|
Vzdělávání v cestovním ruchu
Sýkorová, Lenka ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce)
Práce představuje analýzu jednotlivých úrovní vzdělávání v oblasti cestovního ruchu a institucí, které toto vzdělávání nabízejí. Jedním z cílů je možné praktické využití pro studenty. Zakončena je seznamem škol poskytujích vzdělávání v cestovním ruchu.
|
|
Analýza cestovního ruchu Ostravska
Burianová, Lenka ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je celková analýza cestovního ruchu Ostravska s přihlédnutím k jeho geografické příslušnosti k Moravskoslezskému kraji. Zaměřuje se na jednotlivé prvky CR, zejména atraktivity. Rozebírá jejich charakteristiku a funkčnost v rámci CR. Jmenuje jednotlivé památky a zajímavosti zvláště v centru Moravské Ostravy a Přívozu. Pojednává o struktuře návštěvníků. Smyslem práce je představit město v tom pravém a turisticky zajímavém světle. Dále zkoumá použité prezentační prostředky a jejich užitečnost při snahách o zvýraznění dobrého jména Ostravy. Dílčím cílem je analýza smýšlení veřejnosti o Ostravsku.
|
|
Specifické aspekty práce a motivační faktory ovlivňující pracovníky cestovního ruchu
Lechnýřová, Zuzana ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent) ; Hlinka, Pavel (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na problematiku zaměstnanosti a motivace pracovníků v cestovním ruchu. Cílem je získání struktury motivačních faktorů, které jsou pro pracovníky cestovních kanceláří, hotelů a informačních center důležité, a dále zjisit, jak jsou tyto faktory přítomny v náplni vykonávané práce. Na tento výzkum navazuje výzkum mezi studenty škol cestovního ruchu. Výsledky jsou dále srovnány s výsledky obdobných výzkumů provedených na vzorku obyvatel České republiky. Pro dokreslení významu pracovníků pro podniky cestovního ruchu práce obsahuje také základní přehled podniků, které poskytují služby účastníkům cestovního ruchu, a podrobný přehled statistických zdrojů týkající se zaměstnanosti.
|
|
Does marketing research have important role in operation and decision-making of the touroperator?
Rehúšová, Alexandra ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí a sice do teoretické a praktické. V teoretické části jsou charakterizovány cestovní kanceláře společně s jejich činností a klasifikací. Dále následují kapitoly věnované marketingovému výzkumu a jeho charakteristice včetně důvodů pro jeho realizaci, a jednotlivých kroků procesu marketingového výzkumu, typům a formám marketingového výzkumu, a podrobněji také kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu. Ďalší kapitoly pojednávají o informacích v marketingovém výzkumu a jejich zdrojích, realizaci marketingového výzkumu a řízení marketingového výzkumu s využitím služeb marketingové organizáce nebo vlastního útvaru marketingového výzkumu. V praktické části jsou shrnuty odpovědi na 7 otázek, které poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetření ohledně úlohy marketingového výzkumu v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře. Kromě toho je u každé otázky napsané shrnutí výsledků výzkumu.
|
|
Analýza propagační komunikace Léčebných lázní Bohdaneč a jejich konkurentů
Růžičková, Kateřina ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hauptová, Petra (oponent)
První část představuje Léčebné lázně Bohdaneč a.s. (LLB a.s.) a jejich přední konkurenty, kterými jsou Lázně Velichovky a.s. a Anenské slatinné lázně a.s. neboli Lázně Bělohrad. Druhá část vysvětluje pojmy, které souvisí s marketingem a komerčními komunikacemi. V této souvislosti je popsán marketingový a komunikační mix spolu s nástroji, které obsahuje. Komerční komunikační nástroje jsou detailně charakterizovány, jedná se o ATL i BTL komunikační nástroje, z hlediska jejich použití v komunikačním mixu firem. Třetí část je zaměřena na poslední ze "4P", neboli propagaci. Propagace LLB a.s. je srovnávána s konkurenty, analyzována je především realizovaná propagace prostřednictvím nových médií. Součástí této poslední části je detailní porovnání webových stránek všech tří lázeňských míst a také návrh na zlepšení komunikační kampaně LLB a.s.
|
| |
|
Analýza výuky cestovního ruchu na vysokých školách v ČR
Salačová, Kristýna ; Lechnýřová, Zuzana (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Tato práce analyzuje výuku cestovního ruchu na prezenční bakalářské úrovni studia státních a soukromých vysokých škol v České republice. Analýza je provedena podrobným srovnáním vyučovaných předmětů na jednotlivých školách a doplněna dotazníkovým šetřením, ve kterém se zjišťovala spokojenost studentů se studiem a výukou. Cílem práce bylo navrhnout doporučení na zlepšení pro Vysokou školu ekonomickou v Praze a její studijní obor Cestovní ruch a regionální rozvoj.
|
| |
| |
| |