Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 388 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití kompozitních materiálů pro stavbu rámů jízdních kol
Plundrák, David ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje základní informace o kompozitech a o výrobě kompozitního rámu jízdního kola. Uvedeny jsou mechanické, fyzikální a chemické vlastnosti. Práce zahrnuje porovnání kompozitních materiálů s ostatními materiály a udává přehled o jejich použití ve veloprůmyslu.
Řídicí jednotka pro robotický vysavač
Matějů, Jan ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v úvodní části zpracováním rešerše na téma robotické vysávání a zhodnocení výrobků v této rešerši. Hlavním zaměřením práce je návrh veškeré potřebné řídicí elektroniky a návrh desky plošných spojů. Je také navrţena metoda pro určení vzdálenosti mezi překáţkou a robotem. Dokument dále popisuje problémy spojené s návrhem IR snímače. Poslední částí je návrh řídicího softwaru pro robota a jeho testování.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
Výstavní galerie
Bednářová, Bronislava ; Barnat, Jan (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává projekt ocelové konstrukce výstavní galerie. Objekt má půdorysný tvar trojramenné hvězdy, kde každé rameno je obdélníkového tvaru o rozměrech 6 x 18 m a má dvě nadzemní podlaží. Všechny tři ramena jsou propojeny do šestibokého hranolu (prostorový rám), který má ve druhém podlaží ochoz a je zastřešen světlíkem. Maximální výška objektu je 11,28 m od upraveného terénu. Nosnou konstrukci galerie tvoří 12 rámových vazeb v příčném směru. Střecha objektu je plochá. Opláštění objektu je tvořeno hliníkovou fasádou.
Supermarket v Olomouci
Brodecká, Denisa ; Bukovská, Pavla (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Zadáním bakalářské práce byl návrh a posouzení ocelové nosné konstrukce supermarketu v Olomouci na Moravě. Půdorysné rozměry objektu jsou 24 x 40 m, výška je 10 metrů. Konstrukce je navržena jako jednolodní hala se sedlovou střechou a sklonem 9°. Příčná vazba je tvořena plnostěnným dvoukloubovým rámem s osovou vzdáleností 5 m. Příčné ztužidlo zajišťuje tuhost konstrukce z roviny rámu. Stěnové opláštění je uložené na sloupech a střešní opláštění na vaznicích. Použitý materiál je ocel třídy S235. Součástí práce je posouzení hlavních nosných prvků, posouzení vybraných detailů a jejich výkresové řešení.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Dobešová, Veronika ; Mutina, Petr (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Urbanistické souvislosti Květná zahrada byla založena v druhé polovině 17. století za hradebním okruhem města Kroměříže a nebyla přístupná pro veřejnost. V 19. století došlo k otevření zahrady veřejnosti a přemístění vstupu do zahrady blíže k centru města. Komplex Květné zahrady byl vždy uzavřen sám do sebe a výrazněji nereagoval na své okolí. Charakter zahrady jako uzavřeného prvku v rámci organismu města je nadále respektován i v mém návrhu. Koncept Projekt revitalizace části Květné zahrady se odvíjí od pochopení jedinečnosti této historické památky. Zahrada je v celosvětovém měřítku výjimečná tím, že zůstala z velké části zachována ve své raně barokní podobě. Právě proto můj návrh tuto barokní podobu často interpretuje. Obnovení původního konceptu však není dodržován dogmaticky, ale jen tehdy, když to není v rozporu se současným fungováním zahrady a pokud současné pojetí není vhodnější než to původní. V jihovýchodní části například není obnovena bažantnice, ale je zde zachována funkce zahradnictví, které je pro provoz zahrady nezbytné. Z částí, které v průběhu života zahrady zanikly jsou asi nejvýznamnější zahrada holandská a pomerančová.. V mém projektu je navrženo obnovení těchto zahrad a doplnění plochy předpolí zahrady současnými prvky. Navržené řešení svým působením zahradu nezastiňuje, ale naopak ji respektuje, inspiruje se jí a snaží se vyzdvihnout její jedinečnost. Mojí prioritou bylo najít střízlivé řešení s použitím jednoduchých výrazových prostředků. Optimální využití stávajících budov umožňuje minimalizovat stavební zásahy do obnovených drobných zahrad. Projekt si dává za cíl propojit výjimečný historický odkaz se současnými nároky na provoz zahrady.
Štípací stroj na dřevo
Bořil, Antonín ; Hloska, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, ze známých konstrukcí štípacích strojů navrhnout vlastní konstrukci štípacího stroje, včetně pevnostních výpočtů a návrhu hydraulického obvodu. Pro návrh konstrukce je nutné zvolit maximální rozměry dřevěné kulatiny, které jsou délka 1100 mm a průměr 450 mm. Konstrukce stroje je provedena jako vertikální.
Stohovací zařízení
Kopecký, Vojtěch ; Špička, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem stohovacího zařízení, které je součástí dopravní linky německého výrobce kompresorů. Obsahuje nejen samotnou konstrukční, ale i její výpočtovou část. Cílem je zajistit maximální spokojenost uživatele.
Přesuvna
Bartel, Jindřich ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu přesuvny svazků plechu se zdvihem pomocí šroubových zvedáků. Práce obsahuje technickou rozvahu konstrukce elektromechanické a hydraulické přesuvny. Hlavní náplní práce je popis koncepčního řešení a popis zvolených komponent. Součástí práce jsou výpočty pohonu pojezdu a zdvihu, návrh a kontrola kolových bloků a pojezdového řetězu. Závěr práce obsahuje pevnostní analýzu metodou konečných prvků s určením maximálních napětí a deformací. Součástí práce je přiložená výkresová dokumentace.
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 388 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.