Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 870 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nedirektivní styly výchovy
ŠŤASTNÁ, Lucie
Tato diplomová práce je zaměřena na nedirektivní styly výchovy a jak je vnímají učitelé na první stupni. V literární části jsou uvedeny poznatky o výchově, výchovných stylech a nedirektivních přístupech. V praktické části diplomové práce byla pro sběr dat využita kvalitativní metoda rozhovoru. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké mají učitelé prvního stupně zkušenosti s dětmi s nedirektivní výchovou.
Výchova dítěte v problémové rodině
BÁRTOVÁ, Anna
Bakalářská práce se věnuje tématu "Výchova dítěte v problémové rodině" a zkoumá různé druhy těchto problémů v jednotlivých rodinách. Cílem této práce je identifikovat problémy, analyzovat jejich příčiny, zhodnotit dopady na výchovu dětí, jak rodinou situaci zvládají a zjistit, jak dostupnou podporu mají. Teoretická část práce se zaměřuje na definici rodiny, jejích funkcí a klasifikaci různých typů problémů v rodinách. Praktická část práce vyplývá z provedení kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, které byly analyzovány na základě výpovědí jednotlivých respondentů. Výsledky těchto rozhovorů jsou zpracovány do případových studií pěti problémových rodin, ve kterých vyrůstají malé děti.
Život rodiny s hendikepovaným potomkem
Koudelková, Petra ; Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Schindler-Wisten, Petra (oponent)
Život rodiny s hendikepovaným potomkem Diplomová práce si klade za cíl obsáhnout celkový pohled na každodenní život s mentálně hendikepovanými jedinci na prahu dospělosti z pohledu rodičů. Záměrem je proniknout do prožitků, emocí a pohnutek rodičů hendikepovaných jedinců za účelem širšího objasnění kladných a záporných stránek života s postiženým. Hlavním cílem je zaměřit se na to, jaký dopad mělo na rodiče soužití s postiženým, jak ovlivnilo jejich každodenní život, životní postoje a vnímání sebe sama. Dalším úkolem je zjistit, do jaké míry se shodují a odlišují názory matek a otců postižených. Práce se skládá se ze dvou hlavních částí. Nejprve je téma ukotveno v teoretickém pozadí. Teoretická část je postavena na poznatcích odborné literatury z odpovídajících oborů. V druhé, empirické části následuje analýza a interpretace dvou po sobě následujících rozhovorů s rodiči postižených jedinců. Tato část je zpracována metodou orální historie. Součástí interpretace je i komparace s odpovídající odbornou literaturou. Na závěr je provedena diskuse zvoleného postupu a jsou zde shrnuta klíčová zjištění charakterizující život s postiženým jedincem. Život je charakterizován jako psychicky, časově a finančně náročný.
Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Říhová, Nikola ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Bakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
Problém vzdělání a výchovy u Marthy C. Nussbaum
Valíčková, Klaudie ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá teoretickým přístupem a myšlenkami filozofky Marthy Nussbaum k oblastem vzdělání a výchovy. Autorka přináší revoluční perspektivu, založenou na konceptu "schopností" (capabilities). Definuje ho jako soubor základních lidských schopností a možností, které umožňují jedincům plnohodnotný život a participaci ve společnosti. Tyto schopnosti nejsou pouze o ekonomickém úspěchu, ale zahrnují i emocionální a sociální aspekty. Práce se zaměřuje nejen na kontext samotné teorie vzdělávání, ale následně analyzuje klíčové aspekty, včetně důležitosti emocí a morálního vedení jako nedílných prvků vzdělávacího procesu. Kromě toho práce nabízí kritický pohled na teorii Marthy Nussbaum, zkoumající praktické výzvy s její implementací v reálných vzdělávacích prostředích. Dále analyzuje kritické názory a kontroverze v souvislosti s touto teorií, včetně diskusí o univerzalitě konceptu schopností a jeho vhodnosti pro různé sociokulturní kontexty. Mimo jiné se zaměřuje na kritické zhodnocení tohoto přístupu, s cílem podnítit další reflektovanou debatu o významu a perspektivách vzdělání ve společnosti 21. století. KLÍČOVÁ SLOVA Martha Nussbaum, vzdělání, výchova, schopnosti, emoce, kritika
Možnosti podpory dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při činnostech školní družiny
Kyralová, Kateřina ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Práce měla za úkol prokázat, zda jsou možnosti podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou vymezené ve školském zákoně, dostatečně reflektovány a využívány ve školních družinách. Autorka analyzuje nedostatek podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách a poukazuje na nedostatek informačního předávání mezi relevantními subjekty. Práce zdůrazňuje potřebu optimalizace systému předávání informací pro efektivnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách.
Dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené
ČÍŽOVÁ, Barbora
Téma dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené je komplexní problematikou, která vyžaduje pozornost. Tyto děti nejenže čelí výzvám, které se pojí s jejich postižením, ale také se potýkají s výzvami spojenými s absencí stabilního rodinného zázemí. Cílem této bakalářské práce je proto popsat specifické potřeby dětí se sluchovým postižením žijících v dětském domově, zejména v oblasti výchovy, vzdělávání a odborné péče. Teoretická část přibližuje problematiku sluchového postižení, jeho diagnostiku, terapii a kompenzaci, ucelenou rehabilitaci a popisuje ústavní péči, převážně dětský domov. Praktická část práce se zaměřuje na identifikaci specifických potřeb těchto dětí v oblastech, jako je vzdělávání, výchova a odborná péče, a dále navrhuje opatření pro jejich efektivní řešení. Pro dosažení cíle byly použity postupy, které zahrnují studium odborné literatury, rozhovory s odborníky a pozorování těchto dětí v prostředí dětského domova a školy pro sluchově postižené.
Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými
Svoboda, Oto ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Jůzl, Miloslav (oponent)
Disertační práce Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými analyzuje současné penitenciární přístupy s mladistvými odsouzenými muži v České republice, což je také cílem disertační práce. V teoretické části je provedena charakteristika mladistvých odsouzených jakožto specifické skupiny vězněných osob. Mladiství jsou dále vystihováni z kriminologického pohledu ve vztahu ke specifikům při páchání protiprávní činnosti, z penologického pohledu ve vztahu k trestnímu opatření, z penitenciárního pohledu ve vztahu k výkonu trestního opatření. V disertační práci je dále představena Vězeňská služba České republiky a penitenciární zacházení s mladistvými odsouzenými na Slovensku. Vlastní empirické šetření se zaměřuje na analýzu a charakteristiku penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými v českých věznicích, které jsou profilovány pro mladistvé muže. V rámci empirického šetření byl proveden kvalitativní výzkum, v němž byly uplatňovány metody výzkumu kazuistika a strukturovaný rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA mladiství odsouzení, vězení, protiprávní činnost, zacházení, vzdělávání, výchova, delikvence, kriminalita, penologie, restorativní justice, penitenciaristika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 870 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.