| |
| |
| |
|
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
|
|
Radiolárie české křídy
Müllerová, Petra ; Holcová, Katarína (vedoucí práce) ; Vajskebrová, Markéta (oponent)
První část práce se věnuje stavbě buňky, morfologii schránky, rozmnožování a výživě. Dále je zde popsána ekologie a systematické členění radiolárií. Právě systematické členění této skupiny se odvíjí od rozdílné morfologie schránek jednotlivých forem. Další část je věnována křídovým radioláriím se zaměřením na období cenoman až turon s příkladem výskytu radiolárií na několika lokalitách ve světě. Poslední část této práce se zabývá geologií české křídové pánve, kde v rámci diplomové práce bude pokračovat studium radiolárií z určité lokality.
|
|
Role užívání marihuany lidmi s tělesným postižením
Müllerová, Petra ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Kawulok, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli užívání marihuany u lidí s tělesným postižením. Výzkumy naznačují, že marihuana nemusí sloužit pouze k rekreačním účelům a její užívání může tělesně postiženému přinést značnou úlevu, například uvolnění svalů při křečích. Toto téma je nedílnou součástí diskuze o lékařském využití marihuany a její legalizace jako takové, což autor vnímá jako stále aktuální. Cílem práce je nejprve teoretické uvedení do zkoumané problematiky metodou zmapování - rozlišení druhů marihuany, specifikace zkoumané skupiny lidí jako uživatelů marihuany a zároveň tělesně postižených, popsání léčebných účinků konopí a nastínění současného právního stavu v České republice a řadě dalších států. V praktické části byla pro výzkum využita metoda polostrukturovaného rozhovoru, který je zaměřen na důvody užívání marihuany respondenta, na roli jeho rodiny a prostředí v míře užívání marihuany a na možný význam legalizace marihuany pro respondenta. Práce přináší základní vhled do problematiky užívání marihuany, poznatky o pozitivních účincích užívání marihuany tělesně postiženými, zjištění poměrně nízkého vlivu rodiny a okolí na užívání z důvodu zásadní potřebnosti a názory na možné zlepšení společenského vnímání užívání konopí (zejména z léčebných důvodů) po jeho případné legalizaci.
|
|
Senioři se zrakovým postižením v kontextu kvality života
Müllerová, Petra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
MÜLLEROVÁ, Petra. Senioři se zrakovým postižením v kontextu kvality života. Praha: Pedagogická fakulta Univerzita Karlova, 2013. 53 s. Bakalářská práce. Tato práce pojednává o procesu stárnutí a následného stáří z pohledu biologických a psychosociálních aspektů s ohledem na zraková postižení. Po vymezení základní charakteristiky stáří a zrakového postižení se práce zabývá životem jedné osoby v seniorském věku se zrakovým postižením, která žije v domově pro zrakově postižené Palata. Cílem práce je poukázat na kvalitu života osob se zrakovým postižením v postproduktivním věku. V závěru práce je doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi týkající se osob v seniorském věku. Klíčová slova: biologické a psychosociální hledisko stárnutí, seniorský věk, zraková postižení, kvalita života v postproduktivním věku, instituce Palata
|
|
The development of telemedicine in the context of cross-border healthcare services in the European Union: comparative approach France / Czech Republic
Müllerová, Petra ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Berrod, Frédérique (oponent) ; Brosset, Estelle (oponent)
Vývoj telemedicíny jako součást poskytování přeshraniční zdravotní péče v rámci Evropské unie: srovnávací přístup Francie/Česká republika Zavádění informačních a komunikačních technologií (IKT) v medicíně představuje pokrok v poskytování zdravotní péče občanům Evropské unie. IKT umožňují aplikaci telemedicíny jako zdravotní služby, již od počátku 20. století, i když prvopočátky telemedicíny sahají až do 18. století. Telemedicína se stala jedním z možných řešení pro výzvy zdravotnických systémů členských států Evropské Unie (EU). Telemedicína je částečnou reakcí na problém stárnutí evropské populace a dostupnosti zdravotní péče, zejména pro izolované a odlehlé oblasti. Nezanedbatelným dopadem telemedicíny jsou také ekonomické úspory, které přispívají k vyváženému financování zdravotního pojištění v členských státech. Evropská komise zdůrazňuje, že přidaná hodnota telemedicíny spočívá především ve zlepšení kvality, bezpečnosti a dostupnosti zdravotní péče. V zájmu evropských občanů se EU snaží dosáhnout zajištění vysoké kvality zdravotní péče pro všechny evropské občany, i z tohoto důvodu pobízí členské státy k uznání telemedicíny jako součást zdravotní péče. EU je schopna poskytovat zdravotní péči pouze prostřednictvím zdravotnických systémů členských států, které jsou základem Smlouvy o fungování...
|
|
Role užívání marihuany lidmi s tělesným postižením
Müllerová, Petra ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Kawulok, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli užívání marihuany u lidí s tělesným postižením. Výzkumy naznačují, že marihuana nemusí sloužit pouze k rekreačním účelům a její užívání může tělesně postiženému přinést značnou úlevu, například uvolnění svalů při křečích. Toto téma je nedílnou součástí diskuze o lékařském využití marihuany a její legalizace jako takové, což autor vnímá jako stále aktuální. Cílem práce je nejprve teoretické uvedení do zkoumané problematiky metodou zmapování - rozlišení druhů marihuany, specifikace zkoumané skupiny lidí jako uživatelů marihuany a zároveň tělesně postižených, popsání léčebných účinků konopí a nastínění současného právního stavu v České republice a řadě dalších států. V praktické části byla pro výzkum využita metoda polostrukturovaného rozhovoru, který je zaměřen na důvody užívání marihuany respondenta, na roli jeho rodiny a prostředí v míře užívání marihuany a na možný význam legalizace marihuany pro respondenta. Práce přináší základní vhled do problematiky užívání marihuany, poznatky o pozitivních účincích užívání marihuany tělesně postiženými, zjištění poměrně nízkého vlivu rodiny a okolí na užívání z důvodu zásadní potřebnosti a názory na možné zlepšení společenského vnímání užívání konopí (zejména z léčebných důvodů) po jeho případné legalizaci.
|
|
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
|