Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Langer, Zdeněk ; Svída, David (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Stále se zvyšující požadavky na kvalitu produktů jako jsou spalovací motory, se současným požadavkem na výrobu co největšího množství kusů vedou i k urychlování vývoje motorů. S vývojem motorů dochází i k rozvoji softwarových prostředků, k urychlení jejich vývoje, snížení nákladů na výrobu prototypů a pomocí naměřených dat z reálných motorů i k ověřování jejich výpočtových modelů. S tímto rozvojem souvisí nasazení prostředků CAE nástrojů, jako jsou CAD systémy, MKP programy a multi-body systémy. Předmětem této práce je právě využití těchto systémů k řešení dynamiky klikového hnacího ústrojí spalovacího motoru. Dále jsou zde prezentovány výsledky dynamické analýzy tohoto ústrojí. Interakce mezi blokem motoru a klikovou hřídelí je řešena pomocí modelu hydrodynamického kluzného ložiska. Všechny výpočtové metody uvedené v této práci jsou aplikovány na řadový tříválcový vznětový motor.
Návrh vozidla skupiny E2 pro závody do vrchu
Malchárek, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám koncepčním návrhem vozu kategorie E2 pro závody do vrchu dle příslušných řádů FIA. Dále se zabývám detailním návrhem přední i zadní nápravy a rámu vozidla. Diplomová práce je od počátku zpracovávána s pomocí CAD systému Autodesk Inventor 2011, ve kterém byly vytvořeny všechny náčrty a modely. Měření změny geometrie náprav během zdvihu jsem provedl v MBS programu MSC Adams 2010 a pevnostní výpočet rámu jsem provedl v programu ANSYS Workbench 12.1.
Simulační posouzení možností tlumení osy X těžkého obráběcího stroje
Štetina, Jakub ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulační možnosti tlumení osy X těžkého obráběcího stroje. CAD model osy X poskytla společnost TOSHULIN, a.s. V práci je popsáno vytvoření sestavy osy X jako vázané mechanické tělesy s tuhými a následně i poddajnými tělesy. Cílem práce je vytvořit zjednodušený model a na základě simulování dynamického chování získat podklady pro strategické rozhodnutí výrobce o využití navrženého způsobu tlumení osy X. Při řešení tohoto problému byly použity programy: SolidWorks 2013 - pro zjednodušení CAD modelů, Ansys 14.5 pro modelování poddajných těles, MSC.Adams 2013 pro modelování vázaných mechanických soustav a Matlab 2012 pro zpracování dat a optimalizaci.
Simulační ověření dynamického chování portálového obráběcího stroje
Danda, Libor ; Holub, Michal (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší simulačních SW pro simulaci dynamického chování strojů, tvorbou simulačního modelu stroje v MSC.ADAMS a experimentálním měřením posuvových sil. Dále pak simulacemi dynamiky pohybu os a deformační analýzou vybraných konstrukčních částí stroje. Závěrem jsou navrženy dodatečné konstrukční úpravy pro zvýšení dynamické stability stroje.
Výpočtový model řetězového pohonu jako modul virtuálního motoru
Vlastník, Jan ; Štětina, Josef (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce představuje způsoby vytváření výpočtových modelů k analýze řetězového pohonu vačkových hřídelí u spalovacích motorů. Jsou porovnávány způsoby modelování rozvodového mechanismu, je zde také uveden nový způsob modelování napínací a vodící lišty pomocí modální redukce pružného tělesa v Multibody systému. Práce obsahuje popis jednotlivých částí řetězového převodu a matematickou formulaci pohybových diferenciálních rovnic. Uvedeny jsou také algoritmy popisující vzájemnou interakci těles v kontaktu. Jsou zde popsány výpočty pro zjištění jednotlivých parametrů potřebných pro sestavení modelu řetězového pohonu. Určení tahové charakteristiky řetězu je provedeno FEM programem. Model řetězu je analyzován ve více variantách uspořádání. Jsou zde popsány FEM výpočty tuhostí kontaktů mezi řetězem a řetězovými koly, mezi řetězem a vodícími lištami. Je zde zpracována analýza vlastních frekvencí částí rozvodového mechanismu v závislosti na jejich zatížení. Výpočtový model je vytvořen v programu MSC ADAMS. Výpočet je zpracován pro ustálené otáčky klikového hřídele, 3000, 4500, 6000 1/min a pro plynulý rozběh z klidu až do otáček 6000 1/min s konstantním zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem. Dále je zpracován výpočet s zatížením vačkových hřídelí kroutícím momentem vyvozeným tvarem vaček . Získané průběhy veličiny jsou zpracovány pomocí FFT, pro vyhodnocení jsou sestrojeny Campbellovy diagramy. Výsledky jsou porovnány s modálními analýzami jednotlivých částí řetězového převodu pro určení jejich vzájemného ovlivňování.
Systém pro zabezpečení a střežení objektů a prostor
Kuchařík, David ; Kubek, Ján (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá existujícími možnostmi zabezpečení, jak mechanickou tak elektronickou cestou. Jako objekt pro zabezpečení byl vybrán řadový rodinný dům se zahradou. Byly rozpracovány dva návrhy na zabezpečení a střežení tohoto objektu. Jeden ve formě kamerového systému a druhý v podobě klasického systému EZS. Bylo provedeno zhodnocení a vyzvednutí nejvýznamnější výhody jednotlivých návrhů. Na základě zadaných kritérií byl vybrán systém založený na ústředně a k ní připojených detektorech. Posléze byl vytvořen model vybraného systému, u kterého byla provedena simulace a verifikace požadovaného chování a nástin implementace v jazyce C.
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
Koncepční návrh sportovního dvousedadlového vozu
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám návrhem koncepce dvousedadlového sportovního automobilu se zaměřením na torzní tuhost rámu a kinematiku náprav. Vypracování diplomové práce probíhalo od náčrtů, přes tvorbu modelu vozu s důležitými komponenty v CAD systému CATIA V5 R18. Posléze jsem provedl samotný výpočet torzní tuhosti v MKP programu ANSYS 12.0 a nakonec měření změny geometrie náprav během simulovaného zdvihu kola v MBS programu ADAMS 2007.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.
Tenzometrické závěsy kol Formule Student
Stariak, Gabriel ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá skúmaním síl pôsobiacich z vozovky na pneumatiky. Cieľom je návrh a zostavenie meracieho reťazca, ktorý sníma sily v zavesení nápravy. Zaoberá sa zostavením matematického modelu, naviac detailne popisuje problematiku tenzometrických snímačov, ich kalibráciu a kontrolné meranie. Výsledkami sú získané dáta zo statického a dynamického merania, ale aj z výstupu z multi-body softvérov. Výsledky sú v závere vyhodnotené a porovnané.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.