Název:
Odívání v antických uměleckých dílech jako podklad pro výtvarné činnosti s textilem na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Clothing in antique works of art as a basis for textile work at infant school
Autoři:
Kubcová, Helena ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám činnostmi s textilem, které lze využít v hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Hlavním východiskem je pro mě Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle a očekávané výstupy zaměřené na specifiku užité tvorby. Jako téma pro teoretickou část, která je východiskem pro část praktickou, jsem si zvolila oblast antického odívání, jeho vývoj a proměny, které studuji z dochovaných uměleckých děl. V praktické části využívám toto téma jako východisko, ale zároveň inspiraci z něj rozvíjím do širších oblastí, které jsou dalšími podklady pro možné výtvarné činnosti. Inspiraci antickými oděvy využívám především ve výtvarných řadách určených pro druhé období prvního stupně základní školy, širší spektrum inspirace uměleckými díly pak promítám ve výtvarných řadách určených pro žáky prvních až třetích ročníků. Cílem této diplomové práce je navrhnout výtvarné řady určené pro první až pátý ročník na zadané téma, část z nich zrealizovat a odhalit tak určité překážky, ale i výhody, se kterými se učitel může v práci s textilem během hodin výtvarné výchovy setkat. Mým záměrem je skrze tuto diplomovou práci otevřít další inspiraci ostatním učitelům pro využití textilu. Tento cíl je však zároveň podmíněn spojením s tématem, které mě již velmi dlouho zajímá a pro...I deal with textile activities which can be used during art lessons at infant school in my diploma thesis. The main basis for me is the Framework Education Programme for Elementary education, its aims and its expected outcomes focused on the applied art creation.I have chosen antique clothing, which I studied from preserved pieces of arts, its development and changes as the theme for the theoretical part. I use this theme as a base for the theoretical part and I also develop inspiration by this theme further to wider ranges of fields, which represented the next basis of possible art activities. The aim of this diploma thesis is to suggest various thematic art sets for the first to fifth class, to realize some of them and to reveal certain obstacles as well as advantages a teacher can meet during textile work. The intention of my thesis is to give teachers further inspiration how to utilize textile. I can say that, based on the realized art sets, I have done a research concerning pupils' experience with textile, proved the theories and arrived at surprising conclusions about pupils' actual experience.