Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh optimalizace služeb v Kopírovacím centru
Šustrová, Tereza ; Šimonová, Jana (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá současnou situací společnosti poskytující služby v oblasti kopírování, laminování, vazby dokumentů a podobně. Práce analyzuje současný stav ve firmě z hlediska efektivity personální práce a působení firemního prostředí na zákazníka. Výsledky provedeného dotazníkového šetření budou použity pro návrh řady opatření, která povedou ke zlepšení současného stavu ve společnosti.
Vnímání pedagogické fakulty studenty prvního ročníku a jejich ambice stát se učiteli
Popelářová, Markéta ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na studenty a studentky učitelství v prvním ročníku jejich studia na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia učitelství, které absolvují. Práce odpovídá na otázky, proč studenti volí pedagogickou fakultu, jak vnímají první rok studia na pedagogické fakultě a zda chtějí učit. Teoretická část představuje již dříve publikované české a zahraniční poznatky týkající se faktorů, které motivují studenty jít učit; dále se věnuje tomu, jak studenti hodnotí studium na pedagogické fakultě nebo co považují za výhody a nevýhody učitelského povolání. Teoretická část také blíže představuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, protože právě na ní byla provedena výzkumná část této práce. Výzkumná část ukazuje výsledky smíšeného výzkumu. Ten je z menší části tvořen kvantitativní metodou a představuje data z dotazníků pro studenty prvního ročníku studia. Dominantní část výzkumu je ale tvořena kvalitativní metodou, v rámci které autorka analyzovala patnáct rozhovorů se studenty a studentkami prvního ročníku bakalářského studia. V nich zjišťovala, proč se studenti rozhodli studovat učitelství, jak vnímají své studium a zda se chystají stát se učiteli. KLÍČOVÁ SLOVA: studenti učitelství, pedagogická fakulta, percepce...
Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu
Müllerová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce literatury na středních školách na podkladu unikátního studijního programu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu literární výchova se zasazením do kontextu rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Dále je uvedena definice pojmu alternativní školství a vymezeny pojmy, se kterými je následně operováno v empirické části - čtenářství a čtenářská gramotnost, formativní hodnocení, Content and Language Integrated Learning a tandemová výuka. Na závěr je popsáno období adolescence s důrazem na psychologickou a sociální charakteristiku jedince. Cílem empirické části bylo popsat, jak probíhá výuka v alternativním studijním programu na úrovni ISCED 3 s důrazem na výuku literatury řazené do tematicky-žánrových celků. Od něj se odvíjely dílčí cíle, a to: zasadit alternativní studijní program do kontextu dané školy; popsat, jakým způsobem je studium alternativního studijního programu organizováno; popsat, jak probíhá výuka literární výchovy v tomto alternativním studijním programu. Cíle bylo dosaženo pomocí deskriptivní případové...
Možnosti endodisperze suchozemských plžů trávicím traktem ptáků
Simonová, Jasna ; Juřičková, Lucie (vedoucí práce) ; Krištín, Anton (oponent)
Pasivní disperse je základním způsobem šíření suchozemských plžů, jejichž schopnost aktivní disperse je velmi omezená. Za důležitý vektor šíření plžů jsou dlouhodobě považováni ptáci. Plži mohou být přenášeni přichycení na povrchu jejich těla (ektozoochorie) nebo mohou přežít konzumaci ptákem a následné vyloučení z jeho trávicího traktu (endozoochorie). Možnost endozoochorie byla zatím prokázána jen pro několik málo druhů plžů a ptáků. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda je endozoochorie možná i pro další kombinace druhů. Plži byli nabízeni ptákům v laboratorních podmínkách a v záchranných stanicích pro živočichy. Následně byly sebrány a prohledány trus a vývržky ptáků. U plžů se schránkami bez výrazného poškození byla zjišťována jejich životaschopnost. Ptáci celkem zkonzumovali 62 % z 4519 nabízených plžů příslušejících 15 druhům. Bez výrazného poškození schránky bylo v trusu nalezeno 240 plžů (5,3 % zkonzumovaných). Celkem bylo živých 28 jedinců čtyř druhů (Clausiliidae: Alinda biplicata; Chondrinidae: Chondrina avenacea; Vertiginidae: Vertigo antivertigo, V. pygmaea). Někteří plži byli ptáky také vydáveni. Bez významného poškození schránky bylo celkem vydáveno 121 jedinců (2,7 % zkonzumovaných) čtyř druhů. Celkem 35 jedinců všech čtyř druhů (Chondrinidae: Chondrina avenacea;...
Zápis do 1. třídy ZŠ. Případové studie zápisů do základních škol
Záleská, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice zápisu dětí do 1. třídy základní školy. Toto téma je v současné době diskutované hlavně kvůli odlišnostem v přístupu jednotlivých škol k ověřování školní zralosti během zápisu. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části práce se věnuje vymezení pojmu školní zralost a jejími jednotlivými oblastmi, následuje kapitola věnující se samotnému zápisu do první třídy, kde je popsán doporučený postup k ověřování školní zralosti a organizace zápisu. Další kapitola se zabývá odkladem školní docházky a s tím souvisejícími přípravnými třídami, které by měly sloužit právě dětem, které dostaly odklad. Poslední kapitola se věnuje vstupu do školy a prvním měsícům stráveným ve školní lavici, neboť to úzce souvisí se školní zralostí a zápisem do prvních tříd a logicky tak uzavírá teoretickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce představuje případové studie zápisů na šesti vybraných školách, které byly vybrány tak, aby se lišily velikostí, velikostí sídla působnosti a socioekonomickým statusem rodin, jejichž děti školu navštěvují. Cílem práce je zjistit, jak moc se zápisy do prvních tříd liší a jakou funkci v jednotlivých školách plní.
Dětské knihovny v mateřských školách: možnosti, limity a výzvy
Švejnohová, Alena ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce vychází z tvrzení, že využití dětské knihovny v mateřské škole není dosud v ČR systematicky zpracováno, ačkoliv z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je patrné, že existence dětské knihovny v mateřské škole má pozitivní dopady nejen na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem diplomové práce bylo zmapovat roli dětských knihoven v mateřské škole. Za využití kvalitativního výzkumu jsem v diplomové práci zjišťovala, jakým způsobem jsou využívány dětské knihovny v MŠ a co je potřeba pro vytvoření fungující školní knihovny v mateřské škole. Pro získání odpovědí na výzkumné otázky byl zvolen design případové studie a podrobněji byly zmapovány tři případy mateřských škol, v nichž je dětská knihovna etablovaná a využívaná. K dokonalému a plnému využití dětské knihovny je potřeba, aby byla doplňována aktuální literaturou, interaktivními knihami, publikacemi, které děti zaujmou nejen svým přitažlivým zevnějškem, ale i obsahem. Stejně tak je tomu i u knihovny samotné. Je podstatné, aby upoutala svým vzhledem, který by měl být atraktivní a příjemný pro dítě i dospělého. KLÍČOVÁ SLOVA dětské knihovny, mateřská škola, děti předškolního věku, práce s knihou, metody rozvoje čtenářské pregramotnosti, případová studie
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání
Simonová, Jaroslava ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Šeďová, Klára (oponent)
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání Jaroslava Simonová Abstrakt Disertační práce popisuje proces výběru školy v primárním vzdělávání a faktory, které jej ovlivňují. S využitím kvalitativního designu zakotvené teorie staví na datech ze 41 polostrukturovaných rozhovorů a dvou ohniskových skupin. Rozhodování rodičů o výběru školy je formováno především organizačními potřebami rodičů a jejich niternou potřebou být "dobrým rodičem". Při dotazování rodiče uvádějí řadu kritérií, která jsou podle nich důležitá, pro mnohé z nich ale nedokáží získat relevantní a důvěryhodné informace. Proto se v konečném důsledku mohou rozhodovat na základě jiných kritérií než těch, která uvádějí jako důležitá, této změny jsou si ovšem málokdy vědomi. Při vlastním rozhodování jsou neopominutelná tři kritéria: dostupnost, renomé a emoce, které rodiče v navštívené škole zažívali. Důležitou intervenující podmínkou jsou potřeby dítěte. Ty hrají důležitou úlohu především v případě, že rodiče vnímají, že jejich dítě má nějaké specifické potřeby. Roli hrají zkušenosti rodičů se vzdělávacím systémem a jejich osobnostní charakteristiky. Významnými omezujícími faktory jsou ekonomické podmínky a charakter lokality. Proces volby školy v mnoha ohledech neodpovídá teorii...
Spravedlivé hodnocení na 1. stupni ZŠ: případová studie
Slabá, Monika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se týká spravedlivého hodnocení na prvním stupni ZŠ. V teoretické části popisuje funkce a typy hodnocení. Zabývá se formami hodnocení, zejména klasifikací, formativním hodnocením a sebehodnocením. Snaží se vytyčit pojem spravedlnost, a jak se na ni dá pohlížet ve školství. Také se zde zabývá vztahy mezi učitelem, žákem a rodiči. Praktická část pojednává o výsledcích výzkumu případové studie ve vybraném 4. ročníku základní školy. Stěžejní metodou byly skupinové rozhovory s žáky. Dále polostrukturovaný rozhovor s pedagogem třídy. A poté online dotazník, který vyplňovali rodiče žáků. Cílem bylo zjistit, jak vnímají spravedlivé hodnocení žáci na prvním stupni základní školy, učitel a rodiče žáků. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci považují za spravedlivé hodnocení známkami ovšem doplněnými formativním hodnocením (tedy slovními komentáři v procesu učení), které konkretizují jejich výkon, pomáhají identifikovat chyby a také je napravovat. Totéž vnímali i rodiče žáků. Pedagog vnímal, že ke spravedlivému hodnocení potřebuje mít stanovená jasná kritéria a hodnotit nejen známkou, ale i slovně.
Montessori školy na malém městě
Kelblová, Lucie ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá úlohu Montessori škol na malém městě. Ve velkých městech je nabídka vzdělávacích příležitostí pestřejší, na malém městě představují Montessori školy často jedinou alternativu k běžné základní škole. Pro účel výzkumu byl zvolen kvalitativní design vícepřípadové studie. Předmětem šetření byly dvě školy. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů s pěti rodiči, čtyřmi učiteli a dvěma zakladatelkami škol byla zjišťována prvotní očekávání a jejich naplnění z pohledu všech skupin respondentů. Rodiče od školy očekávají vstřícné a bezpečné prostředí, individuální přístup, respekt k dítěti, kooperativní prostředí, podnětný způsob výuky, podporu vnitřní motivace dětí, svobodu a zároveň odpovědnost. Očekávání učitelů spočívala v možnosti uplatnit alternativní způsoby výuky s ohledem na individualitu žáka, respektující přístup a spolupracující kolektiv. Zakladatelky chtěly vytvořit přívětivou školu založenou na principech Marie Montessori, která bude finančně dostupná pro běžné rodiny a bude moci díky důrazu na individuální přístup poskytnout kvalitní vzdělání širokému spektru dětí, včetně těch s individuálními potřebami. Očekávání všech tří skupin respondentů byla naplněna, což potvrdila i konzistence v jejich odpovědích. Úloha Montessori škol na malých městech je zásadní z několika důvodů:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Simonová, Jaroslava
3 Simonová, Jasna
3 Šimonová, Jana
2 Šimonová, Jindra
3 Šimonová, Jitka
1 Šimonová, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.