Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 899 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Potkaní domov na kraji odpočívadla
Urbančok, Robert ; Maxmilián, Václav (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
V diele s názvom Potkaní domov na kraji odpočívadla spracovávam spomienky na výchovný nátlak z obdobia detstva do environmentu, ktorý stelesňuje psychický priestor prežívania vlastnej pozície vo výchovnom konštrukte rodičovských očakávaní v snahe modelovať osobnosť mladého človeka pomocou politiky športu. Učenie sa v izolovanom a empaticky vyprázdnenom priestore tenisového kurtu, v systéme definitívnych pravidiel, vzťahov a hodnôt založených na jednosmernom stavaní víťazstva nad zlyhanie, šírenia propagandy aktívneho životného štýlu a zdravého tela ako moderného individualistického náboženstva, udržovania selektívnej socializácie, limitovania intuície, kreativity a stigmatizácie inakosti za cieľom triedne legitimizovaného osobného rastu a reprezentácie svojho spoločenského postavenia – na úkor zapretia vlastnej identity. Pomocou apropriácie materiálov a estetiky tenisového kurtu vytváram priestor pre zvedomenie týchto potlačených spomienok z detstva prenesených do prítomnosti, kde sa ich snažím reflektovať, pomenovať vágne pocity a vnútorne sa s nimi vyrovnať.
Zdroje a formování duchovní identity v rámci waldorfského vzdělávání
HOLUBOVÁ, Helena
Práce se zaměřuje na religiózní projevy waldorfské školy relevantní z religionistického hlediska. Text ve stručném rozsahu nabízí výchozí paradigmata anthroposofie, ze které waldorfská pedagogika vyvěrá a předkládá pohledy tohoto holistického uvažovaní světa jako kontrast k tzv. fragmentárnosti postmoderní kultury. Práce poukazuje na formování identity a enkulturaci žáka skrze kolektivní prožívání cyklických slavností, rituálů, dramatizace a zakoušení mýtů. Jevy jsou popsány v obecném porozumění, upozorněno na jejich sociální či náboženskou funkci a koncem dané kapitoly je vždy poskytnut vhled do uchopení fenoménu waldorfskou praxí.
Proces opouštění nového náboženského hnutí a jeho vliv na identitu jedince
Drastíková, Jana ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dekonverze od nového náboženského hnutí Haré Krišna. Jejím cílem bylo zjistit, jaký vliv má tento proces na identitu člověka. Práce se dále zabývá tím, jak na proces dekonverze bývalí členové hnutí Haré Krišna nahlížejí, jaké byly první myšlenky na odchod z hnutí a za jakých okolností se vyskytly. Bylo také mapováno, kam vedly první kroky těch, kteří hnutí opustili a jak se změnily jejich volnočasové aktivity a okruh přátel. Práce se zabývala i tím, jak se na své členství bývalí členové hnutí Haré Krišna ohlížejí a co jim z něj dává smysl i nadále. Bylo zohledněno i to, co jim zpětně smysl nedává. Výzkum probíhal kvalitativně pomocí metody tematické analýzy. Byly analyzovány celkem čtyři polostrukturované rozhovory a pět odpovědí, které byly získány prostřednictvím online formuláře. Byli tak zapojeni nejen respondenti z území České republiky, ale i ze zahraničí. Výsledky analýzy naznačují, že ke změně identity respondentů dochází. Na první pohled je zřejmé, že se již neidentifikují jako Oddaní hnutí Haré Krišna, proměnily se však i jejich hodnoty, volnočasové aktivity a okruh přátel. Jiný je také způsob duchovního života a pohled na svět. Z výsledků analýzy dále vyplývá, že proces dekonverze je pomalý a postupný. Pro jedince, kteří procesem procházejí, je...
Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (oponent) ; Sylvestrová, Marta (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů se zabývá vlivem modernistické ilustrace 50. a 60. let na generaci současných tuzemských autorů zejména v oblasti knižní a časopisecké ilustrace. Společnými znaky pro vybrané současné české a slovenské ilustrátory jsou kromě práce s digitálními nástroji a tzv. vektorovou grafikou také používání vizuálních prvků odkazující do minulosti. Právě pro autory pracující s vektorovou grafikou a digitálními nástroji může československá vizuální kultura 50. a 60. let představovat ideální inspirační zdroj. Práce sleduje na pozadí politické a historické situace v Československu 50. let pozvolný vývoj vizuálního jazyka vycházejícího z moderního umění a jeho opatrné uplatňováni v rozličných oblastech ilustrační tvorby na konci dekády až po komplexní rozšíření modernistické ilustrace v knihách, časopisech a propagačních prostředcích v průběhu 60. let. Věnuje se také v exilu působícímu ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi.
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
ID - IDENTITY (UN) KNOWN (time specific in-cognito in-stant id - entity)
Janečková, Zuzana ; Babák, Petr (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
This dissertation focuses on va-rious strategies of presenting identity in contemporary art and the current trend of forming its mutations and mystifications. It deals with approaches such as when the name of an artist is absent from his performance, various forms of concealment, and the subsequent detection of an artist. The term “anonymity” is not examined as its mere literal definition, but it subsequently forks into other related meanings. The introduction points at our daily meetings with anonymity, the condensation of information stemming from all spheres including the sphere of visual arts. The subject of the dissertation is explored though the influence of media operating at a given time (time-specific) and a given place (site-specific): here and now. The text primarily deals with the phenomenon of being “anonymous”. While examining this topic, the period starting with the 1990s is discussed and supplemented by examples from the history of Slovak, Czech, and international visual art with extensions to literature, music and film. It closely focuses on the following four bi-polar forms of anonymity: celebrity / anonymous artist, art groups / collective exhibitions, street art / net art, signature art / untitled art. These terms are defined and organized into dictionary entries (containing both names of artists and definitions of terms). Comprising of over two hundred words, a hybrid thematic dictionary has been produced. It consists of already existing definitions taken from the Slovak and Czech mutations of Wikipedia which are quoted with consistence with each entry. The collaboration with Wikipedia is based on subsequent addition of the author’s definitions and thus supplements it with missing information from the sphere of visual arts. The text also deals with a current trend of renaming as a symbol of a hegemonic tool of power. The terms a.k.a., name, monogram, nick, and pseudonym are explored.
Nomád
Schneiberková, Marcela ; Macháček, Mikuláš (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Hledání vizuální identity projektu Škola 21, pražské vzdělávací a seberozvojové iniciativy. Práce analyzuje vizi projektu a navrhuje způsoby vizuální komunikace.
JEDNA IDENTITA: Brno-Vídeň-Bratislava
Bártová, Kristina ; Kloda, Martin (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je analyzovat problém odcizení se dvojice ohnisek kultury jednoho regionu, znovuobjevit pojítko mezi nimi a navrhnout formu jejich trvalé koexistence v konkrétním architektonickém záměru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 899 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.