Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,099 záznamů.  začátekpředchozí1088 - 1097další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Komplexní analýza webových stránek
Štrupl, Václav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat, z jakých pohledů lze analyzovat webové stránky a naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. V praxi by byli cílovou skupinou tohoto textu spíše manažeři než techničtí pracovníci, práce totiž není ucelenou kuchařkou, po jejímž přečtení bude člověk sám schopný plnohodnotnou analýzu provést. Místo toho se snaží postihnout všechny součásti kvalitního webu a pomoci se stanovením priorit při analytické činnosti, která je stěžejní při návrhu nového i provozu již hotového webu. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti H1.cz a předtím obdobnou prací v rámci projektu Dobrý web. V těchto poradenských společnostech je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Celá práce je rozdělena do větších tematicky vymezených celků postihujících určitý druh kvality webových stránek (použitelnost, přístupnost, optimalizace pro vyhledávače a další), pod nimiž se skrývají jednotlivé konkrétní analytické postupy a metodiky. Toto členění jsem vyhodnotil jako nejpřehlednější, byť se nabízejí i další možné způsoby, jako například rozdělení jednotlivých analytických metod podle toho, v jaké části životního cyklu se právě nachází zkoumaná webová prezentace. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé weby institucí Vysoké školy ekonomické v Praze. Ty pravděpodobně většina čtenářů bude znát, a příklady pro ně tudíž budou názornější.
Konkurence v oblasti peněžních prostředků
Lad, Richard ; Havel, Jan (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Klára (oponent)
Předmětem zájmu této práce je aplikace konkurence v ekonomii na oblast peněz. Peněžní prostředky si v historii konkurovaly nejrůznějšími atributy, které se postupně měnily v závislosti na okolnostech trhu, konkrétní podobě peněz nebo zásazích exekutivy. Cílem práce je ukázat jednotlivé formy a druhy konkurence mezi penězi a dokládat je pomocí konkrétních historických příkladů. V historii lze najít několik fází vývoje peněz, mezi které patřily vzácné komodity typu zlato a stříbro, které se přetvořily do jiných forem typu mincí. Dalším mezníkem byl vznik peněžních substitutů, konkrétně bankovek a depozitních certifikátů, které se začaly lišit svým rezervním krytím. Ekonom von Hayek nabízí nekryté bankovky nabízené svobodným bankovnictvím naproti vládnímu monopolu peněz, kde si peníze již konkurují zcela jiným způsobem. Závěrečnou fází je pohled na dnešní situaci regulovaných měn. Pohled na vývoj konkurence mezi peněžními prostředky je uskutečněn pomocí metodologie rakouské školy.
Spotřebitelská soutěž firmy Pfanner
Šťastný, Ondřej ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Mencl, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá spotřebitelskými soutěžemi. V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky o této tématice na jejichž základě autor v další části zpracoval návrh soutěže. V teoretické části se autor zabývá jednotlivými typy soutěží, právní úpravou a nastíňuje současné problémy v této oblasti. V praktické části autor charakterizuje trh džusů a cílovou skupinu. Hlavní část tvoří samotný návrh soutěže včetně odhadu ekonomického přínosu.
Analýza konkurence v oblasti filmové distribuce
Zachová, Magdalena ; Malý, Václav (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Práce pojednává o trhu filmové distribuce v České republice se zaměřením na analýzu konkurence v této oblasti. Jako teoretický základ je použita strukturální analýza odvětví a Porterův model působení pěti konkurenčních sil. V praktické části je konfrontována strukturální analýza a Porterův model se situací v zkoumané oblasti. Dále je uvedena konkurenční výhoda vázána na produkt a producenta jako motiv pro koupi. V praktické části je konkurenční výhoda podrobně rozvedena a je provedeno doporučení pro subjekty působící na trhu. Práce obsahuje zpracování finančních ukazatelů nejdůležitějších firem působících v oblasti.
Daňová konkurence ve Švýcarské konfederaci
Jurášková, Monika ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Práce pojednává o daňové konkurenci mezi kantony ve Švýcarské konfederaci. V úvodní kapitole je čtenář seznámen s územním členěním země. Jedná se o tři úrovně -- Spolek, kantony a obce. Tato podoba je výsledkem federálního uspořádání Švýcarska. Následuje vymezení daňových kompetencí mezi jednotlivými samosprávními celky, resp. vyčlenění prostoru pro daňovou konkurenci mezi švýcarskými kantony. Jsou zmíněny nejdůležitější prameny daňové legislativy. V další kapitole je popsán vyrovnávací mechanismus, kterým se Švýcarsko snaží eliminovat propast v daňovém zatížení mezi jednotlivými kantony. Následuje kapitola z teorie daňové konkurence, a s tou je na konci studie konfrontována aktuální situace v centrálním Švýcarsku. Jedná se o pět kantonů, z nichž nejvýraznější daňové praktiky používá kanton Obwalden, které jsou detailněji rozvedeny.
Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ryšánková, Alžběta (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.
Daňová konkurence v Evropě
Los, Jakub ; Mach, Petr (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Hlavním cílem této práce je srovnání dvou konceptů navrhujících uspořádání daňových systémů v Evropě. Těmito koncepty jsou daňová harmonizace a daňová konkurence. Práce shrnuje hlavní argumenty zastánců a odpůrců daňové konkurence a na základě těchto argumentů ukazuje, že daňovou konkurenci je možné považovat za jeden z podstatných faktorů ovlivňujících ekonomický růst. Práce ukazuje možnosti a výhody, které daňová konkurence přináší a zaměřuje se na postoj některých mezinárodních organizací k problému daňové konkurence a opatření těchto organizací proti daňové konkurenci. Zaměřuje se na přínosy existence daňových rájů pro udržování a posilování daňové konkurence a zvyšování prosperity jednotlivců a evropské ekonomiky.
Konkurenceschopnost podniku a faktory její udržitelnosti
Dostál, Václav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Sršeň, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma konkurenceschopnosti. Jejím hlavním cílem je podrobit zkoumání strategické konkurenční chování firem a dále identifikovat a analyzovat faktory ovlivňující jejich konkurenceschopnost. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy a analytické nástroje sloužící k mapování systémového okolí a konkurence firmy. V kontextu konkurence jsou zkoumány především inovace a strategická partnerství. Ve druhé části jsou tyto teoretické přístupy aplikovány na firmu Medtronic, za účelem zhodnocení firmy z hlediska jejího strategického konkurenčního chování a doporučení dalšího vývoje. Na základě této aplikace je poté zhodnocena využitelnost teoretických modelů v praxi.
Evropský průmysl v globální konkurenci
Kadlecová, Eva ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Práce se zabývá budoucností evropského průmyslu v širším kontextu. Analyzuje výzvy, kterým bude Evropa, evropské průmysly a Evropané muset v budoucnu čelit. Práce se dále zabývá konkurenceschopností Evropy, a to především ve srovnání s USA, způsoby, jakým může Evropa svou konkurenceschopnost zvýšit, a v neposlední řadě identifikuje unikátní konkurenční výhody Evropy, resp. evropského průmyslu.
Ochrana konkurence na bankovních trzích
Daňková, Michaela ; Šveňková, Alena (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Bankovní klienty zajímá vedle fungování a bezpečnosti bankovního sektoru především kvalita služeb a výše bankovních poplatků. V minulých letech začaly být banky kritizovány v českých médiích právě kvůli výši jejich poplatků. Antimonopolní úřad proti velkým českým bankám zahájil šetření, zda neomezují konkurenci na bankovním trhu. Cílem této práce bylo zhodnotit vývoj konkurence na českém bankovním trhu a jak s ním souvisí efektivnost. Výsledkem analýzy je konstatování ve prospěch sílícího konkurenčního prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,099 záznamů.   začátekpředchozí1088 - 1097další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.