Název:
Příroda jako výtvarná dílna
Překlad názvu:
Nature as an art workshop
Autoři:
Zajíčková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce je zaměřena na využití přírody ve výtvarné výchově. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá možnostmi využití přírody a přírodních materiálů ve výtvarné výchově v návaznosti na environmentální výchovou, dějinami výtvarného umění a výtvarné výchovy ve vztahu k přírodě jako inspiraci, nebo zdroji materiálu. Praktickou část tvoří dvě metodické řady. První metodická řada je zaměřena na práci s přírodními materiály přímo v přírodě. Druhá výtvarná řada je rozdělena do dalších čtyř metodických řad inspirovaných ročními obdobími. Cílem práce je ukázat na význam přírody ve výtvarné výchově a nabídnout řadu možností k využití tohoto tématu. Hlavním přínosem je shrnutí poznatků o přírodě ve vztahu k výtvarné výchově a náměty na aktivity inspirované přírodou, nebo realizované přímo v přírodě.This thesis is oriented on use of nature in art education. It consists of teortical and practial part. Theoretcial part describes possibiliteis of using nature and natural materials in art education in relationship with environmental education, history of art and art education in relationship with nature as inspiration or source of material. Practical part consits of two guidelines. The first one is focused on work with natural materials directly in nature. The second one is sectioned into another four guidelines inspirated by seasons of the year. Intention of this thesis is to point to the value of the nature in art education and offer number of possibiliteis how to use this topic. The main asset of this thesis is in summarizing knowledge about nature in relationship to art education and suggestions for activities inspirated by nature or realized directly in nature.
Klíčová slova:
ekologická výchova; historie umění; směry pracující s přírodou; zemní umění; Art history; ecological education; land-art; working with nature