|
Trh se sýry a perspektivy dalšího vývoje
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Tato bakalářská práce je zaměřena na zpracování literárního přehledu, který posuzuje nutriční význam sýrů, vývoj spotřeby v posledních letech, jakožto i nabídku sýrů v tržní síti, včetně uvedení inovačních a spotřebitelských trendů tohoto odvětví. Bakalářská práce byla v průběhu zpracování doplněna o dílčí cíl, a to vypracovat jednoduché dotazníkové šetření zaměřené na problematiku nákupu a spotřeby sýrů u vybrané skupiny respondentů. Výsledky průzkumného šetření jsou uvedeny v závěru bakalářské práce a informují o základních rysech nákupního a spotřebního chování na trhu se sýry.
|
|
Design a inovace: Podmínky a kvality vzájemné spolupráce firem a designérů
Matějková, Kamila ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá designem jako součástí kreativní ekonomiky a věnuje se mu v kontextu firemních inovací. Cílem práce je analýza podmínek a kvalit vzájemné spolupráce firem a designérů v prostředí České republiky, identifikace překážek efektivní spolupráce a navržení opatření vedoucích k jejímu rozvoji. Nástrojem pro analýzu je výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi účastníky programu Design pro konkurenceschopnost, jímž agentura CzechTrade v letech 2013 a 2014 podporovala projekty spolupráce firem a designérů. Podmínky a kvality spolupráce jsou u firem i designérů zkoumány v následujících aspektech: navázání spolupráce, cíle a výsledky spolupráce, průběh spolupráce a překážky efektivní spolupráce. Výzkum je doplněn případovou studií konkrétního projektu takové spolupráce, a to vývoje nové řady produktů firmy Mikov, s. r. o.
|
|
An innovation audit as a tool of improvement of innovation efficiency of organization
Jakúbek, Marek ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kubovský, Josef (oponent)
Schopnost podniku inovovat tvoří jeden z nejdůležitějších předpokladů udržení si konkurenční výhody a zabezpečení budoucího růstu. Existuje předpoklad, že malé a střední podniky nevěnujú příliš velkou pozornost managementu inovací. Práce se věnuje inovačnímu auditu jako nástroji sloužícímu pro zhodnocení současné situace managementu inovací a inovačních aktivit v podniku Memsource a.s. Cílem této práce je pomocí inovačního auditu identifikovat silné a slabé stránky oblastí ovlyvňující inovace a navrhnout zlepšení v oblasti managementu inovací v daném podniku. Výsledkem vykonání inovačního auditu je poskytnutí obrazu o skutečné situaci managementu inovací v daném podniku, přičem jsou formulovány doporoučení za účelem zvýšení inovační výkonnosti podniku.
|
|
Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.
|
| |
|
Innovations and czech retail business
Pecho, Maroš ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Klánová, Eva (oponent)
Cílem této práce je popis současných trendů světového maloobchodu, současného stavu maloobchodu v České republice a jeho případné nutné zavedení inovací s nastoupením ekonomické aktivity generace Millennials. Úvod práce je věnován teoretickému popisu maloobchodu. V rámci práce její značná část obsahuje poměry světového maloobchodu a také jeho současné trendy a vývoj. Dále se část práce věnuje historickému vývoji a současnému vývoji maloobchodu v České republice. Na úrovni teoretického zhodnocení, práce pojednává nad definicí nákupního chování a také nad faktory, které ho ovlivňují. Nositelem potřeby inovovat v maloobchodě se ve světě staly Millennials. Důraz je kladen na charakteristiku základních rysů této generace a také jejich nákupního chování. Kvantitativní výzkum v závěru práce zahrnuje zhodnocení chování a postojů Millennials na českém trhu ve vztahu k informacím o potravinách a spotřebním zboží, k používání technologii (smartfonů) v nákupním procesu potravin a spotřebního zboží, a také zhodnocení a popis jejich určitých postojů k nákupnímu chování a různým charakteristikám vyplývajícím ze světové charakteristiky Millennials.
|
|
Vliv inovací na hotelové klíčové ukazatele
Chalupová, Ivana ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem inovací zavedených z pozice Quality Control Managera na klíčové hotelové ukazatele - hodnocení hosty, obsazenost a průměrnou cenu. První část práce je věnována úvodu do problematiky kvality v cestovním ruchu, jejího měření a systémů řízení. Další část práce se zabývá hotelovým řetězcem AVE Hotels a jeho systému řízení kvality. Následující kapitola je věnována hotelu Aida a inovacím navrženým z nově zavedené pozice Quality Control Managera. Stěžejní část práce srovnává hotel Aida s Oficiální jednotnou klasifikací ubytovacích zařízení před realizací a po realizaci změn navržených Quality Control Managerem a pojednává o dopadech realizovaných změn na hodnocení hostů, obsazenost a průměrnou cenu. V závěrečné kapitole je obsaženo shrnutí, vlastní doporučení a komentáře. Cílem práce je analyzovat a posoudit hloubku přínosu změn Quality Control Managera na zmíněné ukazatele. Za účelem splnění tohoto cíle práce analyzuje a srovnává data poskytující informace o hodnocení hostů, obsazenosti a průměrné ceně v době před realizací a po realizaci změn Quality Control Managera. Práce může posloužit k posouzení návratnosti investice do zvýšení kvality a do zavedení systému jejího řízení a kontroly.
|
|
Komparace financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice s vybranými zeměmi.
Matějka, Tomáš ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou stávajícího systému financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice a následnou komparací se zahraničními zeměmi. Práce poskytuje podrobný přehled o aktuální situaci financování v ČR, roli veřejné správy v celém procesu a zmiňuje kritické připomínky, které se v současné době nejčastěji objevují. Aktuálnost a důležitost tématu se zvyšuje se stávajícím návrhem na vznik nového ministerstva pro vědu. Práce na základě analýzy a komparace se zahraničím doporučuje změnu stávajícího systému financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice nicméně jinou formou, než je vznik navrhovaného nového ministerstva.
|
|
Marketing start- upů
Vatulya, Anna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Pljaskovová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingem start-upů a jejich nejčastějšími chybami v této oblasti. Klade si za cíl vypracování doporučení pro zakladatelé start-upů, které jim pomůžou předejít chybným krokům při budování podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje definici slova start-up, historii těchto podniků a představuje úvod do problematiky marketingu ve start-upech. Druhá část je postavena na rozhovorech s představiteli české start-upové scény. Třetí část identifikuje hlavní problematické oblasti v marketingu start-upů a představuje souhrn doporučení a nejvhodnějších postupů pro zakladatele start-upů pro vybudování úspěšné společnosti.
|
|
Analýza konkurenčního prostředí podnikových inkubátorů v ČR
Feszanicz, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Fotr, Jiří (oponent)
Abstrakt Diplomová práce se zabývá aplikací metod Competitive Intelligence v prostředí podnikatelských inkubátorů v České republice. Hlavním cílem práce je analyzovat konkurenční prostředí českých podnikatelských inkubátorů a vyvodit závěry vedoucí k možnému zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Teoretická část popisuje problematiku competitive intelligence včetně vybraných analytických metod, systém podpory rozvoje malých a středních podniků, role státu v jejich podpoře a aspekty inovačního podnikání. V další části se práce zabývá charakteristikou podnikatelské inkubace, základním rozdělením podnikatelských inkubátorů a jejich významem pro rozvoj MSP. Dále je popsána historie inkubátorů ve světě a způsob jejich fungování v ČR, včetně popisu základních poskytovaných služeb. Praktická část nejprve analyzuje širší konkurenční prostředí na území celé ČR, pomocí analýzy Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Dále je sestaven kompletní seznam všech provozovaných a připravovaných inkubátorů v ČR, které jsou zakresleny do mapy s rozdělením na jednotlivé kraje. Pro detailní konkurenční analýzu bylo vybráno šest inkubátoru ze Středočeského kraje a Hl. m. Prahy, kde je konkurenční prostředí nejsilnější. Na základě provedených analýz jsou navržena závěrečná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti inkubátorů a celkové zlepšení situace v oblasti podnikatelské inkubace.
|