Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při procvičování značek chemických prvků
NOVÁK, Zbyněk
Bakalářská práce se zabývá tvorbou a využitím vzdělávací počítačové hry (kvízové hry) při výuce anorganické chemie, konkrétně při procvičování značek chemických prvků, především u žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Didaktická hra si klade za cíl motivovat a aktivizovat žáky, stejně jako rozvíjet mezipředmětové vztahy. Žáci se atraktivní kvízovou formou seznamují nejen s přírodovědnými poznatky, ale i s poznatky praktickými a všeobecnými.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.
Počítačová hra pro boj se suchem v Unity
Petrjanoš, Dominik ; Milet, Tomáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací zábavně edukativní počítačové hry.  Jedná se o zjednodušený pohled na složitou problematiku klimatické změny. V dnešní době jsme obklopeni technologiemi více než kdy jindy a nabízí se myšlenka přiblížit problematiku zadržování vody v krajině laické veřejnosti. Hra je tvořena mapou, která je rozdělena na herní pole různých typů a uživatel na nich může provádět opatření, která vedou ke zvýšení zádržnosti vody. Během hry se uživatel dozví více informací o této problematice. Pro implementaci byl vybrán herní engine Unity. Modely herních objektů byly vytvořeny v programu Blender.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as a minimal prototype of an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. Parts of the solution, which were ready for production environment, were deployed making use of suitable Microsoft Azure Cloud services . An Android version of the application was published locally and tried on a selected group of users in closed testing. Results of the testing have determined the state of the solution upon completing the thesis and have been used as basis for proposing further improvements above current technical shortcomings and limitations.
Podoba a funkce didaktické hry ve 4. a 5. ročníku základní školy
Vélová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podobou a funkcí didaktické hry pro žáky 4. a 5. ročníku. Na základě jejich emocionálního, intelektového a sociálního vývoje hledá vhodné typy her pro žáky této věkové skupiny. Dále se zabývá rozdělením didaktických her a jejich zařazením do výuky. V praktické části se zabývá srovnáním názorů na hru zkušených a začínajících učitelů a jak jsou vybrané hry oceněny samotnými žáky. Obsahuje také kartotéku didaktických her, která je rozdělena podle klasifikace vyvozené z praktické části.
Využití počítačem zprostředkovaného procvičování učiva ve výuce biologie na gymnáziích
Krump, Ondřej ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Nové poznatky kognitivní vědy mohou výrazně pomoci s učením. Existuje několik postupů a principů, u kterých výzkumy opakovaně poukazují na jejich kladný efekt na učení. Patří mezi ně distribuované učení, učení podpořené testováním a princip žádoucí náročnosti. Spolu s rozvojem informačních a komunikačních technologií se také objevuje rozmanitý software, který tyto postupy a principy s větší či menší úspěšností využívá. Mezi tento software patří i webové platformy Memrise, Purpose Games a Drill and Skill, jejichž možné využití ve výuce jsem zkoumal v této práci. v první fázi jsem udělal rozhovory s učitelkami, které využívají Drill and Skill v hodinách biologie. Následně jsem pracoval s třídou druhého ročníku gymnázia, pro kterou jsem na platformách vytvářel didaktické hry na procvičení právě probíraného učiva. Jednotlivé skupiny her podrobili studenti reflexi během skupinových rozhovorů. na základě záznamů z rozhovorů s učitelkami a ze skupinových rozhovorů se studenty byly provedeny přepisy a tyto přepisy následně podrobeny kvalitativní analýze, která tvoří důležitou součástí této práce. na základě získaných zkušeností jsem sepsal rozbor funkcí jednotlivých platforem, který může posloužit jako úvod do práce s nimi. na základě získaných kvalitativních dat byly identifikovány návrhy na zlepšení,...
Didaktické hry v biologii
Sedláčková, Ludmila ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Rajsiglová, Ina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu didaktických her. Součástí práce je rešerše literatury zaměřená na rozdělení a charakteristiku aktivizujících metod. Dílčí část je věnována porovnání aktivizujících metod s tradiční výukou. Další část rešerše se zabývá samotnými didaktickými hrami, jejich historií, kategorizací a volbou hry do výuky, přípravou a efektivností her při výuce. Dále práce prezentuje příklady her pro výuku biologie a jejich možnosti využití.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - Mimořádná událost
Krejčí, Jan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat jednoduchou výukovou mobilní aplikaci pro děti, která formou hry ukazuje správný postup přivolání první pomoci při mimořádné události nehody vlaku. Práce se nejdříve zabývá obecnými zásadami poskytování první pomoci při mimořádné události a způsobu jejich výuky. Dále charakteristickými prvky vzdělávacích her, rozborem již existujících řešení a herním enginem Unity. Na základě nastudované teorie je navržena a následně v Unity implementována vzdělávací hra. V závěru práce je popsán průběh a výsledky testování. Výsledná verze hry je připravena ke zveřejnění.
Vliv počítačové hry Atentát 1942 na zájem o současné dějiny
Vataščinová, Lenka ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na vliv počítačových her s historickou tématikou na zájem mladých lidí o současné a obecné dějiny. Vysvětluje základní pojmy jako je hra, digitální média, počítačová hra a výuková počítačová hra a představuje hlavní aspekty počítačových her. Také se zaměřuje na přínosy počítačových her ve výuce, ale upozorňuje i na možná úskalí hraní počítačových her a jejich vliv na zdraví a vývoj mladého jedince. Dále popisuje herní žánry, do kterých spadají nejznámější a nejhranější počítačové hry s historickou tématikou, a představuje hru Attentat 1942. V další části práce zkoumá, zda a jaký mají počítačové hry s historickou tématikou vliv na zájem o současné dějiny pomocí empirického výzkumu na základě dotazníkového šetření u 150 respondentů ve věku 15-30 let. Výsledky ukazují, že hraní počítačových her s historickou tématikou má vliv na zájem mladých lidí o současné i obecné dějiny a tento vliv je kladný. Dále výsledky ukazují, že nejoblíbenějšími herními žánry pro hry s historickou tématikou jsou strategie, RPG (hry na hrdiny) a akční hry, a že hráči si v těchto hrách nejvíce všímají příběhu, hratelnosti a grafického zpracování. Z výsledků také vyplývá, že většina respondentů (98,7 %) se domnívá, že hraní počítačových her s historickou tématikou může pomoci studentům s osvojením...
Edukační hra pro výuku kartografie
Zýma, Marek ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Předkládaná práce se zabývá tvorbou didaktické hry, jakožto prostředku pro výuku kartografie na základních školách. Hra slouží jako nástroj pro předcházení miskoncepcí vztahujících se ke kartografii a k rozvoji mapových dovedností u žáků základních škol a nižšího stupně gymnázií. Součástí bakalářské práce je i rešerše literatury zaměřená na výuku kartografie na základních školách, konkrétně na pojetí kartografie v kurikulárních dokumentech, mapové dovednosti a miskoncepce v kartografii. Dále pak rešerše literatury týkající se aktivizačních vyučovacích metod, zejména didaktických her. Nedílnou součástí je i samotná metodika tvorby didaktické hry specializované na výuku kartografie a důkladný popis jednotlivých komponentů této hry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.