Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza návrhových prvků okružních křižovatek v závislosti na nehodovost
Novák, Jan ; Karpíšek,, Zdeněk (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Macur, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou návrhových prvků okružních křižovatek a jejich vlivem na nehodovost. Cílem analýzy byla identifikace významných prvků okružních křižovatek, které mají vliv na nehodovost. Pro naplnění tohoto cíle byla využita metoda multifaktorového statistického hodnocení nehodovosti na základě výběrového souboru dat, vytvoření několika funkcí bezpečnosti, jejich ověření a interpretace výsledku. V práci bylo vytipováno několik návrhových prvků, které z pohledu mechanizmu dopravní nehody náleží do faktoru infrastruktury, jsou to: roční průměr denních intenzit (RPDI), průměr okružní křižovatky, šířka vjezdu, úhel na vjezdu, úhel na přímém průjezdu, lokalita a mnohé další. V základním souboru bylo cca 1200 OK. Po kontrole dostupnosti provozních dat klesl počet vybraných OK v souboru na 200. Nehodovost byla sledována v letech 2009 až 2016, tedy za dobu osmi let; celkem se jednalo o 2674 dopravních nehod. Výstupem této práce je model nehodovosti, který byl sestaven na základě analýzy návrhových prvků vjezdu OK a mapa kritických OK na území ČR dle empirického bayesovského odhadu nehodovosti. Závěrem byly identifikovány tyto významné parametry vjezdu OK: RPDI, úhel na vjezdu, kolizní vzdálenost, odchylka úhlů mezi rameny, výskyt pojížděného prstence, výskyt bypassu, typ vjezdu, výskyt přechodu pro chodce a okolní zástavba.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Analýza návrhových prvků okružních křižovatek v závislosti na nehodovost
Novák, Jan ; Karpíšek,, Zdeněk (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Macur, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou návrhových prvků okružních křižovatek a jejich vlivem na nehodovost. Cílem analýzy byla identifikace významných prvků okružních křižovatek, které mají vliv na nehodovost. Pro naplnění tohoto cíle byla využita metoda multifaktorového statistického hodnocení nehodovosti na základě výběrového souboru dat, vytvoření několika funkcí bezpečnosti, jejich ověření a interpretace výsledku. V práci bylo vytipováno několik návrhových prvků, které z pohledu mechanizmu dopravní nehody náleží do faktoru infrastruktury, jsou to: roční průměr denních intenzit (RPDI), průměr okružní křižovatky, šířka vjezdu, úhel na vjezdu, úhel na přímém průjezdu, lokalita a mnohé další. V základním souboru bylo cca 1200 OK. Po kontrole dostupnosti provozních dat klesl počet vybraných OK v souboru na 200. Nehodovost byla sledována v letech 2009 až 2016, tedy za dobu osmi let; celkem se jednalo o 2674 dopravních nehod. Výstupem této práce je model nehodovosti, který byl sestaven na základě analýzy návrhových prvků vjezdu OK a mapa kritických OK na území ČR dle empirického bayesovského odhadu nehodovosti. Závěrem byly identifikovány tyto významné parametry vjezdu OK: RPDI, úhel na vjezdu, kolizní vzdálenost, odchylka úhlů mezi rameny, výskyt pojížděného prstence, výskyt bypassu, typ vjezdu, výskyt přechodu pro chodce a okolní zástavba.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.