Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly ve vnímání smyslu života a víry v adolescenci a v seniorském věku
VELKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou hledání smyslu života ve stáří a v adolescenci. Cílem předvýzkumu bylo zjistit, zda a jaké existují rozdíly ve vnímání smyslu života a v čem nachází smysl života vybraní senioři a adolescenti. Dílčím cílem bylo zdůraznit důležitost vědomí smysluplnosti našeho jednání v seniorském věku a v období adolescence. V teoretické části je popisován vztah náboženské víry a smyslu života, životní období adolescence, dále stárnutí, stáří a změny spojené s tímto obdobím. Praktická část obsahuje kvalitativní předvýzkum. Cílem předvýzkumu je zjistit pohled vybrané skupiny seniorů a adolescentů na smysl jejich života. Provedený kvalitativní předvýzkum se zaměřil také na dílčí otázky, jejichž prostřednictvím zjišťoval, zda a jakým způsobem se osloveným respondentům daří naplňovat jejich život, jaké hodnoty mají, co je jejich smyslem života, jaké jsou jejich hlavní zdroje smysluplnosti a životní cíle.
Etika ctnosti u P. Foot a využití etiky ctností v pedagogice
LEVÁ, Barbara
Tato bakalářská práce se zabývá etikou ctností Philippy Foot. Práce je rozdělená do čtyř kapitol, v první kapitole představuji filosofii Foot, její život a význam její práce pro oblast etiky. V druhé kapitole vysvětluji obecně co je to etika ctnosti a představuji ctnosti samotné. V kapitole třetí uvádím, jak vypadá etická výchova v České Republice a v evropských zemích a představuji zahraniční projekty na rozvoj etické výchovy. Poslední kapitola se týká různých metod a cílů etické výchovy.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Vnitropodniková komunikace Společnosti AUTO – BAYER, s.r.o.
Drobiličová, Denisa ; Veronika, Moláková (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou stavu vnitropodnikové komunikace společnosti AUTO-BAYER, s.r.o.. Práce je dělena do tří částí, a to na část teoretickou, metodiku a část praktickou. Pomocí dat získaných z dotazníků, dochází v praktické části k zjištění aktuálního stavu vnitropodnikové komunikace ve společnosti. Cílem práce je zjištění problematických míst podniku v oblasti interní komunikace a následné navržení řešení, která bych mohla tento stav změnit a zlepšit.
Archiv+
Šana, Václav ; Hora, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá konceptem archivu architektury, v širším společenském rozsahu. Cílem je přistupovat k uchovaným informacím jako k určité, relativní hodnotě, kdy jsou jednotlivé prostory koncipovány s emočním překvapením. Dochází zde k řízené kolizi starého a nového přístupu, kdy atraktivní prostory obsluhují čistě racionální mechanické, systémy. Člověk procházející archivem by měl vnímat emocionální prožitky a po vyjití z archivu vnímat informace komplexnějším způsobem.
Vliv firemní kultury na výkonnost pracovníků ve společnosti
Ondrůjová, Lenka ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
. Výsledkem provedeného průzkumu by měly být návrhy pro společnost a její skutečné uplatnění týkající se zejména etického kodexu, plánu školení, speciálního fondu, individuálního hodnocení a bezpečnosti informací. Závěr práce tvoří realizace a nastavení firemní kultury v nově vzniklé společnosti s cílem zvýšení výkonnosti zaměstnanců.
www.dějiny umění
Kopecká, Martina ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zdanlivý odklon od témy a zadania diplomovej práce www.dejinyumenia na tému s názvom samotného videa inside and outside the window pre mňa nadobudol špecifický význam v hľadaní si vlastnej cesty poznania, životného zmyslu a vymedzenia sa v priestore a spoločnosti. Pojem dejín umenia sa pre mňa stáva jeden zo symbolov poznania pri učení a pochopení určitého oboru a systému jeho hodnôt. Dejiny umenia sú najskôr predkladané ako jediný celistvý príbeh, ktorý je potrebný a povinný sa naučiť, prijať a uveriť mu ako jedinej pravde. V určitom období sa však rozpadá a som donútená pochybovať o práve naučených a prijatých hodnotách. To čo sa na začiatku zdalo ako pozorovanie, a bezprostredné prijímanie je spochybnené nielen dejinnou, ale aj vlastnou sebareflexiou, odmietnutím naučených hodnôt a hľadaním si nových vlastných hodnôt. Sama sa však stávam súčasťou toho dejinného vývoja a už nepozorujem, ale som pozorovaná a začínam si uvedomovať, že nadobudnuté nové hodnoty sú len prehodnoteným a znovuobjavením tých dávno naučených.
Návrh změny organizační kultury ve společnosti SILGOR, a.s.
Tošerová, Valérie ; Orlík, Adam (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo shrnutí teoretických poznatků spojených s pojmem organizační kultura, popsání nejdůležitějších funkcí, prvků, struktury, typologie a metod pro její analýzu. Na základě analýzy organizační kultury v organizaci byla nastíněna stávající úroveň organizační kultury pomocí využití systematického pozorování a šetření formou rozhovorů, metod písemného dotazování a analýzy vnitropodnikových dokumentů. Poté došlo k odhalení nedostatků v organizační kultuře organizace a navržení několika opatření a doporučení pro zlepšení aktuálního stavu směrem k žádoucí organizační kultuře.
Piknik
Rafaelová, Kateřina ; Merta, Johana (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Cílem mé práce je komunikace s divákem prostřednictvím simplicity v malířském médiu na pozadí rodinných vztahů. Prostřednictvím banalizovaných motivů nechávám diváka pozastavit se nad vlastní hodnotou rodinného sdílení.
Jak budeme společně bydlet?
Wintner, Roman ; Kocián, Václav (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
V diplomovej práci Jak budeme společně bydlet sa zaoberám fenoménom participatívneho bývania. Prvou fázou práce je výskum, v ktorom analyzujem typy komunitného bývania zo zahraničia, skúmam históriu kolektívneho bývania na území českej republiky. Zameriavam sa na rôzne možnosti participácie v rámci bývania, ktoré demonštrujem na reálnych príkladoch. Snažím sa poukázať na zatiaľ nedostatočnú podporu podobne orientovaných projektov, ktoré by mohli mať pozitívny dosah na vývoj bytovej otázky v krajine. V druhej fáze práce vytváram charakteristiku fiktívej skupiny ľudí, komunity, na ktorej sa snažím demonštrovať fungovanie a možnosť realizácie projektu participatívneho bývania a modelu bottom-up. Výsledkom je architektonický návrh na území bývalého cukrovaru v meste Šlapanice, zohľadňujúci záujmy a potreby danej lokality a komunity. Ide o istú úvahu poukazujúcu na možnosti a variabilitu prevedenia takto koncipovaného projektu v konkrétnych českých podmienkach. Vychádzam pri tom ideovo zo zahraničného modelu, ktorý sa snažím preniesť na územie rozvoľnenejšej zástavby. Dôležitý zreteľ je v práci kladený na otázky budúcnosti v spojení s bývaním. V projekte pracujem s návrhom 5 rozličných objektov z ktorého jeden slúži aj ako spoločné centrum pre komunitu. Objekty sú charakteristické rozdielnymi prístupmi k návrhu podľa individuality skupiny vlastníkov. Ďalšie úvahy možného fungovania prinášam prostredníctvom rozdielneho členenia pozemkov bez striktného delenia a odlišnému prístupu k užívaniu automobilov. Ako paradoxnú odpoveď bývania budúcnosti prinášam návrat k tradícii a obyčajom podobným dedinskému prostrediu. Nielen v spojitosti s pestovaním, chovom hydiny, úniku od hektickosti, ale hlavne s orientáciou na skutočné hodnoty a zdravé vzťahy, ktorých sprostredkovateľom môže byť práve participatívne bývanie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.