Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the multifaceted aspects of noise generation in electric vehicles. By exploring regulations, industry practices, and presenting innovative noise generation models, it advances our understanding of this emerging issue. The research findings can guide the development of quieter and more sustainable electric vehicles, contributing to a positive user experience and a harmonious coexistence with the environment.
Vyhodnocení možnosti úpravy vybrané části sítě veřejného osvětlení pro nabíjení EV
Hýsek, David ; Vrána, Michal (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konceptem smart cities v rámci motivace pro využití synergie sítě veřejného osvětlení a nabíjecích bodů. Práce poskytuje přehled projektů z České republiky i zahraničí se zaměřením na úpravy sítě městského veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel. Jsou zde rozebrány různé varianty instalací nabíjecích stanic a jejich řízení. Dalším důležitým tématem je výběr vhodné lokality pro umístění nabíjecích stanic a koncept synergického propojení těchto stanic s existující sítí veřejného osvětlení. V rámci práce jsou navrženy scénáře využití stávající sítě veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel a scénáře pro přivedení paralelního kabelu k této síti ve vybraných brněnských lokalitách. Cílem je optimalizovat efektivitu a výkon sítě veřejného osvětlení a současně poskytnout dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla. Výsledky diplomové práce představují cenný přínos pro urbanistické plánování a rozvoj smart cities, které se zaměřují na udržitelnou a ekologicky šetrnou mobilitu. Synergie mezi sítí veřejného osvětlení a nabíjecími body představuje potenciál pro efektivní využití infrastruktury ve městském prostředí a zároveň přispívá k snižování emisí skleníkových plynů.
Problematika rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice
KLÍMA, Denis
V řádech posledních několika desítek let se spalovacími motory, které dominují v sektoru osobní dopravy, se nyní zdá, že elektrický automobil je na pokraji rychlého vzestupu na rozvinutých i rozvíjejících se automobilových trzích. Široké uplatnění elektrického vozidla by pro společnost mohlo přinést významné změny, nejen pokud jde o technologie, které používáme pro osobní dopravu, ale také odsunout naši ekonomiku od ropy a pokusit se o ekologickou stopu v dopravním průmyslu v podobě snížení emisí. Tato práce se zabývá především elektromobilitou, jejím rozvojem, ale také její problematikou rozvoje v České republice, dále také nabíjecí infrastrukturou a její blízké budoucnosti pro elektromobilitu. Potenciál pro elektrické vozidlo bude omezen, aniž by byla věnována dostatečná pozornost normám, a to nejen z hlediska rychlosti jeho přijetí a plynulosti tohoto přechodu, ale také z hlediska zachování kompatibility mezi odbornými pravomocemi, bezpečnosti veřejnosti a pomoc při zajišťování ekologické udržitelnosti. Tato práce dále zdůrazňuje řadu oblastí, v nichž mohou být zapotřebí nové nebo přizpůsobené současné normy, školení a certifikace, zejména pokud jde o baterie a infrastrukturu nabíjení a distribuci elektrické energie.
Transition to emission-free personal transportation in the Czech Republic
Kessler, Daniel ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kmeťková, Diana (oponent)
Jaká je budoucnost elektrických vozidel? Silniční doprava významně přispívá k nežádoucím emisím, které mohou způsobovat zdravotní problémy a poškození životního prostředí. Výměna konvenčních vozidel za vozidla elektrická může být adekvátním řešením. Tato práce si klade za cíl předpovědět míru zavedení osob- ních elektrických vozidel v České republice do roku 2050 s využitím měsíčních údajů z registru vozidel od roku 2009 do roku 2022. Pomocí Bassova modelu difúze odhadujeme parametry inovace a imitace pro předpovídání (prvního) přírůstkového a kumulativního zavedení bateriových elektrických a částečně plug-in hybridních vozidel do roku 2050. Spoléháme na exogenně předdefino- vaný vozový park pro osobní automobily, protože přístup založený na endo- genně determinované zásobě neposkytuje věrohodnou předpověď. Vzhledem k nízké míře zavedení bateriových elektrických vozidel před rokem 2016 zkoumá- me, jak může použití novějších dat nebo kalibrace inovačního parametru zlepšit model předpovědi. Modelujeme také výměny bateriových elektrických vozidel po jejich vyřazení, abychom odvodili celkový počet nových registrací. Další předpovědi se provádějí pro různé velikosti vozového parku a stáří pro vyřazení. Zjistili jsme, že předpověď založená na kalibraci poskytuje větší podíl bateri- ových elektrických...
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the impact of charging of electric vehicles and battery energy storage systems on photovoltaic hosting capacity of low voltage distribution networks. A Monte Carlo-based simulation is used to analyze predominantly rural, intermediate and predominantly urban regions facing different penetrations of electric vehicles utilizing uncontrolled and controlled charging and evaluate their impact on photovoltaic hosting capacity of Finnish residential areas. Subsequently, electric vehicles are both replaced and supplemented by residential battery energy storage systems and the impact is studied. The thesis ends with a short feasibility analysis of BESS utilization.
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
Electric vehicle is a better replacement of internal combustion vehicle, while maintaining its purpose. An electric vehicle offers enhancements in power, it can produce maximum power in seconds, without the need for transmission, minimizing losses in power. A simple design of its engine with single movable part reduces maintenance costs and overall wear and tear. Internal combustion vehicle's 38% thermal efficiency, when compared to 90% energy conversion efficiency. showing dominance of electric vehicle in terms of power and engine capabilities. It is known that internal combustion vehicles are polluting environment with their combustion process, producing 67 tons of CO2 emissions per life cycle of the vehicle, in comparison to electric vehicle that does not directly produce any CO2 emissions, its manufacturing and upstream emissions are 50% lower. Depending on cleaner sources of the energy, emissions can be lowered by more than 300% per life cycle of vehicle by replacing polluting heat power plants with cleaner energy generation solutions. In terms of safety in transportation since 2001 European union recorded more than 50% reduction in causalities on the roads with enforcement of advanced driver assistance systems. It tends to further reduce these causalities by testing and implementing new systems (eCall, collision avoidance systems,…). With advanced driver assistance systems society is only few years from first autonomous vehicles that can improve way of transportation we know now. Limited by their own security, technological faults and law liability.
The impact of electric vehicles on the automobile industry
Pavelková, Adéla ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Žigraiová, Diana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat aktuální a budoucí význam elektrických vozidel. Vedle globální situace zkoumá práce také vývoj v Číně, Evropě, Norsku a Spojených Státech. Ke zjištění budoucí pozice elektrických vozidel na automobilovém průmyslu byla použita analýza trendu a Bassův Model Difúze. Výsledky ukázaly, že v roce 2035 se podíl prodejů elektrických vozidel bude blížit hranici 50 % ve všech analyzovaných oblastí. Výjimkou je Norsko, kde je trh s elektrickými auty již rozvinut. Dále byla použita korelační analýza ke změření vztahu mezi prodeji elektrických vozidel a vozidel se spalovacím motorem. Bylo ukázáno, že korelace je relativně silná se stejným znaménkem. Prodeje jsou ovlivněny podobnými faktory. Navíc byla změřena korelace mezi prodeji elektrických vozidel a cenou benzinu. Koeficient vyšel pozitivně. Nakonec byla aplikovaná regresní analýza k vypočítání křížové elasticity poptávky mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem. Bylo dokázáno, že tato vozidla jsou substituty. To znamená, že cena vozidel se spalovacím motorem ovlivňuje prodeje elektrických aut.
Agent-Based Analysis of Market Potential for Electric Vehicles in the Czech Republic
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Chorna, Olena (oponent)
Tato studie zkoumá ekonomické, ekologické a sociální dopady potenciálního vzrůstu počtu elektrických aut v České Republice. Pro tyto potřeby byla zvolena metodologie multi-agentního modelování a cost-benefit analýzy. Kon- krétně byl v programu NetLogo vytvořen multi-agentní model, který je poté kalibrován na české prostředí. Tento model nám také dovoluje prozkoumat efekty různých politik cílených na zvýšení tržního potenciálu elektrických aut. Výsledky cost-benefit analýzy ukazují, že za aktuálních českých podmínek produkují elektrická auta za svůj celý životní cyklus méně emisí CO2 v porovnání s klasickými auty se spalovacími motory, a jsou tedy i více eko- logická. Nicméně, s aktuální politikou bez jakýchkoliv finančních pobídek jsou náklady spojené s koupí, užíváním a údržbou elektrického auta pro průměrného českého spotřebitele vyšší než tytéž náklady na klasické auto. Pokud by česká vláda uvažovala o zřetelném navýšení počtu elektrických aut, je navrhováno zavedení pobídek jak finančních, tak také těch, které zjednodušují jejich každodenní užívání. Dle naší analýzy, nejefektivnější způsob, jak tohoto navýšení dosáhnout, jsou slevy na koupi vozidla a výhody v...
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This Master's thesis focuses on the application of the sustainable development concept in the company Volkswagen Slovakia to enhance its competitiveness. The automotive company is analysed as a player in the sustainable mobility industry and its current strategy is evaluated in sense of sustainability. Based on the most relevant aspects of the analytical part, several recommendations are suggested that should boost the firm's operations in the area of electric vehicles production and mobility service providing and which should contribute to achieving the eco-advantage in the industry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.