Název:
KOKTAVOST, NARUŠENÍ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI
Překlad názvu:
Stuttering, disorder of communicative ability
Autoři:
PETLÁNOVÁ, Gabriela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce je koktavost, narušení komunikační schopnosti. Hlavním cílem této práce je shromáždit informace o poruchách narušené komunikační schopnosti. Vyhledat informace o etiologii, příznacích, výskytu, prevenci, terapii koktavosti. Dále shromáždit didaktický materiál vedoucí k rozvoji řeči a odstraňování neplynulosti u dítěte s počínající koktavostí, který vyplývá z dotazníkového šetření a bude sloužit jak pro práci učitelky MŠ, tak rodičům dítěte. V teoretické části je objasněn pojem komunikace, narušená komunikační schopnost a koktavost. Dále jsou vysvětleny příznaky, výskyt, etiologie, typy, prevence a terapie koktavosti. Praktická část byla realizována pomocí kvantitativního výzkumu- dotazníkové šetření. Dotazníky vyplnilo 50 respondentů, všemi respondenty byly ženy s profesí učitelky v MŠ. Závěr bakalářské práce poskytuje konkrétní metodická cvičení, která vyplynula z dotazníkového šetření.The topic of the thesis is stuttering, communication disability. The main purpose of the thesis is to gather information connected to the communication ability disturbance. Furthermore to gather the information about etiology, symptoms, occurrence, prevention and therapy. In addition the thesis attempts to analyze didactic material contributing to development of speech and eliminating indications of incipient speech disorder during childhood. The didactic material is based on questionnaires and represents possible practical usage for teachers in nursery schools and for the parents as well. The theoretical part deals with the main concepts such as communication, communication disability and stuttering. The concepts are further elaborated concerning symptoms, occurrence, etiology, types, prevention and therapy. The practical part of the thesis was implemented on the ground of quantitative research. The response rate to questionnaires was fifty responders. All responders were women with teaching experience in nursery schools and kindergartens. The conclusion provides specific methodological exercises based on the research.
Klíčová slova:
koktavost; narušená komunikační schopnost; prevence; spolupráce školy a rodiny; communication disability; cooperation between the school and the family; prevention; stuttering Citace: PETLÁNOVÁ, Gabriela. KOKTAVOST, NARUŠENÍ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTI. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/45744