Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 410 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Proměny zpravodajství o ukrajinsko-ruském konfliktu v hlavní zpravodajské relaci TV Nova od února 2022 do února 2023
Kolačná, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat mediální obraz války na Ukrajině v hlavní zpravodajské relaci TV Nova, konkrétně ve večerních Televizních novinách. Práce popíše, jak se proměnil během roku konfliktu v dané televizní relaci a jakým způsobem o průběhu bojů televize informovala na začátku války a po roce jejího trvání. Skrze obsahovou analýzu se práce primárně věnuje zprávám, které přinášely lidem aktuální informace o válce a dění Ukrajinsko-ruského konfliktu. Zkoumá četnost zpráv o Ukrajině a také jejich délku a umístění, jak byly v nejsledovanější zpravodajské relaci TV Nova umístěny v průběhu prvního roku války. V závislosti na tom, se teoretická část práce bude zabývat českým televizním zpravodajstvím a na jakých principech funguje, výzkumy zabývající se vztahem lidí k médiím apod. Popsána bude TV Nova s důrazem na zpravodajství a jejich zpravodajský pořad Televizní noviny, které jsou aktuálně nejsledovanější večerní zpravodajskou relací v ČR. Předpokládám, že se s eskalací konfliktu na Ukrajině zvýšil výskyt zpráv ve zpravodajství TV Nova informující o Ukrajině. Dále předpokládám, že budou během roku vidět vlny, kdy se informace o ukrajinsko-ruském konfliktu upozaďovaly a byl jim věnován menší prostor. Práce má za cíl zmapovat ve zvoleném období kolik zpráv bylo do vysílání zařazeno a jaká...
Post-girlboss memes as a form of subversive communication within the Slovak political context
Králiková, Zuzana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
S přihlédnutím k levicově orientovaným teoretickým pracím Gramsciho, Mouffe a Bakhtina, tato práce využívá visual grounded theory metodologii ke studiu obsahu a kontextu slovenských instagramových memů, konkrétně postgirlbossových memů. Tyto memy se vyznačují svou afinitou k levicové politice a jejich spojením se čtvrtou vlnou feministického intersekcionálního boje. S využitím populární kultury a online jazyka vytvářejí post-girlboss memy podvratnou moc, která narušuje liberálně demokratickou hegemonii Slovenska.
Příznakovost v jazyce českých politických podcastů
Johová, Lucie ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na příznakovost v jazyce českých politických podcastů. Cílem je zjistit, jak současní političtí publicisté obohacují slovní zásobu a jakým způsobem využívají kreativity, humoru, ironie a aktualizačních výrazů ve svých promluvách. V teoretické části je definován funkční publicistický styl a jeho historický vývoj, stejně jako koncept stylové příznakovosti a principy identifikace příznakových jazykových prostředků. Práce také zkoumá roli podcastingu jako důležitého mediálního fenoménu 21. století a jeho vztah k tradičnímu audiálnímu médiu - rozhlasu. Analytická část aplikuje tyto poznatky v rámci kvalitativní analýzy jazyka mluvčích vybraných politických podcastů. Zaměřuje se na jejich vynalézavost ve využívání jazykových prostředků a reflektuje současnou jazykovou situaci a trendy v obohacování slovní zásoby ve veřejném prostoru. Výsledky ukazují, jak mluvčí využívají aktualizačních výrazů ve svém projevu a do jaké míry se uchylují ke standardizovaným vyjádřením. Tato práce tak poskytuje cenný přehled o současném stavu jazyka v českých politických podcastech a přispívá k lepšímu porozumění roli podcastingu v české mediální krajině.
Předvolební televizní debaty na příkladu prezidentských voleb 2023
Preissová, Viktorie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předvolebními televizními debatami před druhým kolem prezidentských voleb v roce 2023 v České republice, kdy proti sobě stáli Petr Pavel a Andrej Babiš. Práce vychází z teorie politické komunikace, normativní teorie médií, teorie nastolování agendy a dosavadních analýz televizních debat. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je ve třech vybraných předvolebních duelech zkoumáno nastolování tematické agendy ze strany moderátora, typy moderátorových otázek a promluv, nastolování tematické agendy ze strany kandidátů, utíkání od tématu a typ a tonalita kandidátových sdělení. Z výsledků analýzy vyplývá, že každý moderátor přikládal jednotlivým tématům jinou důležitost. Nejčastěji se však moderátoři věnovali samotné prezidentské funkci, průběhu voleb, komunistické minulosti obou kandidátů, bezpečnostním otázkám a současné vládě. Jejich promluvy byly ve většině případů neutrální a neměly podobu otázky. Nejvíce rovnoměrné rozložení replik připadajících k jednotlivým tématům měla debata v České televizi moderovaná Martinem Řezníčkem. Televize Nova a Prima měly rozložení témat méně rovnoměrné a u obou bylo možné pozorovat dominanci dvou témat. U televize Nova i televize Prima byly ze strany moderátorů úplně nejčastěji komunikovány pokyny týkající se samotné debaty. Rey Koranteng...
Československý NEI REPORT 1990 - 2012: Od žhavé erotické komety k vychladlému tělesu
Strejček, Jiří ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Název: Československý NEI Report 1990 - 2012: Od žhavé erotické komety k vychladlému pornografickému tělesu Autor práce: Jiří Strejček Abstrakt: Politicko-erotické noviny Československý NEI Report patřily k prvním erotickým titulům, které byly v tehdejším Československu vydávány. Na rozdíl od jiných erotických tiskovin, které vysokou prodejní cenou i křídovým papírem chtěly navodit dojem, že sex je něco výjimečného a exkluzivního, NEI Report se snažil erotiku a sex podávat jako běžnou součást života dospělého člověka. Úsilí o snadnou dostupnost co nejširšímu okruhu čtenářů byla podřízena levná výroba NEI Reportu spočívající v částečně barevném, částečně černobílém tisku na běžném novinovém papíru, která umožnila jeho nízkou prodejní cenu. Kromě zobrazování erotiky a sexu se NEI Report zabýval také sexuální osvětou, kterou šířili přední čeští sexuologové. NEI Report byl vydáván jako tiskový orgán politické strany Nezávislá erotická iniciativa, později přejmenované na Nezávislá iniciativa. Když se však straně NEI opakovaně nezdařil její záměr uspět ve volbách do Poslanecké sněmovny, rezignoval NEI Report na politické ambice a prostor věnoval už výhradně jen erotice a sexu.
Komparace etnické nerovnosti a stereotypu sexuální orientace v televizních seriálech "Přátelé" a "Teorie velkého třesku"
Klímová, Petra ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této práce je sledování sociálně-společenských jevů, konktrétně vyváženosti etnických zastoupení a různorodosti sexuální orientace, a to v rámci zobrazení v populárním mediálním prostoru, televizi. Sledování této problematiky se provádí na seriálu Teorie velkého třesku. Zásadními otázkami provedeného výzkumu je, zdali seriál dostatečně vyobrazuje rasovou a etnickou diverzitu v obsazení herců a hereček, a zdali také dostatečně mluví o tématu LGBT a taktéž jejich zástupce zobrazuje. Práce se také dotýká toho, zda a jakým způsobem je ve zkoumaném mediálním obsahu užita stereotypizace. Obsahem je také historické ukotvení a přiblížení vývoje televizní produkce ve 20. století, spolu s charakteristikou a vývojem sitkomu samotného. V závěru je pak v práci provedena komparace analyzovaného seriálu Teorie velkého třesku spolu se seriálem Přátelé, který byl taktéž analyzován v předešlé práci "Problém etnické nerovnosti a stereotypu sexuální orientace v televizním seriálu Přátelé". Pro teoretickou část práce byla použita různorodá odborná literatura. Část analytická pak obsahuje dva provedené dotazníkové výzkumy a jejich výsledky v datech. V úplném závěru je pak shrnutí všech důležitých informací a poznatků, které práce a analýza přinesly. Ze všech těchto údajů poté docházím k závěrům a vyvstalým otázkám.
Frazeologie v českých televizních reklamách s celebritami
Pechánek, Patrik ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Bakalářská práce zkoumá četnost a způsoby užití frazeologie v televizních reklamách v korelaci s výskytem celebrit. Pro zasazení tématu do kontextu v teoretické části nejdříve představuje televizi jako médium ve 21. století. Rozebírá účinky televize na diváka, způsoby jejího fungování a základní pojmy jako cílová skupina nebo rating a share pořadů. Představuje reklamu se zaměřením na reklamu televizní, ve které nahlíží na celebrity jako prvek důvěryhodnosti reklamního sdělení. Teoretickou část potom doplňuje představením frazeologie, při kterém se zaměřuje na její jazyková specifika a užití frazémů v reklamě. Praktická část bakalářské práce přináší kvantitativní analýzu reklam vysílaných na českých televizních stanicích v letech 2010-2024, ve kterých vystupují celebrity. Analýza sleduje korelaci výskytu celebrit a užití frazémů jakožto propojení reklamních znaků důvěryhodnosti a atraktivity. Jejím primárním cílem je tak zjistit, v jak velké části reklam se vedle celebrit objevuje i frazeologie. Tento údaj nabízí i v průřezu podnikatelskými odvětvími zadavatelů reklam. Mimo to ale zkoumá například zastoupení pohlaví, oboru působnosti či národností celebrit v reklamách. Ambicí práce je také určit nejčastěji používané fráze v reklamách s celebritami.
Commented translation of a text on science and technology
Jirák, Jan ; Walek, Agata (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
The aim of this semester thesis is to translate technical text from Czech language to English language in order to show translating capabilities of the author. Furthermore, author’s task is to comment on the topic of translation and differences between these two languages. This thesis, apart from introduction and conclusion, consists of two main parts. First one is Czech text dealing with technical problematics and translation of this text into English. In the thesis, both texts are present in order to be compared. This part is dominant in the means of extent. The second main part of this thesis is commentary to this translation, or rather commentary of the differences between target and source language. In this part the procedure of translation is also described, as well as some linguistic features that has been used.
Televizní debaty před druhým kolem volby prezidenta České republiky 2023: Typy sdělení kandidátů podle Funkční teorie
Pásler, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o předvolebních televizních debatách před druhým kolem prezidenských voleb v roce 2023. Cílem práce je zjistit, na základě Funkční teorie, typy sdělení, které kandidáti Andrej Babiš a Petr Pavel použili v předvolebních televizních debatách před druhým kolem voleb v roce 2023. Dále je cílem porovnat tyto výsledky se závěry předchozích prací analyzující předvolební debaty prezidenských voleb v roce 2013 a 2018. Dále je porovnána časová dotace, kterou kandidáti v debatách dostali. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na propojení politiky a médií, veřejnoprávních a soukromých, politické komunikace, politických aktérů, mediální kampaní a negativity. Poté je popsán vznik předvolebních debat ve Spojených státech amerických a prezidentské volby v České republice. Práce obsahuje přehled výzkumů předvolebních debat a popis použité Funkční teorie. Následně práce pokračuje metodologií. Praktická část obsahuje popis analyzovaných debat v České televizi, na CNN Prima News a na TV Nova. Praktická část práce využila obsahovou analýzu na základě Funkční teorie od Williama Lyona Benoita. Na základě Funkční teorie byla provedena analýza debat v pořadech Prezidentský duel České televize, Superduel: Bitva o Hrad na CNN Prima News a Cesta na Hrad - Poslední debata na televizi Nova. Tato...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 410 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jirák, J.
4 Jirák, Jakub
7 Jirák, Jaroslav
4 Jirák, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.