Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza informačního systému firmy a návrh změn
Chasák, Petr ; Kramoliš, Martin (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době dynamicky se rozvíjejících podniků hraje informační systém stále větší roli. Cílem této diplomové práce je zhodnotit stávající informační systém používaný ve firmě Brněnské komunikace a.s., analyzovat jeho nedostatky a slabá místa a poté navrhnout kroky, které povedou k jeho vylepšení a tím i ke zvýšení výkonnosti firmy.
2D triangulace zdrojů tepelného záření
Zsemle, Radek ; Zuth, Daniel (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření inteligentních senzorických jednotek (Intelligent Sensor Unit, ISU) schopných určit zdroj tepelného záření odlišitelný od pozadí. Jednotlivé ISU (Slave) budou komunikovat pomocí sběrnice I2C s centrální řídící jednotkou (Master), která bude určena jak k nastavení ISU (Slave) tak k vlastnímu výpočtu polohy tepelného zdroje a komunikaci s obsluhou. Celý systém ISU bude založen na uP ATmega128. Senzorická část bude schopna snímat v rovině perimetr 0° až 180°, a rozlišit teoretický teplotní gradient objekt-pozadí 2°C. Daná aplikace může být využita pro potřebu monitoringu technologických i živých objektů.
Marketingový výzkum
Adam, František ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Schüller, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na míru spokojenosti klienta s nabízeným produk-tem v oblasti zdravotnictví.Práce obsahuje teoretickou část, kde popíšu pojmy, které se zaměřením práce souvisí. V další části budou provedeny analýzy vněj-šího a vnitřního prostředí a sestaven dotazník. Na základě informací z těchto analýz navrhnu návrhy na zlepšení.
Zavádění předmětu Výchova ke komunikaci na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Ingrid ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato práce se věnuje zavedení nového předmětu Výchova ke komunikaci na prvním stupni konkrétní základní školy. Předmět je zaměřen na sociální rozvoj dětí skrze témata primární Cílem práce je rozkrýt potřebu změny preventivních programů, popsat souvislosti mezi stranami zainteresovanými do této změny, a tuto změnu vyhodnotit. Pro tento výzkum byli zvoleni respondenti zastupující jednotlivé ročníky prvního stupně, kteří absolvovali příslušné školení a začali s výukou nového předmětu, dále ředitel školy a bývalý metodik prevence. Data získané z polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s pedagogy, ředitelem a metodikem prevence, byla kódovaná a vyhodnocená krátkým shrnutím a tabulkou. Změna byla vyhodnocena také po pozorování jednotlivých tříd ve výuce. Výzkum ukázal, že prvotně změna potřeby učitelů ovlivnit svůj rozvrh a trávit více času s dětmi ve svojí kmenové třídě. Ukázalo se také, že na prvním stupni chybí učitelům třídnická hodina a mají výhrady vůči množství volitelných předmětů, kterými se škola profilovala. Pedagogové na počátku hledali možnosti, jak ovlivnit rozvrh a volitelné předměty ve škole právě v oblasti třídnictví. Až výrazná nespokojenost pedagogů s erními programy primární prevence potom učitele vedla právě k tomuto tématu. Předmět Výchova ke komunikaci byl zařazen do výuky hned jak získal...
Edukace jako součást komplexní práce sestry na transplantační jednotce kostní dřeně FN Motol
Angerová, Hana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat edukačním procesem na dětské transplantační jednotce kostní dřeně ve Fakultní nemocnici Motol. Edukační proces zde probíhá ve 4 etapách, kdy na samotném edukačním procesu se podílí jak lékař, psychosociální pracovník, sestra, tak i samotný pacient a jeho rodina. Práce bude zaměřena na specifikace ošetřovatelské péče na tomto oddělení a edukaci v rámci tohoto edukačního procesu, kdy se již sestra sama zapojuje do edukace pacienta a jeho rodiny při příjmu pacienta na transplantační jednotku. Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou část a empirickou část. V teoretické části budou popsány základními pojmy v edukaci a edukačním procesu obecně. Dále zde bude uvedena kapitola témat edukací specifických pro transplantační jednotku kostní dřeně. Závěr teoretické části bude věnován tématu transplantace kostní dřeně. V empirické části budou prezentovány výsledky anonymního dotazníkového šetření, které probíhalo na Klinice dětské hematologie a onkologie ve FN Motol. Cílem bakalářské práce bude zjistit kvalitu a spokojenost se současným stavem edukace na transplantační jednotce kostní dřeně z pohledu doprovodu pacienta, jež je přijat na transplantační jednotku společně se svým dítětem. V závěru bakalářské práce budou zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, které budou...
Sémiotika komiksu. Komunikační strategie textovo-obrazového média
Arndt, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent) ; Bílek, Petr (oponent)
Sémiotika komiksu. Komunikační strategie textovo-obrazového média Abstrakt: Předložená disertační práce se soustředí na způsoby, jakými komiks předává sdělení a jaké nástroje v komunikační situaci využívá. Hypotéza práce spočívá v předpokladu, že komiks v procesu komunikace pracuje se specifickými a zároveň intermediálně sdílenými prostředky. Tyto postupy jsou nahlíženy z hlediska filozofického i empirického (umělecko-vědního). V návaznosti na analýzu způsobu nakládání s určitými typy znaků v rámci obrazovo-textových uměleckých děl bude představen a popsán pojem kompon neboli komponované umístění figury. Tomuto termínu je v práci věnována podstatná část a v širším ohledu také představuje doklad onoho paradoxního specifického a sdíleného stylu komunikace audiovizuálních médií. Pozornost bude dále věnována popisu komiksového kódu a principům, které se v různé míře podílejí na konstituci komiksových děl, jejich podobě a povaze vyprávění. Teoretický základ představují práce Rolanda Barthesa, Umberta Eca, Jurije Lotmana, W. J. T. Mitchella či Hilary Chute. Klíčová slova: komiks, kód, obraztext, kompon, Jurij Lotman, komunikace
Etická reflexe práce sociálního pracovníka s pečujícími osobami dětí s postižením
NĚMCOVÁ, Nicol
Diplomová práce s názvem Etická reflexe práce sociálního pracovníka s pečujícími osobami dětí s postižením nahlíží do vzájemné spolupráce a interakce obou osob při práci s cílem pomoci dítěti s postižením v sociální službě. Pečující osoba je většinou rodič nebo jiný zákonný zástupce, který se stará a pečuje o osobu s postižením či znevýhodněním. Z mých zkušeností na pozici sociální pracovnice je práce s pečujícími osobami někdy náročná a ráda bych tedy zmapovala postoje obou osob díky rozhovorům, ve kterých budu zjišťovat jejich potřeby buď za sebe samé, směrem k organizaci či k osobě, se kterou spolupracuje. Ráda bych zjistila konkrétní věci, jak pečujícím osobám více pomoci, jak je pochopit a nastavit díky tomu společně co nejlepší fungování dítěte v sociální službě.
Informovanost dětí vybraných základních škol o poskytovaných službách tísňové linky Policie ČR
KRONIKA, Karel
Cílem bakalářské práce je prostřednictvím školních metodiků prevence rizikového chování zjistit, zda je v Jihočeském kraji informovanost dětí základních škol o poskytovaných službách tísňové linky Policie ČR dostačující. V teoretické části této bakalářské práce jsou v jednotlivých kapitolách popsány základní pojmy, právní normy a předpisy, které jsou nedílnou součástí této problematiky. Jedná se o popsání činnosti tísňové linky Policie České republiky, hlavní úkoly tísňové linky, technické možnosti, specifika tísňového volání ze strany dětí, komunikace a prevence rizikového chování u žáků základních škol. V praktické části byly stanoveny tři hypotézy. H1 - na základních školách je v rámci preventivních akcí ze strany Policie ČR tísňová linka 158 prezentována dostatečně. H2 - informovanost dětí základních škol o základních skutečnostech pro oznámení je dostatečná. H3 - na základních školách se v běžné výuce tísňová linka 158 prezentuje pouze v základním rozsahu školním metodikem prevence rizikového chování. Použita byla metoda kvantitativního výzkumu, kdy ke sběru dat byl použit online dotazník. Výběrový soubor byl tvořen školními metodiky prevence rizikového chování. Tento výzkum byl proveden na 53 základních školách v Jihočeském kraji. V provedeném výzkumu byly hypotézy č. 1 a č. 2 potvrzeny, kdy hypotéza č. 3 byla vyvrácena. Výsledky výzkumu ukazují, že v Jihočeském kraji je informovanost dětí vybraných základních škol o poskytovaných službách tísňové linky Policie ČR dostačující.
Přístup dnešního světa ke sluchově postiženým
GRABMÜLLEROVÁ, Markéta
Hlavním cílem této práce je přístup, především České republiky ve 21. století, ke sluchově postiženým. Ukázat tedy rozdíl mezi přijímáním sluchově postižených napříč minulostí a dnešní společností. Zároveň se v práci zmiňuji o rozdílech mezi přístupem v zemích jako Německo, Norsko, Velká Británie a českou společností. Také se zaobírám možnostmi, kterými naše společnost pomáhá sluchově postiženým zlepšit nebo plně změnit jejich stav a umožnit tak všem sluchově postiženým snadnější začlenění do společnosti se zaměřením na zlepšení komunikace mezi sluchově postiženými a majoritní společností. Má práce je rozdělena do teoretické části, ve které je popsána historie až po dnešní dobu. Také jsou zde popsány lékařské i technologické pomůcky využívané právě pro toto postižení. Dále jsem ve své bakalářské práci krátce zmínila některé problémy s integrací a inkluzí, ať z pohledu speciální pedagogiky, tak psychologie. Samozřejmě se zde obracím i na zákony a jejich realizaci. V části druhé, tedy praktické, jsem se zaměřila na prokázání mých teoretických poznatků. Toto jsem rozhodla prověřovat prostřednictvím rozhovoru s jednotlivci s postižením a s jednotlivci slyšícími.
Postoje závodníků kickboxu k způsobu vedení trenéra během zápasu
Oralová, Iva ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Venzara, Jan (oponent)
Název: Postoje závodníků kickboxu k způsobu vedení trenéra během zápasu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jak závodníci vnímají svého trenéra při vedení (koučování) zápasu, zda se toto chování shoduje s jejich preferencemi a jaké postoje k němu zaujímají. Dalším cílem je tyto výsledky interpretovat jako zpětnou vazbu koučujícímu trenérovi, aby se účinnost jeho vedení zápasu zvýšila a ukázat, že způsob vnímání v průběhu závodu i preference jednotlivých závodníku jsou značně individuální a odlišné, a proto by se trenéři neměli řídit jen generalizovanými výzkumy v oblasti koučování, ale především by měli s každým závodníkem pracovat individuálně a dle jeho specifických potřeb. Metody: Jako metoda výzkumu v této práci byl použit strukturovaný dotazník a semistrukturovaný rozhovor. Metoda strukturovaného dotazování byla použita v části zjišťující způsob vedení trenéra během zápasu a preference závodníků. Metoda semistrukturovaného rozhovoru byla použita pro upřesnění závodnických preferencí a zjištění postojů k způsobu vedení zápasu koučujícího trenéra. Výsledky: Bylo zjištěno, že rozdíly mezi preferencemi a vnímanou skutečností se vyskytují nejen u jednotlivých závodníků, ale i mezi nimi navzájem. Ukázalo se, že existují jisté shody jak ve vnímání chování koučujícího trenéra v průběhu zápasu,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.