné. V teoretické části práce jsou hodnoty představeny z různých perspektiv: filosofické, psychologické, sociologické a pedagogické, přičemž právě pedagogická perspektiva je stěžejní. Hodnoty jsou dále zkoumány z pohledu jejich zakotvení v rámci závazných kurikulárních dokumentů, jako je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, z pohledu etických principů, kterými se mají řídit pedagogové působící v předškolních institucích, a je popsán vliv, který mají hodnoty na formování chování dětí. V empirické části jsou představeny výzkumné otázky, metody sběru dat, způsoby analýzy dat a výsledky výzkumu. Nejvýznamnější hodnoty z pohledu učitelek můžeme rozdělit do tří skupin: morální hodnoty (např. umět se chovat, být zdvořilý a slušný), hodnoty spojené se vztahy (např. umět navazovat přátelství, umět se domluvit, vyjít s druhými, umět řešit konflikty) a hodnoty spojené s dovednostmi (např. hygienické návyky, základy stolování, dovednost v oblékání, samostatnost, sebeobsluha). Klíčová slova hodnoty, morální hodnoty,...
Denní režim a prvky sociálního chování slona indického (Elephas maximus) v ZOO Praha
Ouřadová, Petra ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá denním režimem a prvky sociálního chování slonů indických v Zoologické zahradě hl. m. Prahy v období od léta 2011 do jara 2012. V první části práce je zahrnuta problematika a analýza literatury chobotnatců (historie, výskyt, tělesné vlastnosti a rozmnožování), následně jsou popsány prvky chování slonů indických. V závěru práce jsou uvedeny výsledky denního režimu slonů a pozorování jejich sociálního chování v ZOO, které jsou srovnávány s chováním v přírodě a v zajetí. Práce se zaměřuje na falešné pověry o slonech, které jsou mezi lidmi známé. Ospravedlněny jsou formou interview s ošetřovatelkou slonů ze ZOO Praha. Klíčová slova: slon indický, sociální chování, stereotypní chování
Sociální organizace nočních primátů
Papoušková, Monika ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Stopková, Romana (oponent)
Noční primáti byli dlouho popisováni jako samotářští, bez sociálních vztahů a s minimem přímého kontaktu mimo dobu páření. Byli nahlíženi jako homogenní skupina s uniformní a primitivní sociální organizací. Většina těchto primátů si sice hledá potravu o samotě, studie z poslední doby však ukazují, že řada druhů nočních primátů sociální je. Vytvářejí sítě sociálních vztahů a škála sociálních projevů se příliš neliší od té, kterou známe u denních primátů. Navíc zde existuje velká diverzita a variabilita mezi druhy. Tato práce shrnuje dosavadní poznatky o sociální organizaci u nočních primátů, věnuje se historii jejího výzkumu a také evolučním vlivům, které mohou na socialitu u nočních primátů působit. Klíčová slova: sociální organizace; noční primáti; Tarsius; radio-telemetrie, sociální chování ABSTRACT Nocturnal primates have been described as solitary, without social networks and with minimum direct contact outside the mating season. They have been perceived as a homogenous group with uniform and primitive social organisation. Most of these primates forage solitarily, however recent studies have shown that a substantial number of nocturnal primate species is social. They possess social networks and the scale of their social interactions does not differ much from the one we know in diurnal primates....
Chování surikat (\kur{Suricata suricatta}) v zoologických zahradách
ŠVOMOVÁ, Tereza
Surikata (Suricata suricatta) je promykovitá šelma dožívající se jako dominantní jedinec až 11 let, jako podřízený 4-5 let. Je to hmyzožravá šelma žijící v jižní Africe, tvořící sociální skupiny s vyvinutou strukturou o 3-50 členech. Skupina je složena z dominantního páru, který obvykle stojí za veškerou reprodukcí skupiny, a z množství pomocníků obou pohlaví. Ti se podílejí na různých formách spolupráce, jako je péče o mláďata, shánění potravy, údržbu doupěte nebo stráž proti predátorům. Práce probíhala v jihlavské zoologické zahradě od července do září 2015 na skupině surikat, kterou tvořilo 9 jedinců (4 juvenilní a 5 adultních jedinců). Byla použita metoda přímého pozorování. Práce byla spojena se sledováním návštěvnosti. Cílem bylo zjistit, zda má návštěvnost vliv na chování skupiny. Mezi sledované prvky chování surikat patřilo např. hrabání, pasivní chování či reakce na návštěvníky. Sledováním bylo zjištěno, že sledovaný faktor návštěvnosti nemá na chování surikat vliv.
Paleoecology of fossil species of canids (Canidae, Carnivora, Mammalia)
OKŘINOVÁ, Isabela
There were reconstructed phylogeny of recent and fossil species of subfamily Caninae in this study. Resulting phylogeny was used for examining possible causes of cooperative behaviour in Caninae. The study tried to explain evolution of social behavior in canids.
Informační potřeba středního manažera
Mlejnek, Petr ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Cílem této práce je především definování informační potřeby středního manažera v malé firmě. Důležitým aspektem a předpokladem je, že ona informační potřeba se opírá nejen o již existující zdroje informací ve firmě, ale také o dosud ne přímo na firmu vztažené tematické okruhy, kterými jsou řízení lidí, společenské chování manažerů a využití metod měkké metodologie při řešení problému a při práci v týmu. Proto je součástí této práce nejen kapitola o informační potřebě, ale také kapitoly zabývající se výše zmíněným.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.