Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku
Sukdoláková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického typu se zaměřením na logopedii. Konkrétně se zabývá rolí rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V úvodní kapitole teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s ohledem na vývoj motorických schopností, kognitivních procesů a sociálních dovedností. Druhá kapitola podrobněji rozebírá problematiku komunikačních schopností dětí v předškolním věku. Jsou zde zahrnuty rizikové faktory vývoje řeči, nejčastější narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a možnosti logopedické intervence. Třetí kapitola je věnována rodinnému prostředí v souvislosti s jeho vlivem na rozvoj komunikačních schopností dítěte. V této kapitole jsou popsány výchovné styly, rizikové faktory rodinného prostředí a možnosti podpory vztažené na vývoj řeči dítěte. V praktické části diplomové práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem byla analýza přístupu rodičů k rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Jedná se tedy o výzkum kvantitativního charakteru. Dílčí cíle praktické části diplomové práce si kladly za úkol zjistit, zda a z jakých zdrojů si rodiče aktivně zjišťují informace o vývoji řeči, zda a jakými způsoby vývoj řeči...
Syndrom CAN jako rizikový faktor rozvoje závislosti
Svobodová, Karolína ; Gabrhelíková, Pavlína (vedoucí práce) ; Preslová, Ilona (oponent)
Syndrom CAN považujeme za rizikový faktor rozvoje závislosti. Užívání návykových látek patří mezi strategie zvládání obtížných životních situací a řada studií potvrzuje, že osoby, kterým bylo v dětství ubližováno, drogy užívají častěji. Cílem bakalářské práce je nastínit vztah mezi syndromem CAN a rozvojem závislosti a definovat méně známé formy syndromu CAN. Dalším cílem je zjistit subjektivně vnímanou souvislost mezi syndromem CAN a rozvojem závislosti a definovat roli užívání návykových látek v kontextu ubližování v dětství. V souladu s cílem výzkumu jsem zformulovala následující výzkumné otázky. S jakými formami syndromu CAN se klienti setkali? Jakou funkci zaujímalo užívání návykových látek v souvislosti se syndromem CAN? Výzkum byl realizován prostřednictvím kazuistické studie tří klientů terapeutické komunity, kteří zažili různé formy syndromu CAN. Výsledkem práce je zjištění, že všichni uvedení klienti vnímají výše uvedenou souvislost. Užívání návykových látek jim pomohlo zařadit se do kolektivu vrstevníků, zapomenout na nepříjemné zážitky a zvýšit sebevědomí. Dále vedlo ke zlepšení komunikačních dovedností, snížení strachu, dodání odvahy k obraně a oslabení vnímání nepříznivých událostí. Návykové látky také zaujímaly funkci sebedestruktivního chování. Výsledky mohou být využity k doplnění...
Strava cvičících osob s nadváhou a obezitou - generační rozdíly
Egemová, Olga ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Kašlíková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou obezity a nadváhy. Teoretická část zahrnuje klasifikaci obezity a nadváhy, rozčlenění faktorů vzniku, komplikací obezity, poruchy příjmu potravy a léčbu obezity včetně pohybové aktivity. Součástí teoretické části jsou i jídelní zvyklosti různých generací, trendy ve stravování především u dětí. V bakalářské práci se dotýkám se i zásad zdravého stravování. Závěrem jsou shrnuty možnosti prevence obezity a nadváhy u dětí a dospělých. V praktické části jsou na základě dotazníkového šetření vyhodnoceny a porovnávány stravovací zvyklosti obézních cvičících a cvičících s nadváhou mezi různými generacemi. Graficky jsou znázorněny a vyhodnoceny spotřeby mas, ovoce a zeleniny, mléčných výrobků, typy nápojů a dále i jídelní zvyklosti a fyzická aktivita. Hodnocení vychází z kvantitativního zpracování dotazníků u dvou věkových kategorií ve skupinkách cvičících obézních a osob s nadváhou docházejících na skupinová cvičení společnosti STOB a na skupinová cvičení na Praze 4 Braník. Cílem bakalářské práce je porovnání stravovacích zvyklostí a jídelního chování u cvičících osob s nadváhou a obézních jedinců náležejících do různých generací a na základě toho poukázat na nedostatky, ale i pozitiva ve výživě těchto generací. Výsledky šetření byly zpracovány do grafů a tabulek. Na...
Analýza návrhových prvků okružních křižovatek v závislosti na nehodovost
Novák, Jan ; Karpíšek,, Zdeněk (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Macur, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou návrhových prvků okružních křižovatek a jejich vlivem na nehodovost. Cílem analýzy byla identifikace významných prvků okružních křižovatek, které mají vliv na nehodovost. Pro naplnění tohoto cíle byla využita metoda multifaktorového statistického hodnocení nehodovosti na základě výběrového souboru dat, vytvoření několika funkcí bezpečnosti, jejich ověření a interpretace výsledku. V práci bylo vytipováno několik návrhových prvků, které z pohledu mechanizmu dopravní nehody náleží do faktoru infrastruktury, jsou to: roční průměr denních intenzit (RPDI), průměr okružní křižovatky, šířka vjezdu, úhel na vjezdu, úhel na přímém průjezdu, lokalita a mnohé další. V základním souboru bylo cca 1200 OK. Po kontrole dostupnosti provozních dat klesl počet vybraných OK v souboru na 200. Nehodovost byla sledována v letech 2009 až 2016, tedy za dobu osmi let; celkem se jednalo o 2674 dopravních nehod. Výstupem této práce je model nehodovosti, který byl sestaven na základě analýzy návrhových prvků vjezdu OK a mapa kritických OK na území ČR dle empirického bayesovského odhadu nehodovosti. Závěrem byly identifikovány tyto významné parametry vjezdu OK: RPDI, úhel na vjezdu, kolizní vzdálenost, odchylka úhlů mezi rameny, výskyt pojížděného prstence, výskyt bypassu, typ vjezdu, výskyt přechodu pro chodce a okolní zástavba.
Rizikové faktory vzniku schizofrenie
Dunglová, Eva ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kodym, Petr (oponent)
Schizofrenie je závažné psychické onemocnění člověka. Při jeho vzniku se spoluúčastní faktory genetické a faktory environmentální. Na rozvoj schizofrenie u člověka má zřejmě vliv míra urbanizace, zeměpisná poloha, migrace, měsíc narození, výživa matek v těhotenství, komplikace v těhotenství a při porodu, stres v těhotenství, délka kojení, prenatální a postnatální expozice infekcím, chov koček v dětství či užívání cannabis. Shrnutí dosavadních informací o zmíněných environmentálních faktorech rizikových pro vznik schizofrenie nastiňuje možnost, že existuje určitý společný faktor, který by byl pro vznik schizofrenie rozhodující. Tímto klíčovým faktorem by mohl být deficit vitamínu D. Deficit vitamínu D v prenatálním i postnatálním životě souvisí s většinou ze zde zmíněných faktorů, jež by tak sloužily pouze jako jeho indikátory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.
Metody agregace rizik na finančních trzích
Pavlovičová, Jana ; Gapko, Petr (vedoucí práce) ; Báťa, Karel (oponent)
Předmětem diplomové práce "Metody agregace rizik na finančních trzích" je představení všech rizik vyskytujících se na finančních trzích a způsobů jejich měření. Dále jsou zde uvedeny metody agregace kreditního, tržního a operačního rizika zahrnující mimo jiného teorii copula funkcí. V praktické části jsou vytvořeny Gaussovy a t - copula funkce, abychom zjistili hodnoty agregovaných rizik pro data sedmi vybraných bank operujících na českém trhu.
Quantitative methods in finance
Zboňáková, Lenka ; Hurt, Jan (vedoucí práce) ; Zichová, Jitka (oponent)
V predloženej práci sa venujeme kvantitatívnym rizikovým mieram odhadujúcim vplyv trhového rizika na investície vložené do finančných inštrumentov. Najčastejšie používanou mierou je hodnota v riziku (Value at Risk), ktorú predstavujeme s jej vlastnosťami a modifikáciami. Pri aplikácii vybraných metód na reálne dáta sa stretávame s problémom aproximácie ich rozdelenia, špeciálne vo viacrozmerných prípadoch, kedy rizikové faktory podliehajú vzájomnej závislosti. To nás vedie k skúmaniu kopula funkcií, ktoré v práci používame na zahrnutie štruktúr závislosti jednotlivých rizikových faktorov do vyčíslenia hodnôt mier rizika. Vybrané metódy aproximácie a výpočtu rizikových mier sú aplikované na reálne dáta a uvedené spolu s výsledkami, prípadnými grafickými znázorneniami a vzájomným porovnaním.
Nejčastější úrazy očí z pohledu sestry: prevence, edukace, rizikové faktory
SCHMIDTOVÁ, Jana
Teoretická východiska: Úrazy očí jsou častou příčinou poškození nebo dokonce ztráty zraku. Uvádí se, že až 90% všech očních poranění lze zabránit vhodnou prevencí. Bakalářská práce se zabývá rizikovými faktory, prevencí a edukací pacientů, kteří utrpěli úraz oka. V jednotlivých částech práce se zabýváme rizikovým věkem pro vznik očního úrazu, rizikovými aktivitami, rizikovým faktorem prostředí. V oblasti prevence se zaměřujeme na oční ochranné pomůcky, správné poskytnutí první pomoci při úrazu oka a organizace, které se zaměřují na pomoc zrakově postiženým. Kapitola edukace se zabývá otázkou, zda sestry edukují pacienty, nebo jestli jim pouze předávají informace, dále se zabýváme potřebami pacientů v edukačním procesu a zásadami komunikace s pacientem, který utrpěl úraz oka. Cíle práce: Praktická část této bakalářské práce byla zahájena třemi vytyčenými cíli. Prvním cílem bylo zjistit, jaké jsou, dle sester, nejčastější rizikové faktory, které přispívají ke vzniku úrazu očí. Druhým cílem bylo zjistit, co si sestry myslí o významu prevence úrazů očí. Posledním cílem bylo zjistit, v čem spočívá edukace pacienta, který je po prodělaném úrazu očí. K těmto cílům byly stanoveny tři výzkumné otázky. První výzkumná otázka se zabývá tím, jaké jsou nejčastější rizikové faktory, které přispívají ke vzniku úrazu očí. Druhá výzkumná otázka je směřována k prevenci, zabývá se tím, co si sestry myslí o významu prevence očních úrazů. Poslední třetí otázka se zabývá edukací, konkrétně tím, v čem spočívá edukace pacienta, který prodělal úraz oka. Metodika: Pro bakalářskou práci jsme se rozhodli zvolit formu kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se všeobecnými sestrami pracujícími na očním oddělení, a to jak v ambulantní, tak i lůžkové části. Rozhovory probíhaly v období měsíce června 2014. Rozhovory se uskutečnily na očním oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s. a Nemocnici Jindřichův Hradec, a.s. Výzkumný soubor tvořilo 6 všeobecných sester, z nichž některé pracují v lůžkové a některé v ambulantní části. Rozhovory byly se souhlasem všeobecných sester zaznamenávány na nahrávací zařízení, nebo zapisovány do záznamových archů. Následně byly získané údaje zpracovány do kategorizačních skupin, které byly analyzovány. V rozhovorech jsme pokládali otázky předem připravené, v průběhu rozhovoru byly tyto otázky doplňovány o podotázky. Rozhovor jsme rozdělili do pěti oblastí: identifikace sestry, nejčastější úrazy očí, rizikové faktory pro vznik úrazů očí, prevence očních úrazů, edukace pacienta s úrazem očí. Výsledky: Z dosažených výsledků bylo zjištěno, že nejčastějšími rizikovými faktory pro vznik očních úrazů je věk od 20 do 60 let, prostředí domácí dílny, les, pracovní prostředí. Za rizikové aktivity sestry považují spěch, nedodržování zásad BOZP, jízdu na kole a squash. Nejhlavnějším rizikovým faktorem je nepoužívání očních ochranných pomůcek. Prevence očních úrazů je podle nadpoloviční většiny dotázaných dostatečná. Za nejúčinnější metodu prevence je považováno nošení očních ochranných pomůcek. V oblasti edukace pacienta s očním úrazem bylo zjištěno, že u pacientů neprobíhá edukace, ale pouze předávání informací. Sestry neumějí rozlišit edukaci pacienta od informování pacienta. Závěr: Bakalářská práce byla psána tak, aby přinesla základní přehled o problematice očních úrazů. Na základě získaných výsledků byl vytvořen informační materiál pro sestry očních oddělení, jehož účelem bude usnadňovat sestrám edukaci v oblasti očních úrazů. Tento materiál byl vytvářen tak, aby ho sestry mohly předávat pacientům. Práce by mohla posloužit i jako zpětná vazba pro oční oddělení, na kterých probíhalo výzkumné šetření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.