Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,764 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Linioví manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Uměleckoprůmyslová škola v Praze a její ateliéry v letech 1890-1910
Sklenářová Teichmanová, Jana ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Mergl, Jan (oponent) ; Vondráček, Radim (oponent)
Disertační práce pojednává o historii ateliérů Uměleckoprůmyslové školy v Praze v letech 1885 až 1910, přičemž hlavní důraz je kladen na stylový vývoj ve zlomovém období přelomu století, kdy došlo ke generační výměně, která zapříčinila proměnu atmosféry školy. Zvláštní přínos práce spočívá v nástinu méně známých odborných škol včetně ženského elementu, což jsou oblasti, které nebyly dosud zpracovány, stejně jako pokus nalézt metodické a vývojové analogie pražské a vídeňské Uměleckoprůmyslové školy. Cílem práce je posoudit výjimečnost postavení školy zvláště v kontextu českého uměleckoprůmyslového školství a zhodnotit v rámci podrobného archivního průzkumu historické souvislosti. Součástí práce je skutečně kompletní seznam studentů všeobecných i odborných škol vytvářející základní podklad pro budoucí badatele jednotlivých uměleckých osobností. Studie o vývoji Uměleckoprůmyslové školy je analytickou syntézou představující roli dekorativního umění a uměleckořemeslného vývoje v období před první světovou válkou.
Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR
Obermayer, Jan ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Brych, Jan (oponent)
Název práce: Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR Cíl práce: Cílem této práce je popsat systém výcviku základních manipulačních činností se zbraní a vybraných střeleckých technik vyučovaných během střelecké přípravy v rámci kurzu základní odborné přípravy Policie České republiky. Metody: Základními metodami užitými v této práci je metoda sběru dat, která je uplatněna nejen při studiu literatury, ale i v následné selekci vlastních odborných zkušeností a vědomostí získaných při instruktorské činnosti. Další metodou je metoda analýzy, která je využita v případech expertního posuzování. Za účelem popsání základních metodicko- taktických postupů a také vytvoření souboru průpravných cvičení je užita další základní vědecká metoda, syntéza poznatků. Výsledky: Výsledkem práce je vytvoření komplexního náhledu na problematiku výuky použití zbraně v základní odborné přípravy Policie ČR dle současné metodiky, úkolů a cílů kladených na tento vzdělávací kurz. I přesto, že osnovy a náplň služební střelecké přípravy jsou po dobu několika let stále stejné, lze zde spatřovat jisté zlepšení a snaha o přiblížení výuky reálným situacím a zákrokům. Jako velmi přínosné vidím zpracování metodických příruček a odborných publikací nejen z policejní, ale i praktické a obranné střelby. Klíčová slova:...
Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře
Filipovská, Zuzana ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře Cíle: Cílem této bakalářské práce je charakterizovat úlohu a činnost Vodní záchranné služby Českého červeného kříže, která se řadí mezi ostatní složky Integrovaného záchranného systému, a popsat vzdělávání záchranářů. Metody: Při tvorbě této práce jsou využity analýzy a sběr dostupných pramenů a literatury týkající se problematiky daného tématu. Výsledky: Výsledkem je přehled a informace o vzdělávání záchranářů a shrnutí spolupráce Vodní záchranné služby s Integrovaným záchranným systémem. Klíčová slova: záchrana, integrovaný záchranný systém, záchranář, pomůcky, Český červený kříž, vzdělávání
Fyzioterapie v gynekologii - současná praxe v České republice: kvalitativní výzkum
Štěpánková, Helena ; Honců, Pavla (vedoucí práce) ; Kaucká, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na současnou praxi gynekologické fyzioterapie v České republice a její výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů. Cílem práce bylo zmapovat postupy fyzioterapie v oblasti gynekologie, identifikovat přístupy fyzioterapeutů k léčbě různých gynekologických problémů, jejich vzdělávací potřeby a spolupráci s ostatními lékařskými specialisty. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní analýzu. Kvantitativní část se zaměřuje na postoj fyzioterapeutů k obtížnosti začátků v oblasti gynekologické fyzioterapie a jejich další vzdělávání. Kvalitativní část zkoumá variabilitu přístupů fyzioterapeutů k léčbě a spolupráci s lékařskými specialisty. Závěry kvantitativní části naznačují, že pro většinu pacientek nejsou gynekologové hlavním zdrojem informací o gynekologické fyzioterapii. Získávají informace z doporučení od známých či vyhledáváním na internetu. Z realizovaného šetření vyplývá, že většina respondentů přizpůsobuje a modifikuje naučené metody z kurzů podle svých zkušeností a potřeb pacientek. Tento přístup k modifikaci metod přispívá k flexibilitě a individualizaci terapeutického přístupu fyzioterapeutů v oblasti gynekologické fyzioterapie. Výsledky také ukazují, že fyzioterapeuti se dále aktivně vzdělávají, avšak existují specifické potřeby a oblasti, které by podle...
Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol
Lacina, Ondřej ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
V kontextu rychle se vyvíjejících technologií dochází v posledních několika letech i k rozsáhlému rozšiřování umělé inteligence. S nově vznikajícími nástroji fungujícími na bázi AI se proto setkáváme i my ve svých běžných životech. Diplomová práce s názvem Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol se zaměřuje na způsoby, jakými studenti českých soukromých, veřejných a státních vysokých škol přistupují k těmto novým technologiím. Po přiblížení konceptu umělé inteligence je popsáno základní členění nástrojů. Představeny jsou i potenciální pozitivní a negativní stránky, které se s těmito novými nástroji pojí. Pro samotný výzkum je využito kombinovaného výzkumného designu, který dle postupů výkladového sekvenčního designu rozděluje analýzu do dvou etap. V první etapě proběhlo kvantitativní dotazníkové šetření, které proporčně dle kategorizace ISCED-F 2013 sdružilo respondenty do celkem 10 oborových kvót. V druhé etapě bylo dotazníkové šetření doplněno polostrukturovanými rozhovory. Výsledkem analýzy jsou stěžejní trendy v používání nástrojů umělé inteligence mezi studenty českých vysokých škol. Vysoký důraz je zde kladen na četnost využívání nástrojů, preferované nástroje, typické účely jejich použití v akademickém, soukromém i pracovním životě, důvěru ve vygenerované informace...
Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl
Hrušková, Karolína ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl Cíle: Cílem diplomové práce je navrhnout inovativní a komplexní studijní program Zdravý životní styl, který je konkurenceschopný na mezinárodní úrovni a reaguje na současné potřeby a trendy ve společnosti. Návrh má poskytnout univerzální vzdělávací základ, který může být přizpůsoben různým institucím, aby efektivně naplnil všechny požadavky a potřeby v oblasti zdravého životního stylu. Metody: Jsou použity metody komparativní a kvalitativní analýzy dokumentů, zaměřené na úroveň životního stylu obyvatel ČR a porovnání studijních programů veřejných a soukromých vysokých škol v ČR a zahraničí. Další použitou metodou je expertní posouzení prostřednictvím elektronického dotazníku, který poskytl zpětnou vazbu od odborníků na návrh studijního programu, což je klíčové pro vylepšení a formování finální verze návrhu. Kombinace teoretického zkoumání a praktické evaluace umožňuje vytvořit kvalitně podložený studijní program. Výsledky: Výzkum potvrzuje, že současná studijní nabídka v České republice nedostatečně reaguje na rychlé změny ve společnosti související s rostoucím důrazem na zdraví a preventivní péči. Populace ČR potřebuje zvýšit podporu v oblasti zdravého životního stylu a stávající studijní programy nejsou dostatečně komplexní. Byl...
Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi
Gálová, Karolína ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Bakalářská práce Autor: Karolína Gálová Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi Abstrakt - český jazyk Hlavním tématem této práce je zkoumat možnosti využití školního plynového chromatografu GC-mini ve výuce na středních školách v rámci tématu chromatografické analýzy, neboť výuka plynové chromatografie je, i přes rozšíření metody, spíše raritou. Konkrétně se práce zaměřuje na optimalizaci a stanovení methanolu vedle ethanolu, což je prakticky relevantní téma pro chápání analýzy alkoholických nápojů a vzorků s obsahem methanolu a potenciálně motivační téma pro výuku. Práce se zabývá návrhem experimentů, metodologií a praktickými aspekty používání chromatografu GC-mini. Dále také průzkumem školních vzdělávacích programů s ohledem na výskyt tématu chromatografie a plynové chromatografie ve výuce na středních školách. V rámci této práce byly provedeny laboratorní experimenty zaměřené na stanovení obsahu methanolu a ethanolu v různých vzorcích. Výsledky experimentů poskytují informace o účinnosti a spolehlivosti školního chromatografu GC-mini pro kvantitativní a kvalitativní analýzu těchto látek. Významnou součástí je také vytvoření výukového materiálu a postupů pro studenty. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky, zdůrazněný přínos využití chromatografu...
Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání
Vosková, Veronika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání Cíle: Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na problematiku ZTV v České a Slovenské republice, na její specifika, historický vývoj a současný stav. Dílčími cíli práce pak bylo navázání mezinárodní spolupráce pro získání informací ohledně zdravotní tělesné výchovy na Slovensku a rámcové zjištění stavu poskytování ZTV v ČR a SR a také osobních postojů činitelů pedagogického procesu ve vztahu k ZTV. Metody: Jedná se o práci smíšeného charakteru s převahou teoretického pojetí, která má deskriptivně analytický charakter. Potřebám práce nejlépe odpovídal přístup analýzy literárních zdrojů. Doplňkově bylo provedeno dotazníkové šetření, v němž výzkumný vzorek tvořili učitelé ZŠ a SŠ v ČR a SR. Dotazování bylo provedeno on-line formou prostřednictvím dvou nestandardizovaných dotazníků vytvořených dle specifik dané cílové skupiny. Výsledky: V rámci této diplomové práce byly shrnuty teoretické poznatky z oblasti zdravotní tělesné výchovy - jejího teoretického vymezení, funkce, cílů, úkolů, vztahu k ostatním souvisejícím vědním disciplínám, didaktiky a pedagogické diagnostiky. Dále byla ZTV zasazena do kontextu APA, popsán vývoj historie pohybových aktivit majících zdravotní charakter, historie ZTV v Československu a následně v České a...
Modelovací úlohy - Role strategií při procesu transformace mentální představy do formální reprezentace
GEYER, Jakub
Modelovací úlohy, které spočívají v transformaci mentální představy do formální reprezentace, se velmi často vyskytují při studiu informatiky, matematiky, ale i v dalších technických i netechnicky zaměřených oborech. Z didaktického hlediska je na modelovacích úlohách zajímavé mimo jiné to, jakými způsoby/postupy řešitelé (studenti) zvládají časem náročnější, komplexnější úlohy. Často je možné setkat se s tím, že studenti mají u komplexních úloh s jejich řešením značné obtíže (nebo je uspokojivě nejsou schopni vyřešit vůbec), přestože dříve s typově podobnými jednoduššími úlohami žádné problémy neměli. Možné vysvětlení lze spatřovat ve špatném užití modelovacích strategií (např. rozděl a panu, cyklický přístup, apod.) nebo jejich úplná absence. Tato práce se zaměřuje na analýzu role strategií v modelovacích úlohách, možnosti jejich podpory/rozvoje a způsobu výuky. Je zde provedena studie, jejíž cílem bylo analyzovat možné dopady strategií v postupech studentů vysoké školy při řešení modelovacích úloh v oblastech 3D modelování a databáze. Cílem výzkumu bylo také analyzovat možnost zobecnění modelovacích strategií a jejich přenositelnosti mezi doménami s odlišným typem modelu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,764 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.