Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova a výchova k občanství v dětských domovech a výchovných ústavech - role sociálního pracovníka
VÍKOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá tématem multikulturní výchovy a výchovy k občanství v dětských domovech a výchovných ústavech. Cílem bakalářské práce je zjistit a obecně vysvětlit, jak je chápána multikulturní výchova a výchova k občanství v systému vzdělávání pro žáky, kteří jsou umístěni ve výchovných zařízeních. Dále také popsat, jak je do procesu vzdělávání zapojen sociální pracovník. Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice průřezových témat Multikulturní výchova a Výchova k občanství, která jsou zařazena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V rámci charakteristiky průřezových témat jsou obecně popsány základní cíle vzdělávání v těchto oblastech. Dále je v této části bakalářské práce podrobně definován Školní vzdělávací program, jenž patří k neopomenutelným a závazným dokumentům všech základních, středních škol a výchovných zařízení. Poslední část se zaměřuje na objasnění problematiky sociální práce v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Praktická část se orientuje na provedený výzkum. Popisuje vybraný postup kvalitativního výzkumu, metodu dotazování a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor pro uskutečnění výzkumu byl vybrán na základě účelového výběru ze sociálních pracovníků dětských domovů a výchovných ústavů, kteří k výzkumu dali souhlas. Získaná data byla vyhodnocena pomocí otevřeného kódování a následně byla provedena kategorizace dat.
Připravenost dívek z výchovného ústavu na samostatný život
RANDLOVÁ, Alžběta
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat prostředí výchovného ústavu ve vztahu k dostatečnosti přípravy dívek. Mým vedlejším cílem je vyhodnotit domněnky a názory dívek na dostatečnost přípravy na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Jedná se o kvalitativní výzkum a jako postup v dosažení cíle jsem zvolila polostrukturované rozhovory se sedmi dívkami ve výchovném ústavu. Ku pomoci mi byl diktafon, který zaznamenával rozhovory s dívkami. Přepsané rozhovory jsou součástí příloh. Práce lépe pomáhá pochopit pocity dívek ve výchovném ústavu vzhledem k přípravě na samostatný život ze strany výchovného ústavu. Obsahuje také domněnky a názory dívek na dostatečnost či nedostatečnost přípravy ze strany výchovného ústavu. Téma této bakalářské práce mi přijde přínosné pro širokou veřejnost, která může stále brát ústavní péči jako nedostatečnou a neadekvátní pro děti a mladistvé. Přínos ale může mít i pro konkrétní výchovný ústav, pro který bude bakalářská práce určitou reflexí ze strany dívek, které měly jak slova pochvaly, tak podněty pro zlepšení. V závěru bakalářské práce po vyhodnocení rozhovorů vychází, že dívky jsou si pomoci ze strany výchovného ústavu vědomy, znají také podmínky, za kterých jim je pomoci a vědí, že mohou o pomoc vždy zažádat. Dále v bakalářské práci mám, že dívky jsou v rozsahu svých možností teoreticky připravené na vedení samostatného života a své domácnosti.
Volný čas klientů ve výchovném ústavu
SOUČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá téma volného času mladistvých klientů ve výchovných ústavech. Volný čas hraje klíčovou roli ve vývoji mladistvých, avšak omezené možnosti mohou negativně ovlivnit jejich psychické i fyzické zdraví. Práce se zaměřuje na poskytování různorodých aktivit, včetně sportu a kultury, k podpoře osobního rozvoje. Teoretická část definuje klíčové termíny, zatímco praktická část prezentuje výsledky výzkumu s návrhy pro výchovné ústavy. Práce poskytuje podklady pro implementaci nových volnočasových programů s cílem zlepšit kvalitu života klientů ve výchovných ústavech.
Concept for Establishment of a Training Centre Financed by European Funds
Lomnická, Mária ; Veselý, Marek (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
The introduced diploma thesis suggests a business plan for new activities of a middle entrepreneur, financed by European Structural Funds. The target is to build a training centre for public, the applicant is educational institution. The first part of thesis deals with theoretical aspects of European Structural Funds topic, second part composes own business plan suggestions.
Návrh systému vytápění základní školy
Pánková, Pavlína ; Vyhlídalová, Karolína (oponent) ; Horká, Lucie (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh vytápění stávajícího objektu základní školy. Práce se skládá ze třech částí. V první teoretické části se zabývám způsoby přenosu tepla, vliv zákrytů na otopná tělesa a určením výkonu sálavé a konvekční složky. Druhá výpočtová část řeší návrh vytápění vzdělávacího zařízení ve třech variantách návrhu zdroje tepla. Varianta jedna se skládá ze šesti tepelných čerpadel. Druhá varianta zohledňuje kombinaci přímého výparu pro vzduchotechnické jednotky a vytápění pomocí tepelných čerpadel. Třetí varianta počítá s instalací plynových kondenzačních kotlů. V závěru druhé části je sepsána technická zpráva, přiložená výkresová dokumentace a příloha s návrhem vytápění bytu. Poslední třetí část se věnuje experimentálnímu měření, ve kterém byl zjišťován vliv předsazené desky na výkon otopného tělesa.
Role morální odpovědnosti v kontextu ústavní péče o dítě
PŘÍHODOVÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá Rolí morální odpovědnosti v kontextu ústavní péče o dítě ze znevýhodněného prostředí. Práce detailně rozebírá možný vliv psychické deprivace a špatné socializace dítěte na jeho jednání v dospívání, které není slučitelné s normami společnosti do té míry, že musí být odebrán do ústavní výchovy. Cílem práce je zmapovat význam morální odpovědnosti ve výchově dítěte. Tento cíl zahrnuje jak upozornění na důležitost odpovědnosti rodiče ke svému dítěti, tak i důležitost odpovědnosti samotného dítěte. V případě, kdy osvojená odpovědnost dítěte není dostačující pro běžný život ve společnosti, je poukázáno na význam ústavní péče, konkrétně výchovných ústavů. Zásadním poznáním vycházejícím z této diplomové práce je fakt, že nedostatek morální odpovědnosti rodičů může způsobit nevhodné jednání jejich dětí a je sám o sobě přenášen na další generaci, čímž se tvoří uzavřený kruh, ze kterého je velmi obtížné vystoupit. Veškeré diskutované poznatky z teoretických zdrojů byly podpořeny osobní zkušeností z praxe sociálního pracovníka při práci s rodinami ze znevýhodněného prostředí.
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.