Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Říhová, Nikola ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Bakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
Decolonial, and Mapuche Dialogues through Ana Tijoux: Collectivity and Voice in Artistic Practices as Fields of Action
Rodríguez Cantero, Julia Lighuen ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenz - Meyer, Dagmar (oponent)
Jules Lighuen Rodríguez Cantero Mgr. Tereza Jiroutová Kynčlová, Ph.D through which we could bring change. I suggest that, through Tijoux's music, we may find an principales dentro de la música de protesta hispanohablante. Su voz amplifica las luchas de múltiples subalternos (mujeres indígenas, inmigrantes, la clase obrer que el Imperialismo y colonialismo todavía perpetúan en los territorios Latinoamericanos (un económico a través de capital extranjero, oligarquías élites internas y corrupción política, así como la explotación laboral y ambiental). A continuación, sugeriré que la obra de Tijoux es útil no solo en la deconstrucción y criticismo de sistemas sociales globales basados en relaciones de nación, sino también en la reconstrucción o promulgación de posibilidades a través de las cuales se podrían generar cambios. Sugiero que, a través de su música, podemos encontrar un ejemplo sobre cómo la música puede tener un potencial pedagógico a la hora ecología de saberes, ya que es un arte que puede tener la capacidad de conectar a diferentes seres : Ana Tijoux, ecología de saberes, teorías decoloniales, (eco)feminismo, Mapuche, música, pedagogía, diálogo.
Fenomén cesty v umělecké tvorbě a v pedagogickém díle
Novotná, Karolína ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání aspektů a vizí cesty a jejich významu, a to jak v konkrétní, tak i metaforické rovině. V jednom pohledu je cesta interpretována jako spojnice mezi specifickými body, zatímco v jiném jako nástroj k dosažení určitého cíle. V takovém kontextu se cesta stává integrální součástí procesu směřujícího k dosažení určitého cíle, kterým může být cokoli od dosažení konkrétní destinace po naplnění životního snu nebo mise. je interakce mezi cestou a cílem klíčová. Výtvarnou složkou práce je osobní deník, jenž obsahuje fragmenty ze různých cest, zachycené ými . Deník je obohacen o kresby a texty, které reflektují autentické zážitky z cestování. Tento deník, stejně jako téma "Fenoménu cesty", se stal inspiračním zdrojem pro didaktické projekty, které se zaměřují na zkoumání konceptu cesty, ať už ve výtvarném nebo pedagogickém kontextu. Cílem této diplomové práce je prozkoumat různé aspekty a perspektivy cesty, jak v konkrétní, tak i v metaforické rovině, a přetvořit je do didaktických projektů KLÍČOVÁ SLOVA Bod, cesta, cíl, labyrint, fragment, umění, výtvarná didaktika
Metody zážitkové pedagogiky a jejich využití v hodinách hudební výchovy
SLAVÍKOVÁ, Tereza
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou především principy zážitkové pedagogiky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními pedagogickými pojmy, vývojem hudební výchovy a s pojmem zážitková pedagogika. Praktická část je zaměřena na práci s žáky prvního stupně základní školy v hodinách hudební výchovy. Cílem je ukázat některé ze zážitkových metod, které lze využít k efektivnější a zábavnější výuce hudební výchovy.
Představy pedagogů konkrétní školy o náplni předmětu Náboženství
ŠEBELLOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá výukou předmětu Náboženství, náplní hodiny Náboženství a vztahem školy a církve, a to jak na teoretické, tak i praktické úrovni. Teoretická část práce se zabývá výukou předmětu Náboženství, odlišuje ji od katecheze a zařazuje do legislativního rámce. Věnuje se obsahu hodiny Náboženství, to tvoří základ pro část praktickou. Praktická část práce se věnuje kvantitativnímu výzkumu, který zkoumá představy pedagogů konkrétních škol o hodinách Náboženství, a kvalitativnímu výzkumu, který byl provedený formou hloubkových rozhovorů.
Motivace ve výuce dětí ze sociálně vyloučených lokalit a jejich pedagogů: případová studie na ZŠ v Přerově
Bortlová, Natálie
Předmětem mé bakalářské práce je motivace ve výuce dětí a pedagogů ze sociálně vyloučených lokalit. Cílem této práce je zjištění hlavních motivačních faktorů působících v systému základního vzdělání s důrazem na pedagogickou práci s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit. Práce je složena ze dvou částí, z teoretické a empirické části. V teoretické části jsem pomocí odborných zdrojů definovala motivaci a pojmy s ní spojené, které zahrnují taktéž zdroje motivace, demotivaci, teorii motivace a je zde blíže specifikována motivace žáka v pedagogickém procesu. V následující teoretické části definuji vzdělávání v České republice. A poslední část je zaměřena na sociální vyloučení. V empirické části je zpracován kvalitativní výzkum na motivaci ve výuce dětí i pedagogů. Nakonec jsem vypracovala na základě výzkumu patřičná doporučení, jak zvýšit či udržet motivaci stávajících žáků a pedagogů.
Videoart v galeriích a jako pomocný prostředek při výuce
Wižďálková, Dita ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na základní představení historie pohyblivého obrazu až po současnost. Dále seznámí čtenáře s videoartem pomocí individuálně vytvořeného seznamu jednotlivých forem a strategií, které se využívají při tvorbě videí a filmů. Seznam představuje principy a formy využití videa, jak pro galerijní prostor, tak pro prostor veřejný. Didaktická část bakalářské práce se zaměřuje na použití videa ve výuce ve formě edukačního nástroje. Dále pojednává o využití nových médií v hodinách výtvarné výchovy. Následně jsou v práci představeny návrhy vyučovacích hodin výtvarné výchovy s využitím videa jako inspiračním tvůrčím podnětem pro vlastní práci žáků. Návrhy jsou tvořeny vždy individuálně s jinou využívanou formou tvorby videa. Praktická část bakalářské práce představí sérii autorských prací, které reflektují nabité zkušenosti a poznatky z teoretické části práce. Dále je propojena s částí didaktickou, kdy autorská videa jsou tvořena za účelem motivace k návrhům vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA pohyblivý obraz, videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná a mediální výchova
Supervize ve školství
ŠLEISOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na téma supervize ve školství. Supervize ve většině škol představuje téměř neznámý pojem. Funguje jako nezávislá odborná podpora pro profesionály. Využívá se v oborech, kde se intenzivně pracuje se vztahem či s emocemi. Podmínkou supervize je dobrovolnost. Supervizor ve škole pracuje s dospělými a s jejich názory, emocemi, vztahy a problémy. V současné době bývá supervize více využívána v poradenství či ve vzdělávání. V podstatě se jedná o vzdělávací aktivitu, o cestu k sebepoznání. Jejím prostřednictvím pak dochází ke zlepšení práce se vztahovou problematikou, což je v učitelské profesi podstatné. Cílem práce je provést analýzu a popsat současný postoj pedagogických pracovníků ve školství k supervizi. Dílčím cílem je vytvoření doporučeného postupu k zavedení supervize do vytipovaných škol. K naplnění výše stanoveného cíle byla použita metoda kvalitativního charakteru, metoda dotazování, technika neřízeného rozhovoru. Na základě těchto zjištění byl doporučen postup, jak supervizi zavést do vytipovaných škol. Z těchto zjištění pak současně vyplynula specifika zavádění supervize do školství. Supervize ve školství má vzdělávací funkci, cílovými skupinami jsou žáci, supervidovaní učitelé a supervizoři. Bakalářská práce může sloužit jako inspirace a motivace k zavedení supervize do více škol.
Komparace přístupu ke vzdělávání na waldorfské a běžné základní škole
FORMÁNKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá vymezením hlavních rozdílů mezi vzděláváním na běžné/tradiční základní škole a škole Waldorfské. V úvodu jsou vysvětlovány základní pojmy, jako pedagogika, edukace, výchova apod. Následně práce pojednává o zásadních rozdílech na tradiční a Waldorfské základní škole, jsou zde představeny základní Waldorfské školy v České republice a v závěru teoretické části dochází k porovnání ŠVP obou přístupů. Praktická část vznikla pozorováním, kdy byly vybrány předměty na základní škole a během nich došlo k pozorování a hledání zásadních rozdílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.