Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupnost dopravních uzlů z pohledu osob s hendikepem
Baláž, Matěj ; Erben, Adam (oponent) ; Tichý, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá přístupností uzlů městské hromadné dopravy pro osoby s handicapem v České republice. Teoretická část je rešerší české legislativy zabývající se problematikou přístupného prostředí a teorií pro navrhování bezbariérového prostředí používaných v praxi. Konkrétně jsou zde zmíněny požadavky na stavby veřejné infrastruktury a občanského vybavení dle Vyhlášky č. 398/2009 Sb. Praktická část obsahuje analýzu konkrétního prostoru přestupního uzlu Stará Osada a jeho navázání na nádraží Brno-Židenice. Mapuje bariéry prostoru přestupního uzlu a trasy na nádraží Brno-Židenice a navrhuje řešení pro odstranění těchto bariér. Bylo zjištěno, že v přestupním uzlu Stará Osada se nenachází náležité bezbariérové úpravy, které by zajišťovaly bezproblémový pohyb osob handicapem. Výstupem praktické části je návrh úprav v řešeném území pro zlepšení stávajícího stavu.
Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých
Řeháková, Nikola ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra andragogiky a managementu vzdělávání DIPLOMOVÁ PRÁCE Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých Motivation and barriers to further adult education Bc. Nikola Řeháková Vedoucí práce: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA Studijní program: Andragogika a management vzdělávání Studijní obor: N AMGT 2024 ABSTRAKT Tato práce se zabývá motivací a bariérami v dalším vzdělávání u jednotlivých věkových kategorií dospělosti. Kategorie dospělosti vychází z vývojových období a jsou řazeny dle věku: mladá dospělost (20-29 let), střední (30-44 let) a pozdní (45-60 let). Teoretická část pojednává o dalším vzdělávání, které je součástí celoživotního učení. Dále staví na psychologii učení dospělých, v rámci níž jsou představeny poznatky ohledně vývojových období dospělosti a taktéž jsou přiblíženy dosavadní znalosti motivace a bariér ve vzdělávání dospělých. Cílem práce bylo zanalyzovat a popsat současný postoj jednotlivých kategorií dospělosti k učení, jejich motivaci a bariéry v dalším vzdělávání. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 240 respondentů, a tedy 80 jedinců v každé věkové kategorii dospělosti (mladá, střední, pozdní). V souladu s cílem práce bylo stanoveno několik výzkumných otázek, pomocí nichž bylo zjištěno,...
Zábrany/Barriers
Vybíral, Dalibor ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce reflektuje autorovy osobní pocity a emocionální posuny během období určité životní fáze během studia. Sumarizuje tak chronoligicky posun od citově a fyzicky koncipovaných performancí po dnešní stadium vztahu, kdy vše co bylo odděluje surová materiální intalace zdi. Ta symbolicky představuje onu bariéru, nepochopení, odcizení a konec dialogu mezi dvěma stranami.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Doležel, Martin ; Sochor, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
ZAHRADA V KRIZI Problém první. Přesunutí vstupu z osy rotundy v 19. století, ze severu, do prostoru původního hospodářského dvora sevřeného skleníky. Cenou za tento krok bylo setření konceptu libosadu jako duchovní cesty, a dále zmatení návštěvníka novým excentrickým vstupem do zahrady. Problém druhý. Původní ušlechtilá náplň předpolí byla dokonale vyčištěna, a to včetně členění. Takže čestný dvůr je vklíněn mezi dva obrovské nespecifické prostory. Třetí problém. Devatenácté století je pryč. Dnešní návštěvník je náročný a nesoustředěný. KONCEPT Znovuoživení a doplnění konceptu členění předpolí na „subprostory“ je praktické a zároveň nabízí ztracenou estetickou kvalitu. Ve vztahu k osám zahrady je prostor příčně členěn novými stavbami. Tyto funkční pásy vytvářejí optické bariéry a jsou v ose průchodné. Ze dvou velkých prostorů vzniká minimálně šest menších. Přesunutí hlavního vstupu ze dvora na osu rotundy znamená možnost zahrady nadechnout se k budoucímu rozvoji bez drastických změn na památkově chráněných objektech, funkčně již definovaných. Navíc zahrada opět dostává ztracenou osovost, smysl, příběh o cestě člověka. Aplikování principů barokní zahrady do náplně zahrad předpolí je mylné nebo prvoplánové. Jiný druh prostoru vznikající v jiné době si žádá jiný přístup. Polarizované (též protilehlé) zahrady nabízí extrémní polohy dvou protichůdných vývojových tendencí. Superkoncipovaná zahrada vytvářená technologií dneška versus háj moudrosti, kde je architektem i stavitelem příroda. To vše proložené barokní zahradou někde uprostřed.
ARCHEOLOGICKÉ MUZEUM - PŘESTAVBA AREÁLU HRADIŠTĚ SV.HYPPOLITA VE ZNOJMĚ
Mitáš, Petr ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Zpracování standardní architektonické studie areálu archeologické nadace do podoby polyfunkčního centra, sloužícího nejen k prezentaci archeologických nálezů, ale rovněž potřebám turistického ruchu, vzdělávání a vědecké činnosti. Úkolem je na základě územně analytických, stavebně-technických a dalších podkladů a souvislostí, zpracovat návrh zástavby hospodářského areálu klášterního areálu Sv. Hyppolita. Navržená zástavba by měla vycházet z dané lokality území a vytvořit zázemí pro trvale udržitelný rozvoj areálu.
Problémy hluku železniční dopravy
Winkler, Martin ; Švancara, Pavel (oponent) ; Pellant, Karel (vedoucí práce)
Analýza hluku železniční dopravy a posouzení účinnosti protihlukových bariér různého typu
Řešení bezbariérového prostředí v intravilánu města
Elistratova, Elena ; Bret, Ondřej (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezbariérovostí, analýzou hodnotící přístupnost části města. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části je detailně vysvětleny pojmy jako bariéry, bezbariérovost, heldikep a požadavky Vyhláška č. 398/2009, která stanovuje obecné technické požadavky pro zajištění bezbariérového užívání staveb. Představuje základní možnosti využití smart city prvků které je možné využít v rámci řešeného typu území. Praktická část je pak zaměřena na bezbariérového hodnocení řešené části území a následným návrhem špatně řešených míst. Dále je práce zaměřena na návrh bezbariérového parku jako mista pro pro setkávání všech bez omezení a zvýšení atraktivity řešené lokality s důrazem na kvalitu života v daném území. Součástí návrhu je také implementace smart city technologií.
Rozvoj komunitní energetiky
Hrdličková, Gabriela
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunitní energetiky na území místní akční skupiny Bobrava v Jihomoravském kraji. Cílem práce je zjistit, zdali na zkoumaném území již existují nějaká zařízení fungující pro energetická společenství, jaká jsou pozitiva komunitní energetiky, negativa a bariéry bránící jejímu vzniku, názory veřejnosti a budoucí plány obcí v rozvoji tohoto odvětví. Informace pro naplnění cílů jsou získány metodou strukturovaných rozhovorů, které byly provedeny se zástupci deseti členských obcí MAS Bobrava. Získané výsledky odhalily, že komunitní energetika zatím neprobíhá v žádné ze zkoumaných obcí, dále také její konkrétní přínosy, jako je například soběstačnost a modernizace. Uvedena jsou také negativa jako například vysoké pořizovací náklady a nedostatečná legislativa. Bylo zjištěno, že všechny oslovené obce plánují na svém území komunitní energetiku zavádět v rámci obecních budov.
Systém péče o rizikovou mládež
Ratajová, Irena ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémem péče o rizikovou mládež v České republice. Zkoumá jej optikou kurátorů pro mládež, kteří jednotlivé případy koordinují. Jako linioví pracovníci implementují politiku péče o ohroženou mládež. Stanovila jsem si hlavní cíl práce. Zjistit, jak funguje stávající systém ochrany práv dětí se zaměřením na klienty kurátora pro mládež a identifikovat klíčové problémy v oblasti implementace současné politiky ochrany práv dětí perspektivě kurátorů pro mládež, jakožto liniových pracovníků. Hlavní cíl jsem rozpracovala do dílčích výzkumných otázek, které se zabývají nástroji, silnými stránkami systému, bariérami, možnostmi participace kurátorů podílet se na tvorbě politiky, ztotožnění se kurátorů se stávajícím směřováním systému a dále zjišťuji, zdali mají kurátoři dostatečné podmínky pro výkon své profese. Dále jsem si vytýčila dva dílčí cíle. První se zabývá možnostmi inovací a zlepšení celého systému, například prostřednictvím příkladů dobré praxe či inspirací zahraničí. Druhý pak zjišťuje to, jak se do výkonu činnosti kurátora promítly problémy poslední doby. Teoretickými východisky práce jsou teorie implementace (autoritativní model) a koncept liniových pracovníků. Pro naplnění výzkumných cílů jsem zvolila kvalitativní výzkum a data jsem sbírala prostřednictvím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.