Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření brány pro chytrá zařízení Xiaomi Aqara
Urbánek, Petr ; Koutenský, Michal (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření náhrady za bránu pro chytrá zařízení značky Aqara.  Práce popisuje zařízení ekosystému Xiaomi Aqara, která jsou použita pro testování i reverse-engineering komunikace. Brána je vytvořena na platformě ESP32 a čipem cc2530. Zhotovená brána tvoří most mezi ZigBee a MQTT protokolem, čímž umožňuje propojení Aqara senzorů a aktorů se službou Home Assistant. Díky Home Assistant jsou veškerá data o domácnosti v bezpečí a vytváření automatizované domácnosti jednodušší.
Zařízení pro testování digitálních obvodů
Urbánek, Petr ; Bohrn, Marek (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení určené na testování digitálních obvodů, především logických hradel a operačních zesilovačů. Toto zařízení bude využíváno laboratorních cvičeních, takže bude kontrolovat funkční stav součástek. Zařízení bude používat k zobrazení LCD display, pomocí něhož bude komunikovat s uživatelem a bude umožňovat připojení k osobnímu počítači přes USB sběrnici.
Anodické pájení sendvičových struktur
Urbánek, Petr ; Kosina, Petr (oponent) ; Pekárek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá technologií anodického pájení. Zaměřuje se zejména na pájení sendvičových struktur sklo-křemík. Popisuje danou metodu pájení a vyzdvihuje její přednosti. Teoreticky rozebírá jednotlivé užívané způsoby pájení těchto struktur a hodnotí jejich možný přínos. Prakticky tato práce zkoumá možné způsoby pájecích metod na konkrétním zařízení. Tyto jednotlivé pájecí metody jsou hodnoceny na základě dosažené kvality spoje. Dále se tato práce zabývá otázkou anodického pájení při nízkých teplotách, přičemž jsou zde kladeny nároky na zkrácení celého technologického procesu.
Návrh marketingového plánu pro vybraný podnik
Urbánek, Petr ; Oplatek, Lubomír (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Hlavním předmětem bakalářské práce je vypracování marketingového plánu pro vybraný podnik. V první části je popsána metodika práce. Druhá část popisuje teorii marketingu na základě odborné literatury. V třetí části je charakterizován daný podnik. Čtvrtá část zahrnuje analýza současného stavu marketingové prostředí a pátá část se zabývá návrhem marketingového plánu pro daný podnik dle provedených analýz. V závěru práce je zpracováno celkové zhodnocení návrhu.
Kompetence ředitele školy v arabské společnosti v Izraeli a jejich uplatňování při řízení
Agayneh, Abdulrahman ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Poláchová-Vašťatková, Jana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na uplatňování kompetencí ředitelů při řízení arabských škol v Izraeli a jejich možný dopad na klima učitelského sboru. Jejím cílem je porozumět kontextu práce ředitelů a učitelů v arabských školách v Izraeli a vlastním výzkumem ukázat na souvislosti mezi stylem pedagogického řízení a klimatem v učitelském sboru v těchto školách. První část práce představuje izraelskou společnost a strukturu vzdělávacího systému. Porovnány jsou podmínky pro vzdělávání na arabských a židovských školách. Dále se zaměřuje na kompetence ředitelů z obecně manažerského hlediska a z hlediska legislativně daných práv a povinností. Součástí jejich kompetencí je i pedagogické řízení školy. Cílem vlastního empirického výzkumu bylo popsat styly pedagogického řízení ředitelů v arabských školách v Izraeli, popsat klima učitelských sborů v těchto školách a popsat souvislosti mezi stylem pedagogického řízení a klimatem, příp. identifikovat faktory pedagogického řízení, které přispívají k příznivému klimatu v učitelských sborech. Využity byly volně dostupné a standardizované dotazníkové metody. Styl pedagogického řízení byl zjišťován dotazníkem PIMRS (Principal Instructional Management Rating Scale), klima učitelského sboru pak pomocí OCDQ-RS (Organizational Climate Description Questionnaire for...
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ
Mužíková, Jana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce Formativní hodnocení ústního projevu žáka ve výuce anglickému jazyku na SOŠ se zabývá hodnocením ústního projevu žáka v anglickém jazyce těsně před vypuknutím pandemie Covid-19. Případová studie si klade za cíl detailně popsat hodnoticí praktiky tří učitelek anglického jazyka na české obchodní akademii optikou formativního hodnocení. Teoretická část definuje formativní hodnocení jako zpětnou vazbu, která přináší žákovi cennou informaci k jeho znalostem a dovednostem v procesu učení, kdy je stále možné výkon či dovednost zlepšovat. Zabývá se různými formativními strategiemi v kontextu současného komunikačního přístupu k výuce anglickému jazyku, specificky řečové dovednosti mluvení. Empirická část je postavena na analýze kvalitativních dat, která byla sbírána v několika fázích: nejprve proběhla analýza dokumentace školy s cílem pochopit ukotvené hodnoticí procesy, dále následovaly polostrukturované rozhovory se třemi učitelkami a ředitelkou školy, žákovské ohniskové skupiny a tři rozhovory se žáky, které objasnily pohledy žáků na jejich hodnocení. Hlavním zdrojem analýzy hodnocení ústního projevu žáků byly pořízené videozáznamy z výuky tří učitelek anglického jazyka a zahloubené rozhovory s učitelkami, které po zhlédnutí videozáznamů reflektovaly své hodnoticí postupy. Výsledky práce...
Transplantace hepatocytů u akutního selhání jater v experimentu
Koblihová, Eva ; Ryska, Miroslav (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Liška, Václav (oponent)
Souhrn Akutní jaterní selhání (AJS) je život ohrožující onemocnění s vysokou mortalitou. Jedinou kauzální léčbou je transplantace jater, která je limitovaná nedostatkem dárcovských orgánů. Proto se hledají jiné alternativní metody, které pomohou překlenout dobu čekání na transplantaci či regeneraci jater. Jako slibná metoda se jeví transplantace hepatocytů. Pro naši studii jsme jako vhodný model zvolili thioacetamidem (TAA) indukovaný model AJS u laboratorního potkana. Nejdříve jsme se zaměřili na rozvoj a průběh AJS po podání zvyšující se dávky TAA (od 175 do 700 mg/kg/den) potkanům kmene Wistar a Lewis. Sledovali jsme a vyhodnocovali přežívání, hladiny albuminu, aktivity enzymů alanin aminotransferázy a aspartát aminotransferázy, hladiny bilirubinu a amoniaku v plazmě po dobu 96 hodin. Zajímalo nás také, zda jsou rozdíly v průběhu AJS mezi vybranými kmeny potkanů. Došli jsme k závěru, že potkani kmene Wistar jsou náchylnější na rozvoj AJS vyvolaného podáním TAA v porovnání s kmenem Lewis. V další části práce jsme se zaměřili na léčbu AJS pomocí transplantace hepatocytů. TAA jsme aplikovali i.p. ve dvou injekcích, v souhrnné dávce 525 mg/kg. Tato dávka vede k rozvoji AJS u všech potkanů kmene Lewis, bez léčby umírají během prvních 48 hodin. Z jater samců transgenního kmene luc-Lew-Tg jsme izolovali...
Immune Reactivity of Hepatic T Lymphocytes and Their Role in Pathogenesis of Liver Diseases
Carey, Ivana ; Vítek, Libor (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Červinková, Zuzana (oponent)
The interaction of different pathogens with systemic and liver immune system is suggested an important factor in pathogenesis of various liver diseases. The variable aspects of this interaction and different immune system patways were subject of the present thesis. The ultimate goal of the present thesis was to investigate the reactivity of the local and systemic immune system against different disease related antigens and to demonstrate their participation in liver diseases and liver damage pathogenesis. Chronic hepatitis B infection, chronic hepatitis C infection and drug-induced liver damage were investigeted by 7 different studies using ex-vivo and in-vitro methods. In general, chronic liver diseases are associated with increased oxidative stress. Due to this fact, the role bilirubin, a potent endogenous antioxidant, was also analysed. The results of presented studies demonstrate clearly active participation of immune system to the pathogenesis of liver diseases, its direct involvement in liver damage and its effect on outcome of disease. The protective role of bilirubin in oxidative stress was confirmed. In conclusion, the results of all presented studies in this thesis illustrate the role of systemic as well as liver based immune system as a crucial player in the pathogenesis of liver...
University Exam as a Pedagogical Issue
Poórová, Edita ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá zkouškou na vysoké škole v kontextu procesu zkoušení a hodnocení studentů. Tento proces je zkoumán v rovině institucionálního rámce zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů a v rovině reálného vzdělávacího procesu. Prací chceme poukázat na aktuálnost tohoto tématu v pedagogické teorii, praxi i výzkumu. Zkoušení a hodnocení studentů patří mezi povinnosti vysokoškolského učitele, a přesto toto téma není na Slovensku velmi zkoumáno, ani diskutováno. Cílem naší disertační práce bylo zjistit, jak se v současnosti realizuje semestrální zkoušení a hodnocení studentů na Slovensku a jaké vnější faktory jej ovlivňují. V teoretické části práce se soustřeďujeme na důležité aspekty procesu zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů jak je uvádí odborná literatura. V empirické části práce popisujeme samotný výzkum, který jsme uskutečnili na šesti fakultách tří vysokých škol na Slovensku. Prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (zkoumání dokumentů, rozhovor, pozorování) jsme vypracovali vícenásobnou případovou studii, která přináší analýzu strategií zkoušení a hodnocení studentů osmi učitelů anglického jazyka v odborné komunikaci v různých studijních programech. Z výsledků našeho výzkumu vyplývá, že sledovaní vysokoškolští učitelé v procesu zkoušení a hodnocení studentů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Urbánek, Patrik
6 Urbánek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.