Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Představy o škole u dětí primárně se sluchovým postižením či narušenou komunikační schopností
Kalousová, Tereza ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Medřická, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku nástupu dětí do školy ve spojení s jejich představami o škole. Podstatou práce je proto analýza představ o škole, ale u dětí se sluchovým postižením či narušenou komunikační schopností. Konkrétně je mapováno, jaké představy o škole tyto dětí mají a zda je jejich obraz komplexní. Dále je zjišťováno, jakým způsobem či do jaké míry jejich sluchové postižení či narušené komunikační schopnosti zasahují do představ, ale i do dalších oblastí, jako je například kresba. Výzkumný vzorek tvoří tedy děti, které mají primárně sluchové postižení či narušené komunikační schopnosti a navštěvují stejný typ základní školy. Setkání s nimi proběhlo celkem dvakrát. V první fázi všechny děti navštěvovaly ještě mateřskou školku, ve druhé fázi už byly žáky první třídy. V obou případech se jednalo o shodnou budovu, neboť mateřská školka byla součástí základní školy. Všem dětem byla individuálně zadána kresba na téma školy a následně s nimi byl proveden rozhovor nad jejich obrázkem. Sesbíraná data jsou tedy zpracována kvalitativně. V závěru jsou formulovány výsledky celého výzkumu, které byly stanoveny zejména na základě komparace s podobnými výzkumy. Ty se však zaměřovaly na představy o škole u dětí intaktních. Ukázalo se, že děti z mého sledovaného souboru nemají tak konkrétní...
Diagnostické markery specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopeda
Veselá, Šárka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specificky narušeného vývoje řeči. Teoretická část představuje související terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii a problematiku diagnostiky. Výzkumná část analyzuje jednotlivé jazykové roviny u vybraného vzorku dětí a věnuje se společným specifickým odchylkám ve verbální produkci, které by mohly být navrženy jako diagnostické markery. V rámci kvalitativního výzkumu byla provedena analýza verbální produkce 9 dětí ve věkovém rozmezí 5,4 - 5,7 let se specificky narušeným vývojem řeči. Ve všech výpovědích se projevily deficity při používání sykavek, vynechávání hlásek v první pozici, narušení rozumění v různém rozsahu, nepřesná pojmenování a obtíže s výbavností slov a narušení plynulosti řeči a dalších prozodických faktorů. Oblast morfologie a syntaxe se vždy profilovala nejvýznamnějším narušením, které však bylo velmi heterogenní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Zemanová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.
Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Vošická, Edita ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
KOKTAVOST, NARUŠENÍ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI
PETLÁNOVÁ, Gabriela
Tématem bakalářské práce je koktavost, narušení komunikační schopnosti. Hlavním cílem této práce je shromáždit informace o poruchách narušené komunikační schopnosti. Vyhledat informace o etiologii, příznacích, výskytu, prevenci, terapii koktavosti. Dále shromáždit didaktický materiál vedoucí k rozvoji řeči a odstraňování neplynulosti u dítěte s počínající koktavostí, který vyplývá z dotazníkového šetření a bude sloužit jak pro práci učitelky MŠ, tak rodičům dítěte. V teoretické části je objasněn pojem komunikace, narušená komunikační schopnost a koktavost. Dále jsou vysvětleny příznaky, výskyt, etiologie, typy, prevence a terapie koktavosti. Praktická část byla realizována pomocí kvantitativního výzkumu- dotazníkové šetření. Dotazníky vyplnilo 50 respondentů, všemi respondenty byly ženy s profesí učitelky v MŠ. Závěr bakalářské práce poskytuje konkrétní metodická cvičení, která vyplynula z dotazníkového šetření.
Využití metod augmentativní a alternativní komunikace v terapii narušené komunikační schopnosti u dětí.
GROFKOVÁ, Karolína
Tato práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopností a možnostmi její terapie pomocí augmentativních a alternativních komunikačních metod. Popisuje základní formy narušené komunikační schopnosti i jejich symptomatiku. Dále se zaměřuje na poruchy řeči a komunikace, které jsou důsledkem jiného primárního onemocnění, např. dětské mozkové obrny, autismu, smyslových postižení. Z metod augmentativní a alternativní komunikace (AAK) je práce zaměřena na ty, které jsou v České republice dostupné.Praktická část je zaměřena na zkušenosti jednotlivých respondentů (rodičů, pečujících o dítě s narušenou komunikační schopností) s augmentativními a alternativními komunikačními systémy. Zabývá se možnostmi, které užívání některého systému AAK dětem přináší.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.