Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační chování uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i.
Záluská, Michaela ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Citace dle ISO 690: ZÁLUSKÁ, Michaela. Informační chování uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i. Praha, 2015. 62 s., 7 s. příloh. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Hana Slámová, PhD. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá informačním chováním a informačními potřebami uživatelů Střediska vědeckých informací Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i. Charakterizuje uvedenou instituci a Středisko vědeckých informací, analyzuje jejího uživatele, jeho informační chování, a popisuje vývoj práce s informacemi v konfrontaci se zaváděním informačních a komunikačních technologií. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřené na identifikaci informačního chování uživatelů (jejich informační návyky: hlavní zdroje informací, frekvence užití zdrojů, využívání informačních služeb, správu kolekce článků, preference užití tištěných nebo elektronických materiálů apod.). Cílem této práce je zjistit, jaké je informační chování uživatelů a zda současné služby Střediska vědeckých informací korespondují s jejich informačním chováním a potřebami. V opačném případě vytvořit doporučení pro úpravu podmínek pro služby nebo jejich změnu. Abstract This bachelor thesis...
Verifikace modelu průběhu procesu při vyhledávání informací podle C.C. Kuhlthau v českém prostředí
Přibylová, Ludmila ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Práce se soustředí na model C.C. Kuhlthau. Autorka nejdříve představí tento model průběhu procesu vyhledávání informací a s ním propojený proces vytváření znalostí z informací. Vysvětlí z modelu vycházející princip nejistoty a zprostředkovatelské služby, které mění pohled na moderní knihovnictví. Ve druhé části práce autorka rozebírá další výzkumy a návody, jež si kladou za cíl usnadnit svému čtenáři tvorbu odborných textů, přičemž podrobněji se věnuje komplexně zaměřené příručce Jadwigy Šanderové Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách a na stylistiku orientované Jak napsat odborný text od Světly Čmejrkové et al. V závěrečné kapitole autorka verifikuje model C.C. Kuhlthau v českém prostředí na základě dotazníkového průzkumu, který provedla mezi doktorandy, pedagogy a vědeckými pracovníky vybraných vysokých škol v České republice.
Zpřístupňování elektronických informačních zdrojů v Knihovně Jana Palacha FF UK
Vejvoda, Tomáš ; Boudová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zpřístupňováním elektronických informačních zdrojů (EIZ)v Knihovně Jana Palacha FF UK. Teoretická část práce vymezuje pojem EIZ a popisuje jejich typologii, zabývá se procesy jejich akvizice a zpracování, představuje uživatelské nástroje pro práci s nimi. Práce mapuje zkušenosti Knihovny Jana Palacha se zpřístupňováním EIZ a zabývá se informačním chováním uživatelů, kteří s EIZ pracují. Cílem práce je přehledné zmapování situace ve zpřístupňování EIZ na příkladu konkrétní knihovny FF UK.Praktickou částí práce je uživatelský průzkum vedený metodou dotazníkového šetření, ze kterého mj. vyplývá, že se mírně zlepšuje situace s využíváním EIZ, že uživatelé nepociťují problém v cizojazyčném zastoupení v produkci EIZ a že pouze malé množství uživatelů někdy navštívilo výukový seminář o problematice EIZ, neboť uživatelé nepociťují potřebu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Informační chování redaktorů ve vydavatelském průmyslu
Hajdová, Marie ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku informačního chování redaktorů z nakladatelství s důrazem na informační potřeby a zdroje informací. V první části se zabývá pozicí nakladatelství v informační společnosti, představuje trend elektronického publikování a jeho vliv na podobu knižního trhu. Následuje terminologický přehled vybraných pojmů z nakladatelství a jejich analýza. Další kapitola je shrnutím teorie informačního chování, souvisejících konceptů, modelů a dosavadních výzkumů v ČR. V závěru práce jsou shrnuty a analyzovány výsledky výzkumu, který byl pro potřeby práce realizován mezi českými redaktory. Na základě těchto výsledků jsou součástí práce také návrhy na zvýšení informační gramotnosti redaktorů.
Chování českých uživatelů v prostředí internetu
Vondráková, Šárka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Pilecká, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku chování uživatelů v prostředí internetu a na výzkumy, které se touto oblastí zabývají. V první části je představen historický vývoj internetu, a jaké postavení zaujímá v informační společnosti. Další část se týká teoretického úvodu do informačního chování a informačního chování v online prostředí. Následující kapitola obsahuje přehled studií o českých uživatelích na internetu a speciální pozornost je věnována studiím zaměřeným na chování dětí. V závěru jsou představena specifika výzkumů, které se provádějí v prostředí internetu.
Qualmanova teorie "socialnomics" a její praktická aplikace
Hörnerová, Ria ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je představit Qualmanovu teorii "Socialnomics" a aplikovat tuto teorii na české prostředí. V první části práce je nastíněna terminologie týkající se sociálních médií a zmapovány vybrané druhy celosvětově známých sociálních médií a sítí. Ve druhé části je rozebírána již samotná teorie, včetně její kritiky. Poslední část se zabývá přenesením hlavních myšlenek na situaci v České republice.
Informační systémy ve vysokém školství s důrazem na identifikaci uživatelů, informačních potřeb a jejich uspokojování
Příbramská, Ivana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent) ; Souček, Martin (oponent)
Mgr. Ivana Příbramská: Informační systémy ve vysokém školství s důrazem na identifikaci uživatelů, informačních potřeb a jejich uspokojování (dizertační práce) Abstrakt Tématem dizertační práce jsou uživatelé v oblasti terciárního vzdělávání a uspokojování jejich informačních potřeb ve vztahu k informačním systémům a zdrojům poskytovaným jak samotnými vysokými školami, tak dalšími institucemi. Úvodní část je věnována teoretickému vymezení oblasti informačního chování a jeho modelování, informačním potřebám a jejich uspokojování. Třetí kapitola je zaměřena na prostředí vysokého školství a jeho roli v poskytování informací osobám, které se v této oblasti pohybují včetně veřejnosti, a dále identifikuje skupiny uživatelů, jejich informační potřeby a zdroje, které mohou být použity k jejich uspokojování. Čtvrtá kapitola je věnována informačním systémům ve vysokém školství v ČR včetně klasifikací a číselníků v jejich rámci používaných, přehledu celostátních systémů shromažďujících data z jednotlivých vysokých škol a stručného popisu tří nejpoužívanějších informačních systémů. Závěrečná část pak nahlíží do procesu implementace a provozu dvou konkrétních informačních systémů, Informačního systému UK a Studijního informačního systému FF UK.
Informační chování pracovníků velkých společností
Kloud, Daniel ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou informačního chování pracovníků velkých společností. Jejím prvním cílem je poskytnout nutnou teoretickou základnu pro řešení této problematiky vysvětlením pojmů, jako jsou informace, komunikace, informační chování či informační potřeby. Druhým cílem je následně postihnout typické informační chování jedinců v organizaci a jejich okolí s pomocí dotazníkového šetření. Výsledkem provedeného výzkumu je potvrzení či vyvrácení vyslovených hypotéz a případné doporučení nápravných opatření, pokud byly identifikovány nějaké typické problémy v oblasti informačního chování. Výzkum je zacílen na všechny pracovníky velkých společností působících v informačně náročných odvětvích.
Problémy využívání informačních zdrojů v akademickém prostředí
Harant, Petr ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem práce je hledání překážek ve využívání elektronických informačních zdrojů zainteresovanými subjekty. Mezi subjekty jsou zařazeny studenti, producenti, poskytovatelé (knihovny) a odborníci, respektive pedagogové. Práce se zaměřuje na konkrétní problémy nalezené u subjektů a snaží se navrhnout možná řešení k zlepšení této situace. Při definování problémů a hledání možných řešení bylo využito úzké spolupráce se zástupci jednotlivých skupin subjektů. S pomocí odborné pomoci bylo sestaveno množství méně či více závažných nedostatků. Konzultace byla využita i při zpracování řešení, která situaci již zlepšují nebo potenciál ke zlepšení nabízejí. Práce je strukturována do dvou velkých částí. První část zahrnuje obecné seznámení s pojmy jako informace, informační potřeba, informační chování nebo informační gramotnost. Elektronické zdroje představují současnou dostupnou situaci a blíže se zabývají technikou vyhledávání. Prostor je věnován populární multioborové databázi ProQuest 5000. Druhá část práce zkoumá konkrétní problémy a nabízí možná řešení využívání, respektive nevyužívání elektronických informačních zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.