Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autenticita na nové sociální síti BeReal
Ouhrabková, Eliška ; Oukropec, Jindřich (vedoucí práce) ; Švecová, Martina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je zkoumání autentického vystupování na nové sociální síti BeReal. Ambicí práce je s využitím kvalitativních metod zjistit, jak se prezentují vybraní respondenti na této sociální síti. Teoretická část práce se věnuje komunikaci, sociálním sítím, sebeprezentaci, autenticitě a představení aplikace BeReal. V praktické části je představena metodologie výzkumu, která čtenáře seznamuje s výzkumným vzorkem a výzkumnými otázkami. Také uvádí důvody ke zvoleným metodám kvalitativního přístupu, kterými v této práci jsou polostrukturované rozhovory a k nim připojená tzv. metoda digital tracing. Na metodologickou část navazuje výzkumný úsek práce. Ten je rozdělen do podkapitol podle výzkumných otázek, které mají za cíl pomoci zodpovědět hlavní výzkumnou otázku týkající se míry autenticity uživatelů. Poslední kapitolou výzkumu je pak diskuse výsledků, která shrnuje závěry rozhovorů a propojuje je s teoretickými znalostmi z první části práce. Závěr práce přináší stručné shrnutí výsledků a návrhy k dalšímu zkoumání fenoménu.
Propojenost online a offline sociálního prostoru: vliv sociálních sítí na jejich uživatele
Pauzová, Tereza ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje propojenosti online a offline sociálního prostoru, podpůrným profilům, vlivu sociálních sítí na uživatele a pocitům, které se v souvislosti s používáním sociálních sítí u uživatelů objevují. Cílem práce je zodpovědět tři výzkumné otázky: (1) jak respondenti nahlížejí na prezentaci uživatelů na Instagramu, (2) jak vnímají tzv. podpůrné profily, resp. profily, které poukazují na možné odlišnosti online a offline sociálního prostoru a (3) jaké pocity se u uživatelů během používání Instagramu objevují a kde jsou možné negativní a pozitivní dopady sociálních sítí. Teoretická část se zaměřuje na základní teoretická východiska pojící se s problematikou, tedy sociální sítě, sebeprezentaci a též identitu, dále se věnuje důsledkům používání sociálních sítí a podpůrným profilům. Praktická část se věnuje zodpovězení výše zmíněných otázek. Metodou získávání dat je polostrukturovaný rozhovor, dotazníkové šetření a expertní rozhovor. K analýze dat je použita tematická analýza a statistická analýza. Výsledky práce ukazují, že se lidé prezentují v lepším světle, podpůrné profily jsou mezi uživateli populární, většina dotázaných je vnímá pozitivně a domnívá se, že mohou někomu pomoci. U respondentů se v souvislosti s používáním Instagramu objevují primárně pozitivní pocity, negativní pocity...
Mladí umělci a sociální sítě
Smutný, Viktor ; Kolomoiets, Maksym (vedoucí práce) ; Průchová Hrůzová, Andrea (oponent)
Cílem této práce je objasnit způsob užívání sociálních sítí umělci Z první generace digital natives, představené autory Dingli a Dylan. Účelem práce je zjistit, jaké příspěvky jsou přidávány umělci a co je cíl daných příspěvků. Dále je třeba vysvětlit, které příspěvky přidávány nejsou, jestli se jedná o cenzury své neumělecké osoby anebo o restrikce v uměleckých příspěvcích. Výchozí teorie je založena na sebeprezentaci, kterou v offline prostředí představil Goffman a následně Hoganova teorie exhibice, která se zabývá sebeprezentací v online prostředí. Výzkum ukázal, že hlavním důvodem pro používání sociálních sítí je vytvoření výstavy. Výstava má za účel ukázat umělce v co nejlepším světle pro diváky, které umělci následně mohou použít k získání financí, ať už skrze přímé zaměstnání, koupí tvorby a nebo jako ukazatel popularity tvorby samotné. Vytvoření výstavy má ale svou cenu, do pozadí ustupují neumělecké příspěvky, které jsou přidávány s nějakou limitací a nebo se vůbec nevyskytují. Limitace se vyskytuje i v uměleckých příspěvcích, umělci chtějí divákovi poskytnout co nejlepší zážitek při procházení jejich exhibice
Rokoková móda na portrétech šlechtičen z českých zemí a jejich vizuální sebeprezentace
Vlášková, Jana ; Šedivá Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Kutílková, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá rokokový oděv šlechtičen v českých zemích na základě reprezentačních portrétů a dalších dobových maleb. V první části sumarizuje s využitím sekundární literatury základní fakta vývoje rokokové mody. Další část charakterizuje portrét jako historicky pramen. Poslední, stěžejní část předkládá podrobné popisy portrétů a dokumentuje univerzální i specifické rysy dámské mody. Výsledkem je souhrn typických znaků rokokového oděvu šlechtičen v českých zemích od třicátých do osmdesátých let 18. století.
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova
Vliv obsahu odebíraného prostřednictvím Instagramu na sebepřijetí a sebeprezentaci
Petráková, Kristýna ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu sociální sítě Instagram na sebepřijetí a sebeprezentaci teenagerů. V teoretické části práce jsou představeny koncepty, které jsou spojovány se sociálními sítěmi. Mezi tyto koncepty patří především prosuming, participativní kultura a Web 2.0. Dále jsou představeny hlavní přístupy k vlivu sociálních sítí na teenagery. Uvádím do kontextu sociálních sítí pojmy, které jsou předmětem výzkumu diplomové práce. Práce seznamuje s prezentací identity na sociálních sítích, se sebereflexí plynoucí z odebíraného obsahu a s marketingovým využitím instagramových influencerů. Hlavní cíle práce, které jsou definované v tezi, jsou tyto tři: Jakým způsobem na participantky výzkumu působí obsah, který na Instagramu odebírají, zda reflektují přijímaný obsah ve své vlastní prezentaci na Instagramu a finálně též jakým způsobem na participantky působí reklamní aktivity instagramových influencerů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na dívky ve věku šestnácti let. Jedná se o mírný odklon od teze, která počítala se zkoumáním širší skupiny teenagerů. Pro co nejlepší možnou diskuzi dat jsem se rozhodla pro jednotnější skupinu participantů výzkumu. Metodou získávání dat je rozhovor pomocí návodu a přístup k analýze vychází ze zakotvené teorie (grounded theory). Jako doplňková metoda pro ověření...
Stejná událost, různé reprezentace: Jak se liší zaujatost mediálních a účastnických popisů?
Pešková, Tereza ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Mitrenga, David (oponent)
Stejná událost, různé reprezentace: Jak se liší zaujatost mediálních a účastnických popisů? Abstrakt Hlavním tématem této práce je způsob reprezentace události pomocí dvou různých pohledů - mediální reprezentací na jedné straně a vyprávěním účastníků na straně druhé. Oba tyto způsoby zachycení události představují snahu o interpretaci skutečnosti, díky níž je jí přisuzován význam. Zatímco v případě médií hrají roli především faktory jako normativní požadavky, zpravodajské hodnoty či představa o publiku, na úrovni jedinců se uplatňují především různé strategie sebe-prezentace. Jelikož každého při interpretaci skutečností ovlivňuje jeho vlastní osobnost či jednání, existuje mnoho různých obrazů, které zobrazují každodenní realitu, kterou přijímáme. Je proto důležité, abychom si uvědomovali, jak jsou tyto reprezentace vytvářeny. Cílem vlastního výzkumu bylo prozkoumat oba tyto zdroje a popsat, jak se od sebe odlišují v případě reprezentace stejné události (konkrétně průvodu Prague Pride 2014). Záměrem bylo také zjistit, jak jsou oba druhy popisů různorodé a čím jsou podoby reprezentací ovlivňovány. Zjištění prezentují, na co se oba typy popisů zaměřovaly, jaká byla hlavní prezentovaná témata a v jakém kontextu událost představovaly. Pomocí těchto kontextů bylo možné definovat, jakým způsobem jsou oba typy...
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.