Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje vysokoškolských studentů k vybraným formám rizikového chování
VÁLOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost a postoje k problematice rizikového chování z pohledu studentů, kteří studují na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na popis vybraných forem rizikového chování, které se v současnosti vyskytují u vysokoškolských studentů. Konkrétně se jedná o experimentování s návykovými látkami, různé závislosti, poruchy příjmu potravy, adrenalinové sporty, hazardní hry a další. Práce charakterizuje projevy rizikového chování, příčiny vzniku a ovlivňující faktory, kterými jsou dospívání, dědičnost, rodinné prostředí, okolní prostředí jedince a vliv vrstevnické skupiny. Teoretická část dále pojednává o možném přecházení vzniku rizikového chování. V závěru této části jsou vymezeny postoje a dvě vývojová období, kterými jsou dospívání a období mladé dospělosti. V empirickém šetření je využita kvantitativní strategie. Zvolenou formou šetření je dotazování pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník je studentům zaslán prostřednictvím elektronické pošty. Ke zpracování získaných dat je využit program Microsoft Excel. Výsledky prokázaly poměrně vysokou míru informovanosti studentů o rizikovém chování. Diference mezi mladšími a staršími respondenty svědčí o relativně nízkém posunu postojů k nebezpečnosti vybraných forem rizikového chování.
Výchovné problémy, životní představy a realita očima dívek z výchovného ústavu
HOFMANOVÁ, Michaela
Tématem bakalářské práce jsou výchovné problémy, životní představy a realita očima dívek ve výchovném ústavu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu vystižení životní situace a zmapování výchovných problémů a životních představ z pohledu dívek umístěných v konkrétním výchovném ústavu, a i po jeho opuštění. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku rizikového chování dětí a mládeže, na faktory zvyšujícími pravděpodobnost vzniku poruch chování, na klasifikaci poruch chování a agresivitu dětí a mládeže. Další kapitolou teoretické části je charakteristika ústavní výchovy, aktuální výchovné instituce v České republice a dále je uvedena struktura konkrétního výchovného ústavu, kde proběhl výzkum. V praktické části jsou zpracovány případové studie několika dívek, včetně jejich vstupních anamnéz, zachycen vývoj jejich chování v době umístění do výchovného ústavu. Dále jejich odchod z ústavní výchovy a jejich další život po opuštění výchovného zařízení a i to, jak samy dívky hodnotí dopady svého života v ústavní péči na současnou realitu. V rámci kvalitativního výzkumného šetření jsou v praktické části použity především metody získávání dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů, analýzy písemné komunikace a studium osobních dokumentů dívek. V teoretické části práce je vycházeno z odborné literatury, zákonů a dostupných statistik.
Prevence rizikového chování na vybrané základní škole
VÁLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování vyskytujícího se na základních školách a jeho možné prevenci. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku vybraných typů rizikových jevů a druhů prevence, vymezuje konkrétní preventivní programy školy a seznamuje s jejich činiteli. Praktická část bakalářské práce pojednává o prevenci rizikového chování studentů na vybrané základní škole. Věnuje se kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu a představuje výsledky v oblasti hodnocení absolvované prevence rizikového chování a v oblasti postojů žáků a učitelů k těmto programům. Cíl kvalitativního šetření představuje také pohled učitelů na všeobecnou důležitost prevence a účinnost různých preventivních aktivit. Formou rozvoru jsou dále zjištěny všechny možné formy prevence a řešení rizikových jevů na dané škole. V závěru práce je naformulováno doporučení pro realizaci prevence na vybrané základní škole, kde byl výzkum realizován.
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.
Srovnání rizikového chování adolescentů ve věku 16-17 let na vybraných středních školách ve dvou regionech
Rožánková, Vladimíra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Název: Srovnání rizikového chování adolescentů ve věku 16-17 let na vybraných středních školách ve dvou regionech. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá zneužíváním návykových látek u adolescentů, konkrétně se věnuje cílové skupině šestnáctiletých a sedmnáctiletých žáků středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována jako literární rešerše, ve které je charakterizována cílová skupina, uvedena charakteristika vybraných návykových látek a rizika spojená se zneužíváním těchto látek, dále jsou popsány realizované studie zaměřené na návykové látky a v závěru této části je v krátkosti popsána protidrogová politika a prevence návykových látek. V praktické části je popsáno výzkumné šetření. K tomuto šetření byly využity dotazníky, které byly rozdány na vybraných středních školách v Praze a v Klatovech. Výsledky dotazníkového šetření jsou rozebrány a diskutovány v této části práce, kde je také uvedeno srovnání výsledků v Praze a v Klatovech. Výsledky dotazníkového šetření potvrdily skutečnost, že na kouření cigaret a konzumaci alkoholu nemá vliv místo, respektive město, kde jedinec žije. Opačná situace je však v případě nelegálních drog. V dotazníkovém šetření byla zjištěna skutečnost, že pražští respondenti mají více zkušeností s nelegálními drogami, než je tomu u...
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Adaptační kurz jako forma prevence šikany
Smyčková, Barbora ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce je založena na prezentování adaptačních kurzů jako formy primární prevence šikany ve školní třídě. Konkrétně se práce zabývá metodikou adaptačních kurzů poskytovaných Agenturou Wenku s. r. o., které kladou důraz na nastartování procesů důležitých pro zdravé fungování třídy a bezpečné sociální klima. Pozitivní klima, které je na kurzech vytvářeno, tak přispívá k minimalizaci konkrétního rizikového chování, kterým je v tomto případě právě šikana. V první části práce je představena problematika šikany ve školním prostředí, formy její prevence a důležitost pozitivního sociálního klimatu ve třídě pro funkčnost preventivních programů, mezi které adaptační kurz patří. Samotná metodika adaptačních kurzů Agentury Wenku s. r. o. je detailně popsána v části druhé. Práce popisuje konkrétní didaktické postupy a jednotlivé specifické hry, které agentura v programu využívá, včetně Zpětné vazby - reflektivní metody, díky které se adaptační kurzy odlišují od kurzů nabízených konkurenčními organizacemi. Poslední pasáž rozebírá výsledky stručného dotazníkového šetření postojů pedagogů ke zpracovávanému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA adaptační kurz, šikana, prevence, adaptace, rizikové chování, třídní klima, teambuilding

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.