Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 833 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Vliv délky a způsobu transportu jiker na jejich líhnivost u hlavatky obecné (Hucho hucho)
BERÁNEK, Lukáš
Byla testována úspěšnost transportu neoplozených a oplozených uměle vytřených jiker hlavatky obecné z faremního chovu v délce až 5 dnů. Směs jiker od 8 jikernaček byla rozdělena na dvě části. První část byla na místě (1 h po provedeném výtěru) osemeněna uměle vytřeným spermatem (směs od několika mlíčáků) a po promytí oplozených jiker vodou, vložena do vody v plastové uzavíratelné nádobě. Druhá část jiker, spolu s ovariální tekutinou, nebyla osemeněna spermatem a umístěna do další identické nádoby. Obě nádoby byly po dobu následujících 5 dnů, včetně transportu z místa umělého výtěru do místa inkubace uloženy v termoizolačním boxu. Směs odebraného spermatu od 5 mlíčáků byla přechovávána v injekčních stříkačkách, uložených v samostatném izotermickém boxu při teplotě +4 °C. Oba termoizolační boxy byly po dobu 5 dnů umístěny v zavazadlovém prostoru osobního automobilu. U jiker transportovaných ve vodě byla voda dvakrát denně vyměňována. V průběhu prvního dne byly jak jikry, tak sperma, transportovány z místa umělého výtěru na vzdálenost 350 km, do místa inkubace. V následujících dnech bylo s automobilem 3x denně vždy mininimálně 0,5 h popojížděno, s cílem simulovat otřesy vznikající v průběhu transportu. Teplota prostředí u jiker v průběhu transportu byla udržována na 10°C. V jednodenních intervalech od umělého výtěru byly odebírány vzorky, jak oplozených, tak neoplozených jiker. Po jejich napočítání a oplození jiker přivezeným spermatem následovalo jejich promytí a nasazení do malých inkubačních misek se samostatnými přítoky vody a perforací umožňující odtok vody a zabraňující úniku následně vykulených embryí. Nasazováno bylo vždy 30 jiker, ve všech variantách ve 3 opakováních. Inkubační misky byly vloženy na dno mělkého průtočného žlabu napájeného vodou z recirkulačního systému s chovem studenomilných ryb. Průměrná teplota vody v průběhu inkubace byla 12,8 °C. V průběhu inkubace byla sledována mortalita jiker, odstraňovány bílé neoplozené či odumřelé jikry a zaznamenáván líhnutí embryí. U první varianty, po výtěru oplozených jiker transportovaných ve vodě jeden, dva, resp. tři dny, bylo dosaženo líhnivosti 32,2 ? 21,1 %, 27,8 ? 10,3 %, resp. 33,3 ? 32,1 %. Po simulovaném transportu v délce čtyři a pět dnů došlo ke snížení výše líhnivosti na 21,1 ? 1,57 %, resp. 15,6 ? 8,3 %. Rozdíly mezi všemi výše uvedenými parametry nejsou statisticky průkazné. U druhé varianty, neoplozených jiker transportovaných v ovariální tekutině, bylo při délce transportu jeden den dosaženo srovnatelné výše líhnivosti (34,4 ? 11 %), jako u oplozených jiker transportovaných ve vodě po dobu jeden až tři dny. Jikry transportované v neoplozeném stavu v ovariální tekutině po delší dobu (dva a tři dny) vykázaly statisticky významné snížení líhnivosti na 7,8 ? 8,8 %, resp. 2,2 ? 1,6 %. U jiker transportovaných v neoplozeném stavu v ovariální tekutině po dobu čtyři a pět dnů byla zjištěna 100% mortalita. Nebyly zjištěny rozdíly při různém způsobu či délce transportu jiker na délku inkubační doby. Experiment prokázal reálnost použití transportu oplozených jiker ve vodě po dobu několika dnů, za výhodnější lze označit transport oplozených jiker ve vodním prostředí.
LNG palivo ve vozidlech - porovonání s konvenčním diselovým motorem v nákladním vozidle
KREBS, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním motoru spalujícího kapalný zemní plyn (LNG) s motorem spalujícím motorovou naftu v kontextu nákladní dopravy. Cílem práce je analyzovat ekonomické, enviromentální a technické aspekty obou typů motorů a poskytnout doporučení pro potenciální investice do flotil vozidel a infrastruktury. V rámci studie byly provedeny analýzy provozních nákladů, emisí skleníkových plynů a technických parametrů motorů spalujících LNG a motorovou naftu. Zjistilo se, že motor spalující LNG má potenciál snížit provozní náklady a emise skleníkových plynů ve srovnání s motorem spalujícím motorovou naftu. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na problematiku a využití LNG a motorové nafty jako paliv v nákladní dopravě a nabízejí doporučení pro rozhodování v oblasti investic a strategického plánování.
Jabber/XMPP transport pro diskuzní skupiny přístupné protokolem NNTP
Halfar, Patrik ; Weiss, Petr (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou výměny informací v počítačových sítích. V první části se zabývá úvodem do diskuzních skupin, známých též pod názvem NetNews a shrnutím hlavních informací o nově se rozvíjejícím projektu Jabber/XMPP . V druhé části jsou popsány možnosti propojení těchto dvou protokolů; a detailněji popisuje aplikaci vytvořenou k tomuto účelu. V příloze je pak uvedeno, jak nakonfigurovat nejznámější servery pro spolupráci s touto službou. A pro úplnost jsou uvedena schémata používaných XML souborů.
Analýza a řešení dopravy ve městě Námestovo
Dendisová, Terézia ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zameriava na analýzu a riešenie vybraných dopravných módov mesta Námestovo v Žilinskom kraji. Práca obsahuje analýzu dopravných módov, najmä cestnú dopravu, parkovanie, cyklistickú a pešiu dopravu a navrhuje ich optimalizáciu pre zvýšenie bezpečnosti, plynulosti alebo komfortu pre obyvateľov mesta. V prvej časti je popísaný stávajúci stav cestnej, statickej, cyklistickej železničnej a verejnej hromadnej dopravy. V druhej časti sa zameriava na cestnú dopravu, zhodnotenú z hľadiska bezpečnosti premávky a dodržiavanie legislatívnych požiadaviek s uvedením návrhu riešenia. Ďalej je riešená statická doprava, kde bolo mesto rozdelené do funkčných zón podľa využitia a vo vybraných lokalitách boli vyhľadané nedostatky s uvedením návrhu riešenia. V poslednej časti diplomovej práce je riešená pešia a cyklistická doprava, popísané nedostatky a možnosti riešenia.
Mastic Asphalts
Škorík, Michal ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
This bachelor‘s thesis aims to closely showcase the knowledge of mastic asphalt. The theoretical part describes history, consistency of the mixture, production process and technique of application including the newest trends. The practical part includes the assessment of bulk density altogether with the functional tests of stiffness modulus and the resistance to low temperatures for the sample of mastic asphalt with polymer modified asphalt.
Drones (UAVs) Used in the Commercial Sector
Roman, Maroš ; Krhutová, Milena (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The goal of this bachelor’s thesis is to provide a short overview of drone types in mainstream use along with several drone types in the prototype stage of development. The thesis then continues by listing drone uses in four major sectors which include the agricultural sector, which concerns drone use in farming and animal handling. The second sector is industrial, where drones are described to be used as monitoring devices and the work goes into detail on how drones can be used in the transport industry. The third sector is scientific and concerns drone uses in geology, forestry, archaeology, biology, and meteorology. The last sector to be analyzed is the entertainment sector where drone use in entertainment and personal use is described. The thesis also lists some of the other specific uses of drones, such as urban planning and disaster response. The last topic discussed by the thesis are the various issues associated with the use of drones in the commercial sphere. Namely, these are privacy concerns, technical limitations, and cases of airspace incursions due to insufficient government regulation.
Revitalizace Technického muzea v Brně
Sirová, Kristýna ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Projekt se zabývá rozšířením expozice Technického muzea v Brně. Budova dnes nemá dostatečnou kapacitu na vystavení větších dopravních exponátů. Navržená expozice dopravy tvoří svou velikostí urbanistický komplex založený na osách. Svým velkým měřítkem prezentuje monumentální objekty tak, jako by se jednalo o sbírku předmětů velikosti hraček. Typologie je minimalistická a variabilní tak, aby byla schopna reagovat na různé požadavky scénografů nebo veřejnosti. Analytická část zkoumá vývoj muzeální expozice a její současné trendy.
Analýza kritických míst při přepravě nebezpečných látek v silniční dopravě
Fidrichová, Ivana ; Dostál, Ivo (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá analýzou kritických miest pri preprave nebezpečných vecí cestnou dopravou, na základe ktorých je následne navrhnutá metodika pre výber bezpečnej trasy. Práca zároveň obsahuje štatistické údaje o celkových výkonoch v preprave nebezpečných vecí v štátoch EÚ a porovnáva podiel prepravného výkonu nebezpečných vecí na celkovom prepravnom výkone medzi jednotlivými európskymi krajinami. Pre Českú republiku ďalej spracováva štatistický prehľad nehodovosti spojenej s týmto typom prepravy, zaoberá sa príčinami dopravných nehôd a taktieţ ich následkami.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 833 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.