Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Etnické rozdíly zprostředkované žákům na 1. stupni prostřednictvím příběhů
Rücklová, Anežka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá etnickými rozdíly na 1. stupni základního vzdělávání zprostředkované žákům skrze literaturu pro děti. V teoretické části práce je vymezen pojem multikulturalita a s ním spojené pojmy hodnoty, stereotypy a předsudky. Dále je popsán současný stav nejpočetnějších cizinců v České republice. Uvedena je jak multikulturní výchova, tak interkulturní výchova, jejich postavení ve školním kurikulu, současná situace v českých školách a možnosti rozvoje obou výchov. Nedílnou součástí teoretické části je čtenářská gramotnost. Zmíněny jsou především faktory, které mají vliv na čtenářskou gramotnost. Další část se zabývá literaturou pro děti zaměřenou na etnické rozdíly. Závěr teoretické části představují vybrané metody čtení, konkrétně je specifikován třífázový model výuky a z něj vycházející metody. Cílem praktické části bylo popsat, jakými způsoby a prostřednictvím kterých knih lze zprostředkovat žákům na 1. stupni téma etnických rozdílů skrze literaturu pro děti; zjistit a popsat, jaký postoj mají žáci k danému tématu a zda se změnil po odučených lekcí. Jako metoda sběru dat pro praktickou část práce byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s pedagogy na vybrané základní škole o tom, jak s tématem etnických rozdílů pracují, a s žáky k ověření jejich postojů na základě realizovaných lekcí...
Poskytování kulturně kompetentní péče v intenzivní ošetřovatelské péči
PAĎOURKOVÁ, Aneta
Současný stav: S poskytováním kulturně shodné péče se setkáváme v každém klinickém prostředí, avšak v intenzivním ošetřovatelství je poněkud náročnější. Setkáváme se s pacienty z různých kultur, jejichž zdravotní stav je kritický. Z tohoto důvodu by sestry měly mít odpovídající znalosti a dovednosti, aby mohly poskytovat kvalitní kulturně citlivou péči. Cíle práce: 1. Zmapovat úroveň kulturních kompetencí sester v intenzivní ošetřovatelské péči. Metodika: Práce byla vypracována kvantitativním výzkumným šetřením. Technika sběru dat byl dotazník, který se skládal z nestandardizované a standardizované části. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor byl tvořen sestrami na ARO, JIP, IMP v nemocnicích Jihočeského kraje. Velikost výzkumného souboru činila 137 respondentů. Výsledky práce: Výsledky výzkumu ukazují úrovně kulturních kompetencí v jednotlivých oblastech kulturního uvědomění, kulturních znalostí a dovedností. Bylo zjištěno, že sestry disponují spíše vyšší úrovní kulturních znalostí než kulturních dovedností. Sestry si uvědomují důležitost poskytování kulturně shodné péče v intenzivní péči a uvědomují si, že je nutné celoživotního procesu v získávání znalostí v oblasti kulturních kompetencí. Většina sester dokáže přizpůsobit svůj komunikační styl pacientovým potřebám tak, aby byla jejich vzájemná komunikace efektivnější. Využití v praxi: Výsledky budou prezentovány v odborném článku, který mohou využít všechny sestry z praxe a studenti zdravotnických oborů. Výzkum pomůže ke zdůraznění důležitosti poskytování kulturně shodné péče. V neposlední řadě budou výsledky výzkumu prezentovány na odborných konferencích.
Současní myslitelé evropské krajní pravice: komparativní analýza
Olšáková, Martina ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá politickým myšlením současných intelektuálních představitelů krajní pravice a také mysliteli, kteří postavili ideologické základy pro moderní krajní pravici. V první části práce jsou představeny základní pojmy, se kterými krajně pravicová scéna pracuje a také způsoby její organizace. Dále se práce zaměřuje na významné zakladatele krajně pravicového myšlení Julia Evolu, Oswalda Spenglera, Carla Schmitta a Ernsta Jüngera. Další část práce je věnována charakteristice současné krajní pravice, představení ideologických pilířů, představení francouzské Nové pravice a identitárního hnutí. V poslední části práce jsou zkoumány a komparovány názory na vybraná témata hlavních představitelů intelektuální krajně pravicové scény současnosti Alaina de Benoista, Guillaume Fayeho, Renauda Camuse, Dominiqua Vennera, Götze Kubitscheka, Markuse Willingera, Armina Mohlera, Alexandra Dugina, Franca Fredy a Tomislava Suniće. Práce si především klade za cíl popsat, jak se intelektuální krajně pravicová scéna snažila adaptovat a přizpůsobit své ideologické a politické myšlení tak, aby se stalo přijatelným ve společnosti a politickém prostředí po druhé světové válce a dále jaké jsou společné a rozdílné znaky vybraných autorů na téma liberalismu, multikulturalismu a identity.
Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem
Štefková, Martina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je vypracována na základě odborné literární rešerše zvolené problematiky, ve které se autorka zaměřuje na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami z jiného sociokulturního prostředí, na žáka s odlišným mateřským jazykem, který je edukován na běžné základní škole. V úvodní teoretické části se autorka věnuje migraci, multikulturalismu a stručně zde představuje zemi, národnostní menšinu, odkud žák s odlišným jazykem pochází. K této tematice autorka zařazuje i vysvětlení k pojmům interkulturní identita, komunikace-jazyk a integrace cizinců. V druhé kapitole teoretické části "Inkluzivního vzdělávání" žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, se autorka zaměřuje na žáky s odlišným mateřským jazykem. Uvádí příslušné legislativní dokumenty a představuje zde pojmy, jako jsou bilingvismus, poradenská zařízení, podpůrná opatření a definuje personální pozici asistentů pedagoga. Autorka se dále věnuje v této části školským zařízením, klimatu školy, výuce multikulturní výchovy na školách, popisuje intervence při úskalích v inkluzivním vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem v běžné základní škole. Druhou část teoretické práce uzavírá výběrem organizací, které se podílejí...
Demografické změny v České republice v důsledku uprchlické krize
Timková, Kristýna
Diplomová práce se věnuje problematice novodobého uprchlictví na území České republiky a jeho vlivu na vývoj vybraných demografických ukazatelů - zejm. kriminality a nezaměstnanosti. Tyto ukazatele, spolu s vývojem obyvatelstva ČR a cizinců, jejich věkovým složením, zaměstnaností a porodností byly sledovány od roku 2007 až po současnost na základě dat dostupných z Českého statistického úřadu. Data byla dále predikována do roku 2020 za použití lineární funkce a bylo zjištěno, že ke změnám ve sledovaném období docházelo, ale jednalo se o zanedbatelné změny a z objektivního pohledu toto nelze připisovat uprchlické krizi, ale spíše běžnému demografickému vývoji. Přestože dochází k nárůstu počtu obyvatel ČR včetně cizinců, jedná se o nárůst pozvolný. Toto však nemá vliv na míru nezaměstnanosti ani kriminalitu, neboť v obou případech dochází ke klesajícímu trendu. Dosažené výsledky byly konfrontovány s výsledkem rozhovoru s Magdou Kociánovou, LL.M, MSc., expertkou Ministerstva vnitra ČR se zaměřením na právní aspekty mezinárodní ochrany (uprchlictví).
Literární text jako prostředek multikulturní výchovy v pedagogice volného času
SEDLÁČKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá využitím literárního textu, jako prostředku multikulturní výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část definuje multikulturalismus a s ním spojený pojem multikulturní výchovy, její detailnější rozpracování a zakotvení v kurikulárních dokumentech České republiky. Dále jsou uvedeny vhodné literární texty s multikulturní tematikou a vybrané výukové metody vhodné pro práci s textem v rámci volnočasové pedagogiky školních družin. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů, které mají sloužit k rozvoji multikulturních kompetencí prostřednictvím literárního textu.
Analýza evropské politiky jako evropské identity v čase
Plešr, Dominik ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Honová, Petra Alexandra (oponent)
Cílem této práce bylo pomocí systematického hledání projevů evropské identity v evropské politice zodpovědět, zda Lze v evropské politice spatřovat stopy po něčem, co je evropskou identitou?. Na základě prostudované literatury a posledních mezinárodních výzkumů v oblasti tohoto téma, stanovil autor způsob, jakým bude zkoumat toto téma - tedy hledat evropskou identitu v politice samotné, než popisovat dějiny sousloví "evropské identita". Díky charakteristice vymezených pojmů politika a identita autor prostřednictvím historické analýzy, analýzy dokumentů, především smluv Evropské unie a jí předcházejících organizací a analýzy přehledu statistických dat, tedy dotazníkového šetření Eurobarometr, analyzuje, zda a jak se projevuje evropská identita v evropské politice. Historická analýza přinesla rozdílné koncepty evropské identity - křesťanství, spor s islámem, kolonialismus, věda (jako ideologie), smysl pro právo (zejména občanské a mezinárodní), člověk - sofista, než analýza dokumentů Unie - zastupitelská demokracie, svoboda, mír, bezpečí, lidská práva, smysl pro právo a hodnoty, z kterých jmenované hodnoty vzešly. Nicméně, obě skupiny konceptů si neodporují, neboť koncepty z historické analýzy se snadno schovají do sousloví uvedeném ve smlouvách Evropské unie "… a hodnoty, z kterých tyto hodnoty...
Integration programmes for immigrant children in the Czech Republic and Great Britain
Tůmová, Lenka ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá imigračními integračními politikami a programy České republiky a Velké Británie. Hlavní důraz je kladen na integraci dětí imigrantů do společnosti a do škol. Práce je rozdělena na dvě části: každá z nich podává informace o historii a vývoji imigrace, o integračních politikách a o hlavních problémech, kterými se výše uvedené země zabývají a snaží vypořádat. Veškeré informace a data použitá v této práci pocházejí z nejnovějších zdrojů a výzkumů.
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.