Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nabídky outsourcingových služeb IS/ICT ve zdravotnictví
Prudík, Kamil ; Potančok, Martin (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá outsourcingem IS/ICT služeb ve zdravotnictví. V první části je čtenář seznámen s pojmem outsourcing a se systémy používanými ve zdravotnických zařízeních. Na konci této části jsou zhodnoceny tyto systémy z pohledu možnosti outsourcingu IS/ICT. V další části je poukázáno legislativní, technologické a organizační předpoklady související se zavedením outsourcingu IS/ICT ve zdravotnictví. V praktické části je analyzována tržní nabídka pro ČR i zahraničí a zanalyzován stav IS/ICT v konkrétním zdravotnickém zařízení.
Analýza a návrh řešení specifického CRM pro vybranou společnost
Golík, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Korábik, Miroslav (oponent)
Diplomová práce popisuje průběh projektu implementace CRM nástroje od projektového záměru po výběr vhodného řešení. Projekt je zpracováván ve spolupráci s konkrétní společností. Hlavním cílem práce je návrh řešení softwarového nástroje pro správu vztahů s obchodními partnery velkoobchodu této společnosti, efektivnější řízení a kontrola obchodních zástupců. Konečný návrh řešení je výsledkem konzultací s managementem podniku, obchodními zástupci podniku a obchodními zástupci CRM dodavatelů. Přínosem této diplomové práce je návrh CRM nástroje, který umožní nápravu problémového stavu a splnění požadavků. Přínosem je také zdokumentovaná vstupní analýza a postup výběru nástroje ve společnosti zabývající se velkoobchodem. Práce tak může být využita jako podklad pro výběr CRM i v jiných podnicích zabývajících se velkoobchodem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje znalosti týkající se CRM nástrojů. Praktická část, která v textu převažuje, se skládá z projektového záměru, vstupní analýzy, analýzy trhu CRM a analýzy konkrétních CRM nástrojů.
Měření ekonomické efektivnosti IS/ICT
Čelikovský, Filip ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Hlavním cílem práce je provést měření ekonomické efektivnosti konkrétního IS/ICT zavedeného v praxi na základě reálných dat poskytnutých majitelem systému. Dalším cílem práce je teoreticky popsat způsob měření ekonomické efektivnosti informačních systémů, zejména na základě analýzy nákladů a efektů IS/ICT. Souhrnné informace o problematice měření ekonomické efektivnosti IS/ICT a analýzy nákladů a efektů podnikové informatiky jsou vytvořeny na základě poznatků získaných studiem odborné literatury na toto téma a témata podobná. Data potřebná pro provedení měření ekonomické efektivnosti konkrétního IS/ICT byla získána přímo od majitele systému. Pro dosažení hlavního cíle autor vybral několik běžně používaných finančních ukazatelů a navrhl dvě další metriky. Na základě výpočtů těchto ukazatelů a metrik autor usoudil, že hodnocený IS/ICT je efektivní, a společně s komentářem předal výsledky hodnocení majiteli systému. Přínosem práce je, že ukazuje obecný postup hodnocení ekonomické efektivnosti IS/ICT v jasné a přehledné struktuře. Práci je možné rozdělit na dva logické celky -- teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce autor v samostatné kapitole popisuje možnosti členění nákladů a jejich identifikaci, náročnost takového úkonu a možnosti evidence nákladů. Následuje kapitola o efektech IS/ICT, kde autor rovněž hovoří o možnostech kategorizace, způsobech jejich identifikace a měření a klade důraz zejména na náročnost jejich zjištění. Poslední kapitola teoretické části pomyslně spojuje dvě předchozí, jelikož popisuje několik finančních ukazatelů a metrik vhodných pro hodnocení ekonomické efektivnosti IS/ICT. Tato kapitola tedy hovoří o tom, jak využít data o nákladech a efektech k samotnému měření ekonomické efektivnosti. Praktické části je věnována jedna kapitola, ve které autor použil všechny definované ukazatele a metriky z teoretické části a na základě reálných dat provedl měření ekonomické efektivnosti a aplikoval tak poznatky nabyté v teoretické části práce. Součástí měření nejsou jen výpočty ukazatelů a metrik, ale i diskuse výsledků měření.
Strategie firmy zaměřené na vývoj informačních systémů
Souček, Dan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Janota, David (oponent)
Má bakalářská práce se zaměřuje na strategii firmy, která vyvíjí a testuje informační systémy a aplikace. Hlavním cílem práce je zmapovat strategii takové firmy a porovnat ji s tím, co je uvedeno v literatuře. Práce se také zabývá řízením projektů IS/ICT a opět porovnává literární teorii s realitou. V úvodní části jsou zpracovány nejzajímavější fakta uvedená ve světové literatuře vázající se k oběma tématům práce. Následuje část, kterou označuji jako první. Ta obsahuje analýzu pozice reálné IT firmy na trhu IS/ICT. Jsou zde vybrány oblasti, v nichž spočívá konkurenční výhoda této firmy. Ve druhé části jsou popsány tři různé projekty vybrané firmy včetně rozborů kritických faktorů jejich úspěchů či neúspěchů. V závěrečné části jsou porovnány výsledky analýzy s tím, co uvádí literatura. Tato část obsahuje i celkové vyhodnocení.
Elektronické volby v podmínkách VŠE Praha a ČR
Kaltoun, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Nenadál, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem problematiky elektronických voleb s aplikací na podmínky Vysoké školy ekonomické v Praze a České republiky. Jajím obsahem je tak nejen teoretická - rešeršní část, ale také část praktická. Prvním cílem který měla práce splnit bylo poskytnutí dostatku informací jak z teorie zejména elektronických voleb, tak i o významných již realizovaných projektech elektronických voleb. Druhým na předchozí navazujícím cílem pak byla analýza a vypracování návrhu řešení elektronických voleb pro zvolený typ voleb na Vysoké škole ekonomické v Praze a naznačení možných změn v procesech jednoho zvoleného typu voleb v rámci České republiky v důsledku eventuelního zavedení elektronických voleb. Ve své první části se tak práce zabývá shromažďováním a prezentováním informací zejména o elektronických volbách a jejich zvolených implementacích. Její druhá část pak popisuje a procesně analyzuje zvolené druhy voleb na Vysoké škole ekonomické v Praze a v České republice. V prvním případě na analýzu pro zvolený typ voleb navazuje návrhem a hodnocením alternativ řešení elektronických voleb na VŠE a detailním rozpracováním té nejvhodnější. V druhém případě práce naznačuje pro zvolený typ voleb možné procesní změny které by při eventuelní implementaci elektronických voleb v ČR pro daný typ voleb mohly nastat. Přínos autora v této diplomové práci spočívá v naplnění stanovených cílů a vykonání potřebných aktivit k nim směřujících. Autor tak při zpracování této diplomové práce čtenáři na základě výzkumu problematiky (elektronických) voleb poskytuje dostatečné množství informací pro rychlé zorientování se v problematice elektronických voleb. Vybaven těmito informacemi pak autor zkoumá a procesně analyzuje zvolené typy voleb v prostředí Vysoké školy Ekonomické v Praze a České republiky, navrhuje změny ve zmapovaných procesech v případě eventuelního zavedení elektronických voleb a pro zvolený typ voleb na Vysoké škole ekonomické v Praze prezentuje alternativy řešení elektronické volby a detailně rozpracovává tu nejvhodnější z nich.
Spefika vedení a rozvoje projektovych týmů v IS/ICT
Hamza, Jan ; Pavlica, Karel (vedoucí práce) ; Bláha, Jiří (oponent) ; Pour, Jan (oponent)
Projektové řízení je v dnešní době základem činností většiny společností, ať již lokálních či nadnárodních korporací, bez ohledu na sektor, v kterém se pohybují. Za kolébku projektového řízení lze považovat stavebnictví díky nutnosti sledovat návaznost prací. S přijetím konceptu projektového řízení i do dalších sektorů -- zejména zabývajících se informačními systémy a telekomunikačními technologiemi -- dostalo projektové řízení nový směr. K zmíněnému vývoji přidejme trend orientace na rozvoj a péči o lidské zdroje -- zejména zdůraznění vlivu tzv. měkkých dovedností (soft skills) na manažerskou práci -- a dostaneme se k dvěma protichůdným tendencím. Na jedné straně je to značný rozvoj projektových metodik orientujících se především na administrativní podchycení celého procesu projektového řízení (plánování, řízení, vykazování, reporting). Na straně druhé jsou to tréninkové metody zabývající se rozvojem měkkých dovedností (ať jde o týmovou práci, rozvoj kreativity, komunikační dovednosti nebo dovednosti pro vedení lidí). Stranou však zůstává integrace obou přístupů. Hlavním cílem práce je určit, zda lze projektové týmy považovat za skutečné týmy, jak je definuje současná teorie, či zda jde o specifické pracovní skupiny. Dílčí cíle práce jsou: 1) zjistit, jaké klíčové dovednosti potřebují projektoví manažeři pro vedení týmů, 2) zjistit, jaké klíčové měkké dovednosti potřebují členové projektových týmů pro efektivní práci v týmu a 3) zjistit, jak pracují projektové týmy se znalostmi. Výzkum si kladl za cíl zmapovat pozici projektového manažera jako vedoucího projektového týmu s důrazem na problematiku tzv. měkkých dovedností (soft skills) v projektově řízené organizaci -- šlo tedy o mapující výzkumnou studii. Pro naplnění cíle práce bylo důležité rozlišit tři možné pohledy na zkoumanou problematiku, které umožnily zachytit situaci v několika stávajících projektových týmech z různých úhlů pohledu (projektový manažer, člen týmu, vedoucí projektové kanceláře), a to s akcentem na osobu projektového manažera -- vedoucího týmu. Výzkum byl realizován v telekomunikačních společnostech a jejich dodavatelských firmách. Celkem se ho účastnilo 224 respondentů. Takto získaná data bylo následně možno zobecnit a aplikovat na společnosti působící v IS/ICT v České republice. Závěr shrnuje přínosy práce pro rozvoj vědy (jak ve specifické oblasti projektového managementu, tak na obecné manažerské úrovni), přínosy pro praxi a dále přínosy pro pedagogiku.
Projekt zavedení ICT v podniku střední velikosti
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá ICT, Operačním programem Podnikání a inovace se zaměřením na program podpory ICT v podnicích. Dále také vymezením MSP a specifickými rysy podniků střední velikosti. V praktické části je popsán a analyzován ICT projekt ve vybrané společnosti. Následně je hodnocen a jsou navrženy další možnosti vývoje ICT ve firmě. V poslední části jsou uvedeny implikace pro oblast ICT v obdobných podnicích.
Náklady v IS/ICT - teorie a praxe
Zahradníková, Lucie ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast nákladů v IS/ICT v podnikání. Jejím úkolem je poskytnout přehled o této problémové oblasti lidem, kteří se o dané téma doposud nezajímali. Tato práce je rozdělena do dvou částí - na část teoretickou a praktickou. Teoretická část bakalářské práce je věnována definicím a vyjasnění nejdůležitějších pojmů, které jsou v řízení nákladů IS/ICT využívány. Mezi ně patří náklady, účetnictví a IS/ICT. Dále je v této části uvedeno několik přístupů k členění nákladů včetně uvedení příkladů, které náklady spadají do konkrétní skupiny. Poslední kapitola teoretické části je vyhrazena analýze nákladů. Mnohdy nestačí pouze vědět, jaké náklady podnik má, ale jak se dají vyčíslit. Tato kapitola je věnována pouze metodě celkových nákladů vlastnictví (TCO). Z důvodu praktické části, ve které je znázorněno porovnání TCO a TBO (celkové přínosy vlastnictví), nalezneme ještě v teoretické části definici tohoto termínu. Praktická část znázorňuje výpočet TCO a TBO související se zavedením nového informačního systému. Následuje porovnání celkových nákladů vlastnictví s celkovými přínosy vlastnictví. Tímto porovnáním má podnik možnost zjistit, za jakou dobu mu přínosy převýší náklady.
Rozvoj kvalifikace v informatice s využitím hybridního vzdělávání
Šedivá, Zuzana ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent) ; Nový, Ivan (oponent) ; Carda, Antonín (oponent)
Disertační práce je zaměřena na otázky kvalifikace v oblasti ICT v souvislosti s vývojem v oblasti hybridní formy výuky (vzdělávání), jeho možnosti uplatnění v rozvoji kvalifikace, ve školství i v praxi. Práce se orientuje zejména na metodické otázky a přístupy, na problémy, jak kapacity informačních a komunikačních technologií efektivně nasazovat a využívat ve zvyšování kvalifikace budoucí i současné pracovní síly. Hlavním cílem disertační práce je na základě výsledků analýz průzkumů a statistických dat navrhnout metodické řešení pro kvalifikační projekty s respektováním nově definovaných potřeb rozvoje informatické, případně i jiné kvalifikace, s respektováním nových technologií v ICT. Analytická část práce je věnována komplexnímu pohledu na problematiku vzdělávání v informatice. Jsou citovány zejména klasifikace rolí a profesí v informatice, znalostní domény a analytické závěry, na něž navazuje aplikační část práce a stanovené klasifikace využívá. Dále jsou analyzovány a sjednoceny pojmy v oblasti řízení kvalifikačních projektů. V této části jsou prezentovány a analyzovány průzkumy současné situace v řízení kvalifikace ICT profesí ve světě i v ČR. Jsou identifikovány trendy v oblasti zvyšování v řízení kvalifikačních projektů v souvislosti s vývojem a podporou ICT technologií a nástrojů. Aplikační část práce je věnovaná návrhu metodického řešení a navazuje na výsledky analytické části. Jsou definovány hlavní součásti metodiky a navrženy fáze kvalifikačního projektu na koncepční úrovni. Dále jsou klasifikovány ICT nástroje podporující edukační procesy v řízení kvalifikačních projektů. Závěrečná část doktorské práce je orientovaná na vyhodnocení zpracovaných návrhů a zkušeností z implementací nových přístupů a technologií v kvalifikačních projektech. Tato část shrnuje a hodnotí výsledky vlastních realizovaných průzkumů. Návazně jsou vyhodnoceny zkušenosti spojené s implementací kvalifikačních projektů s využitím ICT technologií.
Globální bankovní systémy a outsourcing
Šustr, Michal ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Votava, Libor (oponent)
Outsourcing je celosvětový fenomén. Všechny společnosti, banky nevyjímaje, vyčleňují činnosti, které netvoří podstatu hlavního předmětu podnikání. Otázkou však zůstává, jestli i v oblasti zahraničního platebního styku (dále ZPS) je outsourcing možný a pokud ano, jakou formu outsourcingu by bylo vhodné zvolit? Je výhodnější outsourcovat pouze technické komponenty nutné k provozu systému ZPS, použít částečný a nebo komplexní outsourcing zpracování platebních příkazů? Praktický příklad dává odpověď.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.