Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební komunikace, projekce a analogie v muzikoterapeutické praxi u dětí se zdravotním postižením
Lipský, Matěj ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mastnak, Wolfgang (oponent) ; Weber, Jana (oponent)
/ ABSTRAKT HUDEBNÍ KOMUNIKACE, PROJEKCE A ANALOGIE V MUZIKOTERAPEUTICKÉ PRAXI U DĚTÍ SE ZDRAVOTNÍM POSIŽENÍM Prezentovaná práce se zabývá tématem hudebního obsahu u dětí se zdravotním postižením v muzikoterapeutické praxi v rámci metody improvizace, techniky vystupování. V teoretické části představujeme filosofická východiska pro muzikoterapii ve speciální pedagogice a výzkumu. Ta spatřujeme v gnoseologických úvahách kritického realismu a radikálního konstruktivismu. Následně představujeme muzikoterapeutickou terminologii a klasifikaci ve vztahu k našemu výzkumnému projektu. Prezentujeme tři muzikoterapeutické modely, které kladou důraz na obsah hudby klientů. Jsou jimi Morfologická muzikoterapie z Německa, Analogická muzikoterapie z Holandska a muzikoterapie Geneape z České republiky. Dále se zabýváme obecným využitím muzikoterapie u klientů s mentálním postižením, s poruchou autistického spektra a se zrakovým postižením, neboť tato specifická skupina klientů odpovídá našemu výzkumnému vzorku. V závěru teoretické části představujeme hudební komunikaci, projekci a analogii, neboť v teoretické rovině jsou tyto termíny vždy spjaté s hudebním obsahem. Tato skutečnost se potvrdila i v našem výzkumu. Výzkumná studie vychází ze dvou částí náběru dat. V první jsme se zaměřili na pořízení hudební nahrávky...
Hudební komunikace, projekce a analogie v muzikoterapeutické praxi u dětí se zdravotním postižením
Lipský, Matěj ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mastnak, Wolfgang (oponent) ; Weber, Jana (oponent)
/ ABSTRAKT HUDEBNÍ KOMUNIKACE, PROJEKCE A ANALOGIE V MUZIKOTERAPEUTICKÉ PRAXI U DĚTÍ SE ZDRAVOTNÍM POSIŽENÍM Prezentovaná práce se zabývá tématem hudebního obsahu u dětí se zdravotním postižením v muzikoterapeutické praxi v rámci metody improvizace, techniky vystupování. V teoretické části představujeme filosofická východiska pro muzikoterapii ve speciální pedagogice a výzkumu. Ta spatřujeme v gnoseologických úvahách kritického realismu a radikálního konstruktivismu. Následně představujeme muzikoterapeutickou terminologii a klasifikaci ve vztahu k našemu výzkumnému projektu. Prezentujeme tři muzikoterapeutické modely, které kladou důraz na obsah hudby klientů. Jsou jimi Morfologická muzikoterapie z Německa, Analogická muzikoterapie z Holandska a muzikoterapie Geneape z České republiky. Dále se zabýváme obecným využitím muzikoterapie u klientů s mentálním postižením, s poruchou autistického spektra a se zrakovým postižením, neboť tato specifická skupina klientů odpovídá našemu výzkumnému vzorku. V závěru teoretické části představujeme hudební komunikaci, projekci a analogii, neboť v teoretické rovině jsou tyto termíny vždy spjaté s hudebním obsahem. Tato skutečnost se potvrdila i v našem výzkumu. Výzkumná studie vychází ze dvou částí náběru dat. V první jsme se zaměřili na pořízení hudební nahrávky...
Význam muzikoterapie pro neurorehabilitaci a pedagogickou rehabilitaci osob po poškození mozku v kontextu kvality jejich života
Gerlichová, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) ; Mastnak, Wolfgang (oponent)
Disertační práce se věnuje zkoumání působení muzikoterapie na vnímání kvality ži- vota u osob po získaném poškození mozku v rámci komplexního neurorehabilitačního procesu. Jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu. Kvantitativní část studie vychází ze souboru 100 osob, které navštěvovaly denní stacionář KRL 1. LF UK a VFN v Praze v letech 2006-2012. U těchto osob bylo provedeno vstupní a výstupní měření dle metodiky FIM a tyto údaje byly statisticky vyhodnoceny v závislosti na dalších sledovaných parametrech. Kvalitativní část studie zpracovává výsledky provedených polostrukturovaných rozhovorů s 15 osobami, které se také účastnily kvantitativní studie. Vnímání muzikoterapie se vyhodnocuje postupem inspirovaným metodou zakotvené teorie. Z výsledků smíšeného výzkumu vyplývá, že muzikoterapie je důležitou součástí re- habilitačního procesu osob po získaném poškození mozku. Jsou potvrzeny účinky vyšší četnosti muzikoterapie na zlepšení ve sledovaných kategoriích (motorika, ko- munikace, samostatnost). Významným příspěvkem muzikoterapie v oblasti vnímání kvality života je pozitivní ovlivnění vnímání pohybu, dynamiky a vnímání samo- statnosti, dále získávání emoční stability, posílení schopnosti relaxace a uvolnění. Práce přináší potvrzení účinnosti muzikoterapie v procesu rehabilitace osob po zís-...
Muzikoterapie, hudební výchova a dospívání (K problematice iniciace zájmu dospívajících o hudební výchovu)
Weber, Jana ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Mastnak, Wolfgang (oponent)
Jedním z období, kdy je hudba potřebou a někdy přímo součástí našeho bytí a naší identity, je dospívání. V součásném uspěchaném světě, kde hudba mizí z našeho okolí, je škola často tím posledním místem, kde se mladí lidé mohou s hudbou setkat, kde se mohou prostřednictvím hudby také učit a poznávat svět kolem sebe. Podíváme-li se na hudební výchovu z této perspektivy, jde o poslání. Současná situace na běžných českých základních školách ovšem nestaví výchovné předměty dostatečně dopopředí, aby toto poslání mohlo být naplňováno. A tak se stává, že z hudební výchovy, předmětu s tak obrovskou potencí, je pouhé formální předávání a popřípadě získávání poznatků bez hlubšího smyslu, kde jde často pro obě strany o to "přežít výuku". Cílem této práce bylo hledat cesty, které by znovuiniciovaly zájem dospívajících o hudební výchovu jako o předmět i o hudbu obecně. Ústřední myšlenkou byla potom motivace k procesu poznávání pomocí propojování reality života dospívajícího s realitou školního prostředí a to cestou vlastních prožitků v tvořivých aktivitách. Inspirovala jsem se dvěma oblastmi, a to muzikoterapií a artefiletikou. Kromě toho, že je práce heuristicky orientována, tzn. že není jejím úkolem otázky zodpovídat, ale klást si je, je zaměřena velmi prakticky. Cílem práce je ukázat na možnost využití myšlenek a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.