Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku
Sukdoláková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického typu se zaměřením na logopedii. Konkrétně se zabývá rolí rodičů při rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V úvodní kapitole teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s ohledem na vývoj motorických schopností, kognitivních procesů a sociálních dovedností. Druhá kapitola podrobněji rozebírá problematiku komunikačních schopností dětí v předškolním věku. Jsou zde zahrnuty rizikové faktory vývoje řeči, nejčastější narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a možnosti logopedické intervence. Třetí kapitola je věnována rodinnému prostředí v souvislosti s jeho vlivem na rozvoj komunikačních schopností dítěte. V této kapitole jsou popsány výchovné styly, rizikové faktory rodinného prostředí a možnosti podpory vztažené na vývoj řeči dítěte. V praktické části diplomové práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem byla analýza přístupu rodičů k rozvoji komunikačních schopností u dětí v předškolním věku. Jedná se tedy o výzkum kvantitativního charakteru. Dílčí cíle praktické části diplomové práce si kladly za úkol zjistit, zda a z jakých zdrojů si rodiče aktivně zjišťují informace o vývoji řeči, zda a jakými způsoby vývoj řeči...
PROSTOROVÁ TVORBA V MŠ SE ZAMĚŘENÍM NA VYUŽÍVÁNÍ NEJROZMANITĚJŠÍCH MATERIÁLŮ.
SUKDOLÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá prostorovou tvorbou dětí v mateřské škole s využíváním nejrozmanitějších druhů dostupných materiálů. Je zde vytvořený zásobník dvaceti výtvarných námětů a technik prací s různými materiály vhodných pro prostorovou tvorbu předškolních dětí. V teoretické části je celkem pět kapitol. V kapitolách je charakterizována dětská tvořivost a její způsoby rozvíjení pomocí materiálů, smyslové vnímání, poznávání dětí, objevování tvarů, hry s prostorem a rozvíjení prostorového myšlení dítěte. Dále základní rozdělení materiálů vhodných pro výtvarnou činnost, popis metodiky a přípravy činností pro práci s dětmi. Praktickou část tvoří zásobník dvaceti výtvarných námětů, které jsem si sama vymyslela a ověřila v praxi. Je zde uvedena charakteristika třídy a detailní popis výroby námětů. Tyto popisy upřesňují použitý materiál, postupy práce, motivační činnosti, které výtvarné práci předcházely, fotodokumentaci nebo nákresy.

Viz též: podobná jména autorů
2 SUKDOLÁKOVÁ, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.