Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Firemní kultura zahraniční společnosti v českém kulturním prostředí
Kleckerová, Lucie ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi národní kulturou a kulturou podniku. Autorka si pro porovnání vybrala společnosti s mateřskou firmou v USA resp. ve Francii. Ty jsou v práci stručně popsány a následně zanalyzovány a srovnány mezi sebou právě z hlediska firemní kultury. Autorka se zaměřila na adaptaci politiky firmy v české kulturní prostředí.
Spefika vedení a rozvoje projektovych týmů v IS/ICT
Hamza, Jan ; Pavlica, Karel (vedoucí práce) ; Bláha, Jiří (oponent) ; Pour, Jan (oponent)
Projektové řízení je v dnešní době základem činností většiny společností, ať již lokálních či nadnárodních korporací, bez ohledu na sektor, v kterém se pohybují. Za kolébku projektového řízení lze považovat stavebnictví díky nutnosti sledovat návaznost prací. S přijetím konceptu projektového řízení i do dalších sektorů -- zejména zabývajících se informačními systémy a telekomunikačními technologiemi -- dostalo projektové řízení nový směr. K zmíněnému vývoji přidejme trend orientace na rozvoj a péči o lidské zdroje -- zejména zdůraznění vlivu tzv. měkkých dovedností (soft skills) na manažerskou práci -- a dostaneme se k dvěma protichůdným tendencím. Na jedné straně je to značný rozvoj projektových metodik orientujících se především na administrativní podchycení celého procesu projektového řízení (plánování, řízení, vykazování, reporting). Na straně druhé jsou to tréninkové metody zabývající se rozvojem měkkých dovedností (ať jde o týmovou práci, rozvoj kreativity, komunikační dovednosti nebo dovednosti pro vedení lidí). Stranou však zůstává integrace obou přístupů. Hlavním cílem práce je určit, zda lze projektové týmy považovat za skutečné týmy, jak je definuje současná teorie, či zda jde o specifické pracovní skupiny. Dílčí cíle práce jsou: 1) zjistit, jaké klíčové dovednosti potřebují projektoví manažeři pro vedení týmů, 2) zjistit, jaké klíčové měkké dovednosti potřebují členové projektových týmů pro efektivní práci v týmu a 3) zjistit, jak pracují projektové týmy se znalostmi. Výzkum si kladl za cíl zmapovat pozici projektového manažera jako vedoucího projektového týmu s důrazem na problematiku tzv. měkkých dovedností (soft skills) v projektově řízené organizaci -- šlo tedy o mapující výzkumnou studii. Pro naplnění cíle práce bylo důležité rozlišit tři možné pohledy na zkoumanou problematiku, které umožnily zachytit situaci v několika stávajících projektových týmech z různých úhlů pohledu (projektový manažer, člen týmu, vedoucí projektové kanceláře), a to s akcentem na osobu projektového manažera -- vedoucího týmu. Výzkum byl realizován v telekomunikačních společnostech a jejich dodavatelských firmách. Celkem se ho účastnilo 224 respondentů. Takto získaná data bylo následně možno zobecnit a aplikovat na společnosti působící v IS/ICT v České republice. Závěr shrnuje přínosy práce pro rozvoj vědy (jak ve specifické oblasti projektového managementu, tak na obecné manažerské úrovni), přínosy pro praxi a dále přínosy pro pedagogiku.
Segmentace klientů ve vybrané bance
Kačer, Ctibor ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit podrobný přehled segmentace zákazníků bankovního sektoru a aplikovat teoretické poznatky na konkrétním praktickém případě, detailněji srovnat přístup zaměstnanců, potažmo banky, ke klientům z jednotlivých segmentů. Jedním z výstupů práce je i konfrontace podrobné analýzy zjištěných faktů s pohledem klienta.
Segmentace zákazníků v rámci marketikgové strategie podniku
Součková, Michaela ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Práce je zaměřená na segmentaci zákazníků v podniku. V teoretické části vymezuje postavení segmentace v marketingové strategii, zabývá se výhodami, nevýhodami, předpoklady, kritérii a postupem při segmentaci. Zvláštní pozornost je věnována postojům, jakožto jednomu z důležitých a často uplatňovaných kritérií segmentace. Praktická část práce analyzuje trh vymezený pro produkt a na základě analýz stanovuje cílové segmenty zákazníků, jejich potenciál a základní charakteristiky.
Analýza spokojenosti zaměstnanců v mezinárodní společnosti
Kešner, Martin ; Hrčková, Eva (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spokojenosti zaměstnanců. Hlavním cílem této práce je provést analýzu spokojenosti zaměstnanců v konkrétní mezinárodní společnosti a odhalit potenciální zdroje nespokojenosti. Návazným cílem je navrhnout možná opatření, která by mohla tyto nedostatky odstranit a zvýšit pracovní spokojenost zaměstnanců. Teoretické východisko této práce obsahuje vymezení pojmu pracovní spokojenost a dále se zaměřuje především na jednotlivé teorie pracovní spokojenosti a motivace. V této části jsou taktéž popsány konkrétní faktory, které mají vliv na pracovní spokojenost. V další části této práce byl popsán metodický postup, který byl použit k rozboru pracovní spokojenosti. Popsána byla metoda získání dat i postup jejich zpracování. V praktické části byla učiněna charakteristika respondentů a zkoumané instituce. Následuje analýza výsledků šetření a návrh možných opatření.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ PROJEKTOVÝCH TECHNIK V PROCESNÍM MANAGEMENTU A NOVÉ SMĚRY PROJEKTOVÉHO MANAGEMENTU
Kučera, Petr ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá vzájemnou provázaností projektového a procesního řízení. Jejím cílem je zjištění možností přenosu technik a metod aplikovaných při řešení projektů na řešení problémů v procesním řízení. Po prozkoumání společných a rozdílných rysů projektů a procesů jsem v první části práce dospěl k závěru, že mezi instanci procesu a projekt lze, s jistými omezeními, položit ekvivalenci. V následující části práce mapuji vzájemné interakce mezi projektovým a procesním řízením. Jsou zde uvedeny jak obecné způsoby vzájemných interakcí mezi oběma typy řízení, tak vybrané metodiky, které získávají v posledních letech na významu, ale prozatím nepronikly do obecného povědomí (Six Sigma, Lean). Práce má také za úkol čtenáře seznámit s novými trendy v projektovém řízení. Do této oblasti spadá a významnou částí na práci se podílí pojednání o Human Interaction Managementu. Práce se pokouší o zmapování jeho možností a přínosů, ale také možných problémových oblastí, se kterými se může uživatel tohoto přístupu setkat. Do práce jsem zahrnul také seznámení s prvním Human Interaction Management Systémem, který prozatím není běžně dostupný. Cílem bylo přiblížit čtenáři způsob práce s takovýmto systémem, seznámit jej s výhodami tohoto nového přístupu na konkrétní aplikaci, ale také nastínit možná úskalí.
Spokojenost zaměstnanců a sociálání program společnosti
Šmídová, Hana ; Hrčková, Eva (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Práce charakterizuje spokojenost zaměstnanců ve společnosti, která prochází dramatickými změnami. Součástí práce je výzkum, jehož úkolem bylo zmonitorovat a vyhodnotit faktory, které spokojenost zaměstnanců ovlivňují a zároveň i postihnout vliv změn na spokojenost zaměstnanců. Následně jsou v práci navrženy opatření pro zvýšení spokojenosti pracovníků a lepší zvládání změn.
FORMOVÁNÍ, STRATEGIE A FUNGOVÁNÍ VIRTUÁLNÍCH TÝMŮ - na příkladu konkrétní zahraniční firmy působící v České republice
Křečková, Štěpánka ; Hubičková, Eva (vedoucí práce) ; Hamza, Jan (oponent)
Práce popisuje formování, strategii a fungování týmů, se zaměřením ná týmy virtuální a geograficky oddělené. Dále na základě dotazníkového šetření provedeného mezi zaměstnanci zahraniční firmy působící v České republice analyzuje výsledky spolupráce mezi virtuálními týmy v této společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.