Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vymezování a mapové zobrazení spádových obvodů základních škol: diskuse problematiky a možnosti využití GIS
Úlehla, Vojtěch ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice vymezování spádových obvodů základních škol (SO ZŠ). Navazuje na bakalářskou práci, ve které bylo provedeno mapové zobrazení a zhodnocení vymezení SO ZŠ na území městské části (MČ) Praha 3. Diplomová práce se věnuje tomuto tématu hlouběji z pohledu teoreticko-koncepčního, zabývá se diskusí přístupů k rozdělování dětí během povinné školní docházky do ZŠ a k možnosti volby školy rodiči v různých zemích, ale také aspekty, které vymezování SO ZŠ ovlivňují v Česku. Těžištěm práce je část metodická, hlavním cílem je diskuse dostupných zdrojů dat týkajících se tématu vhodných pro práci v prostředí geografických informačních systémů (GIS) a možných mapových zobrazení SO ZŠ. Důležitou součástí je také návrh vymezení SO ZŠ za využití GIS formou alokační úlohy. V rámci empirické části je vše ilustrováno na příkladu hlavního města Prahy, současný stav je porovnán s návrhem a zhodnocena je vhodnost současného vymezení SO ZŠ. Klíčová slova: spádový obvod, základní škola, Praha, mapové zobrazení, geografické informační systémy, alokační úloha, volba školy
Vymezování a mapování spádových obvodů základních škol: případová studie městské části Praha 3
Úlehla, Vojtěch ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Matoušek, Roman (oponent)
Hlavním cílem práce je v teoretické i praktické rovině představit a zhodnotit různé principy a důsledky vymezování spádových obvodů základních škol (SO ZŠ). Problematika je ukázána na příkladu území městské části (MČ) Praha 3. Obecným cílem práce je popsat, jaké jsou právní zásady vymezování SO ZŠ, jaký je geografický pohled na vymezování SO ZŠ, jak vymezení SO ZŠ souvisí s nerovností ve vzdělávání a jak k vymezování SO ZŠ přistupují zodpovědné osoby. Specifickým cílem práce je popsat specifika a vývoj území MČ Praha 3 a charakterizovat jednotlivé ZŠ v této MČ včetně vývoje počtu jejich žáků. Zmapováno a analyzováno je současné vymezení SO ZŠ a vývoj vymezení SO ZŠ od roku 1997 do současnosti. Analýza je doplněna o informace získané od zaměstnanců Úřadu MČ Praha 3. Klíčová slova: geografie vzdělávání, spádový obvod, základní škola, Praha 3

Viz též: podobná jména autorů
1 Úlehla, Vladimír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.