Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Slunce pro člověka
Mikysková, Milena ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Bakalářská práce popisuje přípravu a realizaci výtvarného projektu, který je postaven na dvou metodických řadách. První metodická řada se věnuje barvám. Cílem metodické řady je hra s barvou a rozvoj schopnosti vnímání barev. V druhé metodické řadě se objevuje propojení mezioborových vztahů mezi literaturou, dramatickou a výtvarnou výchovou. Jde o ztvárnění mýtického příběhu Daidalos a Ikaros. Práce zároveň poukazuje na náročnost realizace výtvarného projektu ve školní družině.
Odívání v antických uměleckých dílech jako podklad pro výtvarné činnosti s textilem na 1. stupni základní školy
Kubcová, Helena ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám činnostmi s textilem, které lze využít v hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Hlavním východiskem je pro mě Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle a očekávané výstupy zaměřené na specifiku užité tvorby. Jako téma pro teoretickou část, která je východiskem pro část praktickou, jsem si zvolila oblast antického odívání, jeho vývoj a proměny, které studuji z dochovaných uměleckých děl. V praktické části využívám toto téma jako východisko, ale zároveň inspiraci z něj rozvíjím do širších oblastí, které jsou dalšími podklady pro možné výtvarné činnosti. Inspiraci antickými oděvy využívám především ve výtvarných řadách určených pro druhé období prvního stupně základní školy, širší spektrum inspirace uměleckými díly pak promítám ve výtvarných řadách určených pro žáky prvních až třetích ročníků. Cílem této diplomové práce je navrhnout výtvarné řady určené pro první až pátý ročník na zadané téma, část z nich zrealizovat a odhalit tak určité překážky, ale i výhody, se kterými se učitel může v práci s textilem během hodin výtvarné výchovy setkat. Mým záměrem je skrze tuto diplomovou práci otevřít další inspiraci ostatním učitelům pro využití textilu. Tento cíl je však zároveň podmíněn spojením s tématem, které mě již velmi dlouho zajímá a pro...
Šperk a ozdoba ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ
Dvořáková, Iva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma šperku a jeho pozice ve výtvarné výchově na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se soustředí na klasifikaci a funkci šperku. Popisuje jeho vývoj, především zachycuje změny ve šperkařské tvorbě od počátku 20.století po současnost, a to jak v českém, tak zahraničním prostředí. V neposlední řade se věnuje netradičním materiálům, které se pro výrobu šperku používají. Detailněji se soustředí na textilní šperk, jež se objevuje v praktické části. Praktická část představuje dvě metodicky zpracované výtvarné řady, skrze které je šperk realizován v prostředí prvního stupně základní školy. Součástí diplomové práce jsou také přílohy a rozsáhlá fotodokumentace realizovaných výtvarných námětů.
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.
Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Svobodová, Michala ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Svobodová, M.: Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy/ DP / Praha 2011 / UK, Pedf, Kat VV s. 103 Teoretická část diplomové práce obsahuje stručnou historii vývoje šperku od počátku lidstva až k dnešním dnům. Je zaměřena především na novodobou historii a takzvaný autorský šperk. Snaží se sledovat vznik a rozvoj trendu výroby šperku z netradičních materiálů. V současné tvorbě prezentuje vybrané designéry šperku České alternativní scény a ukázky jejich prací. V didaktické části jsou představeny dvě výtvarné řady, jež byly částečně realizovány se žáky prvního stupně základní školy. Výtvarná část diplomové práce pak prezentuje autorovu vlastní tvorbu. Práce je doplněna četnou obrazovou dokumentací.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce "Tvoříme z odpadového materiálu" je vytvoření dvou metodických řad výtvarných činností s využitím odpadového materiálu z papíru a textilu pro děti předškolního věku. Práce obsahuje náměty na výtvarné činnosti, které jsou uspořádány podle týdenních témat z celého školního roku. Uvedené náměty mohou být inspirací pro pedagogy, vychovatele, ale i rodiče. Součástí práce je výtvarná dokumentace na CD.
Příroda jako výtvarná dílna
Zajíčková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Tato práce je zaměřena na využití přírody ve výtvarné výchově. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá možnostmi využití přírody a přírodních materiálů ve výtvarné výchově v návaznosti na environmentální výchovou, dějinami výtvarného umění a výtvarné výchovy ve vztahu k přírodě jako inspiraci, nebo zdroji materiálu. Praktickou část tvoří dvě metodické řady. První metodická řada je zaměřena na práci s přírodními materiály přímo v přírodě. Druhá výtvarná řada je rozdělena do dalších čtyř metodických řad inspirovaných ročními obdobími. Cílem práce je ukázat na význam přírody ve výtvarné výchově a nabídnout řadu možností k využití tohoto tématu. Hlavním přínosem je shrnutí poznatků o přírodě ve vztahu k výtvarné výchově a náměty na aktivity inspirované přírodou, nebo realizované přímo v přírodě.
Příroda jako výtvarná dílna
Plecitá, Kateřina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi propojení výtvarného umění s přírodou. Teoretická část vychází z Rámcově vzdělávacího programu, sleduje úlohu výtvarné výchovy a didaktické prostředky k dosažení stanovených cílů. Zvláštní pozornost je věnována projektové problematice výuky s návazností na ekologickou výchovu, mezipředmětové vztahy a vývoj směrů výtvarného umění pracujícího s přírodou se zaměřením na zemní umění. Praktická část obsahuje tři metodické řady výtvarných aktivit se žáky 1. stupně. Součástí diplomové práce je obrazová dokumentace jednotlivých realizovaných činností na přiloženém CD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.